• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Puman-prinsen

Man vill gärna ha ett ansikte till dom man pratar med

• Piggelin1

Ooops Lappis - vaddå samma mat, vin, rese OCH bio-intressen - scary, precis som du sa

• Piggelin1

Pirr, kul att höra att du gillade Linda Olsson-boken - ser fram emot att lägga mig i soffan & läsa den!

• Victory

Fan vad jag är K*T!! Är det ett gravsymptom tro? Det gick förbi en läcker byggnadskille utanför fönstret före lunch och jag fick genast fantasier om mig och honom i närmaste städskrubb!

Nä, när jag tänker efter är det nog ett MIB-symptom. Hormonerna brukar rusa innan tanten kommer...

• mugglesfan

Är det bara jag som tycker att en boktitel som heter "Nu vill jag sjunga dig milda sånger" låter otroligt pretto?! Fast boken kan ju vara bra för det... men jag blir lätt anti av sådana titlar. Jag kanske missar många bra böcker på det sättet?

Nyss klingade det på dörren och en ung kille som jag aldrig sett förut presenterade sig som jobbandes hos ett företag som är kund hos oss (de finns i samma hus så det var väl därför han kom hit istf att mejla/ringa) och sedan sa han "jag skulle vilja prata med ngn av era ingenjörer". Jag tittade lite roat på honom och sa "du kan prata med mig". Han trodde väl inte att en ingenjör kan ha klänning och dessutom magen i vädret Vaddå att folk har fördomar?! En ung kille dessutom.

• mugglesfan

ska genast kolla en av mina 4 mejladresser det är ett jäkla jobb att hinna med haha

• mugglesfan

nä ingenting där...

Augustibruden: vilken märklig tant du har! en vecka sen och ändå minus??? men det kanske helt enkelt hoppar över totalt denna månad - det kan ju hända även om det är sällsynt.

Jag vet en tjej som vill bli gravid men har problem med att inte ens mensen vill komma alla månader. Tydligen ngt hormon hon saknar. Hon har fått hormontillskott men det hjälper visst inte det heller. Där kan man snacka problem...

• mugglesfan

Jag har precis läst ut en ganska dålig bok som jag verkligen inte kan rekommendera "Gravidchock" av - vad fasen hette hon nu då - Belinda Olsson(?). Undvik.

Nu ligger Katerina Janouchs "Dotter önskas" och Linda Skugges - vad hette den nu då - "Tal till min systers bröllop" kanske? och slåss om uppmärksamheten. Har även Olycksfågeln av Läckberg på g, gillar Läckberg faktiskt. Speciellt kul om man varit i Fjällbacka och känner igen miljöerna, typ Ackes korvkiosk och sådär...

• mugglesfan

varför försvinner alla när jag kommer in i tråden - tycker ofta att det är så. Jag kanske luktar illa? *funderar* el är så tråkig så folk somnar och trillar av stolen när de läser mina inlägg, och då slår de i huvudet och så tar det en stund innan de kan skriva svar. så kan det ju vara...

Svar på tråden När märker man av det?