• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • viktualia

mugglan - det tog lite tid innan jag hittade bilden på datorn... det finns så förbenat många mappar att leta i.. *fnissar*

• nu är jag fruL

förresten mugglan så är man ju värt fika OCH bulle om man jobbat så där bra!

Själv så fick jag en godispåse efter min lååååånga och ansträngande lunch....

vilken tur

• mugglesfan

nä jag tog inte illa upp - jag vet precis vad han menar. det är ju inte riktigt samma sak när man har en stor mage i vägen (särskilt ngn sparkar därinne som jag och Piggelin diskuterat). Han säger att jag är jättefin som gravid och jag får jättemånga komplimanger fortfarande men på ngt skumt sätt tror jag att det är en mer objektiv känsla att han tycker att jag är fin. Jag tror faktiskt inte att han tänder lika mkt på mig nu som förr. (Fast det är inte så att han säger nej heller.) Men killar kan ju ha lite svårt att få ihop det där kankse. Har även hört att de kan bli avtända när de ser sin tjej/fru amma - helt plötsligt är det inte sex de associerar brösten till längre.

Jag tror att man blir ganska anti-sex när man ammar för det är visst ngt hormon som gör det - kanske naturens sätt att skydda kroppen mot en ytterligare grav just då? Men sedan kommer det nog tillbaka - iaf som det verkar på de par jag känner.

Puman: några av oss har nästan blivit mer sexgalningar under graviditeten så det är inte alls säkert att det försvinner.

• Puman-prinsen

mugglesfan - Tror nog det handlar om att han vill vara försiktigt med dig med tanke på ditt tillstånd.. he he

det har min m2b sagt med till mig att när jag blir gravid så kommer han inte våga göra visa saker med mig?? trist tycker jag..

nu är jag fruL - försök att ha en romantisk kväll där ni bara har förspel och inget annat, om det nu inte är så att du får lusten tillbaka och vill ha s.e.x vill säga..
    Prova dig fram och våga.

• Lapinette

Shit vad ni chattrar, själv är jag begravd i toalettbekymmer. Vår toalett från Gustavsberg leverans vecka 33. Det bara går inte! Vill flytta in vecka 32. Shit, bokstavligen!

• mugglesfan

Vickan - du är numera med i galleriet!

Nu saknar vi bara gamlingarna pirr o Moppy - sedan är vi nog fulltaliga tror jag?

• nu är jag fruL

Mugglan
    Åhhh det var inte såp jag menade, du skulle absolut inte ta illa upp.
    jag tycker det var en väldigt söt kommentar faktiskt.
    För jag kan förstå precis vad han menade.

jag och maken kan (kunde) ha så himla kul sex på fyllan. På nåt sätt blev det lite tonårsdramatiskt och vilt över det hela särskilt när man spontankrökat mitt på dagen.

och just den sortens sex kan jag sakna som mest just nu.
    Den där lite tokiga. Inte alls den där romantiska kärlekssexen som visserligen är skitbra. men just fyulle sex är KUL!!!! Så jag fattar precis vad han menar.

Och jag tror attd et är så lätt för en man att sakna sådant mer eftersom det ju inte är hans kropp som förändras. På något sätt tyckwer jag att det ibland attd et verkar svårtare för männen att se sin kvinna förändras och nu inte bara till utseendet. Utan att man förändrar sitt liv så pass.

jag har en kompis vars man avskydde att hon var gravid för att det tog bort hans pubkomåpis.
    de gick fortfarande på puben men det blir ju inte samma sak när bara en dricker.
    Hon brydde sig inte att hon inte fick dricka, men det gjorde han.

jag tror att det är vanligt.

Jag tror också de flesta män älskar att se sina fruar gravida. jag tror visst att de tycker vi är sexiga osv. MEN man är liksom inte samma partner längre. jag skulle nog känna mig "otrogen" på nåt sätt om min make helt plötsligt såg helt annorlunda ut och vi skulle ha sex.

om det sen bor ett BARN därinne i magen... ja snacka om konstigt!!!!

• Puman-prinsen

mugglesfan - Nä stackars min m2b om jag hade blivit mer sexgalningar under graviditeten!!

• mugglesfan

Lappis: aj då - en ganska väsentlig detalj! Kan ni fråga om ni får skita hos den trevliga grannen under sålänge? skojar bara...
    Finns den verkligen inte att få tag på hos vanliga badrumsaffärer??? El är det en väldigt ovanlig modell? Det kanske är en sådan där japansk som spolar och torkar en i r*ven?! Med tanke på ditt ursprung och så

puman: ja jag har läst att många killar inte vill "pumpa" på för de tror att de kör sn*ppen rakt in i barnets huvud. Men så okunnig är nog inte min man efter alla kurser vi varit på - bara livmodertappen är ju 4 cm lång så... Men som sagt, vi har inget problem med det el så, det är bara en känsla jag har. Jag menar, det kanske är svårt att associera en höggravid kropp till grovt sex

• Meddelande borttaget
Svar på tråden När märker man av det?