• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • vårbrud2008

Det där med sexluste ja.......

Just nu har jag ingen sexlust för fem öre. Vi kör den lätta varianten nån gång i veckan (smek, petting och så vidare). Känner mig inte bekväm i att ha "riktig sex" just nu.

Första halvåret efter min första förlossning hände inte särskilt mycket med sexet. Jag blev ju sydd och var inte sugen eftersom vi sov så dåligt, amning osv. Men sen tog det fart och blev kul igen.

Nu när vi skulle försöka igen efter MF körde vi på som galningar och sambon var hur nöjd som helst men oroade sig för att det skulle bli mindre när jag väl blivit gravid. Och det blev det ju liksom de andra gångerna.

Tyvärr får han nog stå ut i ett år framöver på att det ska bli bra sex igen. Man har inte samma ork nu som då. Innan jag blev gravid nu så blev det många snabbisar eftersom sonen kunde komma in i rummet, duschen och så vidare. Men men det kommer bättre tider......:)

• Victory

Uj, uj, uj, idag måste jag jobba HÅRT! (eftersom jag bara slappade igår... )

Känner dock att jag måste avlägga en liten rapport. Jag hade några billiga gravtester som låg och skräpade och dom liksom ropade på mig. Så jag tänkte: Äh, vafan jag testar så kanske jag får tyst på det där lilla hoppet som surrat i hjärnan hela dagen. SÅ jag testade, även om det var för tidigt, och det var ju självklart negativt. Tråkigt först, men det fick mig ner på jorden igen och det var ganska skönt. Nu kan jag kanske koncentrera mig på jobbet igen och så inväntar jag tanten som borde komma imorgon.

Men jag håller fortfarande tummarna för dig Start!

See ya!

• mugglesfan

Fasen vad trist Victory! ska vi inte få ett plus denna månaden heller Hoppas på Start då!

Jag tror fasen att handskenorna hjälper mot mina domnader i fingrarna - vad skönt! Gick bättre att sova med dem i natt, var som jag trodde, man måste vänja sig...

• Puman-prinsen

God morgon tjejer!
    Säkert missat mycket sen igår, och lat som jag är så orkar jag inte läsa igenom allt.

Lite nervös inför idag. Ska till läkaren för en efterkontroll, hoppas att allt är som det ska och att det inte blivit nya cellförändringar.

• Snart så....

Morron

Tjoho man ser solen idag :D

Muggles, jorå kan nog bidra med en magbild, får dock göra det hemifrån för har inga bilder på jobbet.
    Hmmm jag vet inte om jag har en stor eller normal mage??? storleken på magen beror nog mkt på hur bebisen ligger och hur man är skapad.

Var och shoppade baby-kläder igår så nu har jag neutrala kläder att ha med till BB :) Inte helt lätt att få tag på såna, ofta är det så himla styrt mot pojke eller flicka. Måste erkänna att flickkläderna är såååå himla mkt sötare.

Sen hittade jag en urkul affär som sålde pärlor och tillbehör för att göra smycken. Så spenderade kvällen men att göra örhängen :D :D
    hahahha måste vara hormonerna som gör att man blir så där ÖVER pysslig just nu. Har alltid gillat att pyssla med nu är det något extremt

Hmmm sexlusten, den försvann nog stegvis under graviditeten. Först att jag blödde, svinont i brösten och sen att bäckenet gjorde ont=svårt att röra sig. Sen kom magen och otympligheten hahahah...
    Det är bara att acceptera och hoppas att den kommer tillbaka efter graviditeten.

• Snart så....

Puman, nu har jag nog missat något? Vad är det för efterkoll du ska göra?
    Har du tagit cellprov som hade förändningar?

• mugglesfan

apropå babykläder - igår när jag var på Åhlens och köpte vephållare så gick jag in på barnavdelningen (som låg bredvid) och köpte sockar att ha med till BB. Herregud, vad de är små!!! De minsta jag hittade var för 3-6 mån och det fanns tydligen ingen mindre storlek, men de är säkert för stora i början iaf Så nu är det bara en gullig mössa som saknas...

Borde man förresten tvätta kläderna i ngt luktlöst tvättmedel (typ Neutral)? El går det bra med vanligt tvättmedel - det är inte för starkt för babyhud? Vet du det Snartis?

• mugglesfan

Puman: håller tummarna att allt ser bra ut idag!!!

• Puman-prinsen

Snart så.... - Har tagit cellprov och gjhorde en op för ca 5-6 månader sen då jag hade mycket cellförändningar. Så idag ska jag kolla så inga nya förändrningar har skett och allt är som det ska.

• Puman-prinsen

mugglesfan - tack! är livrädd bara att jag får negativa svar och att dom måste op igen och säger att vi måste vänta med att skaffa barn,,,

Svar på tråden När märker man av det?