• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • pirr!

Länge sen igen, men jag ser att det ploppat ut några nya trådbäbisar! GRATTIS till Iris och Victor/philip/Oscars mammor (vilka är det förresten?)
    Muggles- bara några dagar kvar, sedan semester eller BF? Spännande!

Ser även att fler BIMar i veckan. Jag får hålla mig till tåls till nästa vecka, men har väl inga större förhoppningar. Har kört varannan dag sedan mensen och fortsätter väl till hon kommer igen, mest för att det är gott denna gång . Har även fått svar på makens spermaprov och det var fina grabbar! Gyn har också skickat remiss till reproduktionsenheten på SU, så det är väl det som gör att man känner sig ganska cool (få se om det håller i sig till nästa v?!)

Har visst missat några nya förkortningar.. Vad betyder BOM MIB?

• Lapinette

Pirr - Iris mamma är Brudsommar och Philip/Oscar/Victor är det Cissi.

BOM = när man inte får BIM dvs tanten kommer och MIB råkade myntas av Puman som vände på förkortningen och jag tror Frullan kallade det för mens i brallan så det är m a o samma sak som BOM.

• Lapinette

Pirr - när har du BIM i nästa vecka. Jag och Puman har våra i helgen, 21-22 juli.

• pirr!

Jag vet ej helt, eftersom jag ej testat med stickor, men aladåb säger att BOM, MIB eller förhoppningsvis BIM är på onsdag 18/7!

Vad har taktiken varit denna månad?

• pirr!

Om två veckor är det ett år sedan jag slutade med p-ring

• Puman-prinsen

Vem skulle man skicka bild på sig så man kunde få tilgång till bild arkivet??

• Piggelin1

Men vad kul Muggles, att du har en Piggelin i magen De där Piggelinarna är ett himla trevligt släkte har jag hört ryktas

Har precis kommit tillbaka från en sushi-lunch med efterföljande kaffe på Bar Italia (för er som är Gbg:are) - gillar verkligen det stället!

Muggles, vad kul med Daniel Lemma - jag ska tänka på er när jag sitter på flyget till Boston samtidigt!

Izzie, vilke kanal & dag går programmet med Tori Spelling?

På tal om bio, så har jag blivit jätteseg besökare de senaste åren. Såg Piraterna för några veckor sen & skulle gärna se Oceans 13 också. Tror iofs att mannen köpte den i Kina, så det är risk att den blir hemma. Men Harry Potter vore skoj! För några år sen hade jag en "biokompis" & vi gick nästan uteslutande på franska, spanska & italienska filmer på de lite mindre/alternativa biograferna, men sen fick de barn & då rann det ut i sanden
    Lite synd, för vi såg verkligen många riktigt bra filmer!

Lite till om böcker - har en hel hög med nyinköpta pocket liggande hemma just nu, bla Sara Kadefors Fågelbrovägen, Anna Gavalda (tack Lappis & Sweet!), senaste Marian Keynes på engelska och så en som heter ngt i stil med "Jag vill sjunga dig milda sånger" av Linda Olsson. Bor tydligen i Nya Zealand, men svenskfödd & lyssnade på hennes sommarprat förra året.
    Deckare är jag tyvärr alldeles för lättskrämd för att ge mig på, men nu fick jag nyligen Camilla Läckbergs Olycksfågeln i sommarpresent från en leverantör, så jag kanske vågar mig på den då! ...i dagsljus typ!

• pirr!

Alltså om du ville få in bilden på "bildsidan"

Svar på tråden När märker man av det?