• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Piggelin1

Frullan - jag fascineras över min växande mage typ varje dag. Ok, jag VET att den ska växa & bli större & ngn därinne behöver mer plats, men konstig känsla ändå & jag skrattar åt magen allt som oftast...

Näe, nu får jag ge mig - ha en skön kväll!

• nu är jag fruL

Näe det är på torsdag som metallica spelar. och om vädret bara tillåter så blir det picknick utanför.

usch jag är fortfarande såååååå himla ledsen för att jagf inte får gå

• nu är jag fruL

glassen
    jag skrattar också åt min mage
    det ser ju så himla kul ut emd en mage
    särskilt när den flyttar sig.

• mugglesfan

fan vad jobbigt frullan... att känna så när du har - vad var det - 31? dagar kvar att jobba. jag trodde jag skulle ha lite ångest över att gå på f-ledigt, typ "ska jag reduceras till att bara bli MAMMA nu?" men det känns inte alls så, bara skönt. Först ska jag och mina svullna leder ha semester i typ 6v

• Lapinette

Frullan - jag gillar musik som man dansar till och Justin är super att köra funk till. That's it! Sen ska jag erkänna att när jag gick i skolan så var det synthmusik för min del. Jag hatade hårdrock. Jag var den där med stora svarta byxor och snedlugg med en vit slinga i. He, he...det var tider det.

• mugglesfan

Nä jag tror jag ger mig också och åker in till stan och köper lite mer gardingrejer (vephållare hette det visst). Får fortsätta testandet imorgon, känns halvaktuellt att komma igång igen nu.

(Piggelin: jo jag förstod nog att du inte menade att jag pratar så jämt jag känner dig vettladu!)

• nu är jag fruL

lappis
    Just det du dansar ja.
    så klart man gillar dansmusik då!

Apropå metallica så lästa jag just precis setlistan och bröjade nästan gråta. Så SJUKT bra
    och det missar jag....

fy faaaan

men men så är det ...
    maken satt och försökte få biljetter till konserten i moskva i vinter för han vet hur mycket jag vill gå. Så sött.
    men jagvtror hellre jag väntar tills nästya gång de kommer hit.

• mugglesfan

Jag måste bara skriva en sak till: igår träffade jag en bekant på stan som också är gravid och vi pratade en stund. Hon nämnde att när de skulle ha sitt första barn så var det en kille på föräldragruppen som ställde frågan "är det många som tar hem moderkakan och äter upp den?" !!!!!!!!!!!!
    Och reaktionen från BM var att hon eftertänksamt svarade "det är inte så vanligt faktiskt..." Fattar ni att de får skumma frågor och verkligen måste reagera sansat på allt möjligt?! Fatta äckligt att äta moderkakan!!!!! Jag har sett på tv hur den ser ut och blääää.......

Nä nu ska jag sticka! hejs svejts

• nu är jag fruL

VA????
    Skojar du???
    är det någon som helt seriöst kan undra om en sån sak?
    Jag menar... inte som ett skämt?

Fast det skulle ju inte ens vara ett kul skämt...

hej då
    vink vink

• Lapinette

Hur hade han tänkt att tillaga den?! Näh, det måste ju ha varit ett skämt...eller?!

Svar på tråden När märker man av det?