• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Snart så....

nu är det inte lång tid kvar att jobba :)
    ska åka på baby-kläds-shopping med min mamma idag, hon är oslagbar på att hitta saker när det är rea :D
    Hon har någon inbyggd radar som hittar massa saker som man själv bara skulle gått förbi.

• Piggelin1

hihi, nu riktigt HÖR jag de olika dialekterna:
    Lyyysekiiiiil
    &
    Norrkôôôping

• mugglesfan

halloj på er! det var VÄLDIGT vad pratigt det var här idag!!!

Har varit hos BM och mätt livmoder och lyssnat på hjärtat. Kom sedan till jobbet och började med att fika - vi löser Metros stora sommarkryss varje morgonfika. Sedan läsa ikapp här och nu är det snart lunch och jag har inte gjort ett jota på jobbet! (Jo rensat mejlboxen men det gick ju fort.)

Håller med dig frullan att många skriver dåligt svenska (tex Liza Marklung, Jan Guillou, ...) Har du läst Carina Rydberg el Bodil Malmsten? Underbart språk! Bodils "Priset på vatten i Finistere" är en superunderfundig bok med vackert språk, känns som om hon vägt varje ord på våg. Och rolig som 17! Hon tampas med franska hantverkare för att renovera sitt gamla ruckel i Finistere - det vore ngt för dig att läsa Lappis!!!

Ang filmer så har jag sett 2 filmer som varit väldigt bra i vår - båda rekommenderade av Sweet: Children of men och Babel. På bio just nu finns väl inget riktigt bra just nu. Jag är inte så mkt för Pirates-filmerna, har sett den första men det räckte. Känns som om 2:an och 3:an bara är upprepningar(?).

• Snart så....

insåg att jag mest har kläder i storlek 62-68 och behöver nog lite i 50-52 att ha med till BB.

Av någon anledning så är jag nu helt övertygad om att Kick´n är en pojke. tidigare trodde jag det var en tjej.

Knäppt men sen 1,5 vecka tillbaka så har folk blivit helt tossiga när de ser min mage.
    Blev "påhoppad" på Bauhaus av butikspersonalen som kom fram om berömde magen och klappade på den. Jag blev så himla paff så sa ingenting.
    Sen när man handlar i affärer så frågar alla om bebisen/magen. Är det bara jag som råkar ut för detta?? är det normalt?

• mugglesfan

"skriver dåligt svenska" jag själv då?! trodde jag hade raderat t:et, suck...

• Snart så....

Hej Muggles,

hur är ditt SF mått nu?

• mugglesfan

Piggelin: har nu bokat Daniel Lemma på Slussen - de tar 300 kr/pers som inträde nu för tiden! Ooooops. Men det blir nog bra. Men de har väl insett att de är populära... Sedan tillkommer såklart maten och man måste beställa minst en huvudrätt (ja, det hade jag tänkt sa jag )

• start september

Victory!

Du har INGEN anledning att vara avis på mina symptom. De är ju bara inbillning till största sannolikhet. Jag tror mer på att det som är rikitga symptom - det är individuellt och det förstår man först efter BIM. Det som jag känt nu kommer att få sina rimliga förklaringar efter MIB. alltså bara inbilling och vanliga småkrämpor man aldrig skulle tänka på annars.

Efter att ha tagit ett CB nu 3 dagar innan BIM/MIB som visade ett stort fett minus (och jag har ju varit expert på att analysera olika starka plus, jag kunde nästan gissa vilket HcG jag hade i blodet till slut bara med hjälp av styrkan på plussen) har jag nu coolat ner mig och tänker att det som sker det sker och det klarnar på fredag. Det är ju larv att slösa bort semesterdagar på att ha ågren!

• mugglesfan

Piggelin: bara så du inte missförstod - ni är inte inbokade. Bara att jag blev lite förvånad över att inträdet var så högt så plötsligt.

Snartis: är SF-måttet livmodermåttet? I så fall var det 31,5 cm. Ditt då?

Jodå, kommentarer får jag i affärer men ingen som kommit fram och klappat än vilket jag är tacksam för. Man får inse att som gravid är man allmängods och kan få vilka kommentarer som helst. En bekant till mig fick höra av en kvinnlig kollega: "men oj vad du har gått upp mycket, du som var så smal innan. Och riktigt tjock på halsen har du blivit också". Hon blev jätteledsen (hon har gått upp en hel del iofs men man brukar ju inte påpeka det rätt ut för folk).

Svar på tråden När märker man av det?