• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Victory

Egenltligen gillar jag att jobba på sommaren när de flesta har semester. Låååångfika! Men nu har jag ganska mycket att göra så det är inte så slappt. Nåja, två intensiva jobbveckor och sen semester igen!

Jag bakade förresten vaniljbullar igår kväll, visst är jag seriös!? Och lagade en supergod fullkornslasagne till middag. Maken blev så glad så han utbrast: Du är världens bästa fru!!! Kände mig dock lite som hemmafru och det får jag nog passa mig för att ta på mig rollen som...

• -August-

shit vad stod man far pa den har traden; i jaketn pa boj och +, inrednings- och handarbetstips och inte minst stod for lag arbetsmoral. Jag kanner mig i gott sallskap!

En till Norrlanning har! Det ar valdig stor skillnad pa norrlandska och norrlandska dock... Jag alskar gotlandska! Och dialekter i allmanhet.

• viktualia

Bland dialekter så hejar jag ALLTID på gotländska! En ren njutning att lyssna på.

Själv pratar jag trist rikssvenska/uppsalamål som ingen kan identifiera som just uppsalamål. Har dock inte blivit påverkad av allt flyttande runt Sverige, utan pratar samma dialekt fortfarande. (jag har bott i både nord, syd, öst, väst och lite mitt i)

• Snart så....

gotlänska nääää jag är mer för göteborska eller den dialekten de har kring mitt land.
    Så himla skönt att få höra det varje sommar, känns så helt rätt bara :)

• Piggelin1

På tal om norrländska så hörde jag en (för mig ) ny radioreklam på vägen hem igår - Nokia-ngnting med GPS. En person frågade efter Gåxsjö & fick svar av en som pratade värsta "jämtskan". Blev alldeles varm i hjärtat - det var lääänge sen jag var där nu & denna lilla byn ligger ett stenkast från där mina syskonbarn bor! Jag fattade inte allt (knappast meningen med reklamen heller...), men på en del var jag med - & blev såklart jättestolt!

• Piggelin1

Snartis - då ska du lyssna på Muggles när hon drar igång & kör värsta Ronny Jönsson-dialekten ibland
    Bohusländska är också himla fint - just när de "iiii:ar" en massa när de pratar! Låter så kul!

• -August-

Puman - Kul att JAG kunde hjapa en gang... Tydligen ar det sa att perioden mellan tanten och AL varierar hos alla men efter AL ar det nastan alltid 14 dagar till tanten kommer igen. En av de fa fakta som alla sidor haller med varandra om

• Snart så....

Piggelin :D :D :D
    Bohusländska, kallas det så? :D gillar den dialekten enormt, men det är väl för jag är uppvuxen sommartid i Fjällbacka och delar av släkten kommer därifrån.

• viktualia

Piggelin och Snartis - jag tycker mest att bohusländskan är facinerande... framförallt iii-na!!! Makens släkt är därifrån och även i år finns ett besök i den lilla byn norr om Lysekil inplanerat i min galna semesterplan!

• Lapinette

Min släkts dialekt är nog ingen förtjust i. Den låter så bonnig, östgötskan.

Svar på tråden När märker man av det?