• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Startis: jag hoppas fortfarande för dig - vi behöver ett plus nu, det var läääänge sedan sist (kokos i maj väl?).

• Snart så....

ja man verkar bli allmängods när man blir gravid.
    Hmmm men inte blir jag helt galen när jag ser en gravid och går fram och pratar med personen. Kanske kommer efter bebisen kommit ut??

Mitt mått är 31cm men Kick´n ligger över viktkurvan. De måttade det på SÖS förra veckan.
    Min svägeska räknade snabbt ut att Kick´n kommer väga runt 4kg om jag går tiden ut.

• Snart så....

hahahha läste fel på ditt inlägg Muggles,
    "Startis", trodde du menade mig och att få ett pluss :D :D
    hahahhaha

• Moppy

Herregud vad det skrivs! jag hinner inte med i er takt. Kul!!

Snartis - jag tror jag har en vilding i min mage också. Han sparkar konstant känns det som. Redan. Kanske killar är mer aktiva? Tror du har en pojke också!

Angående er biodiskussion. Många nyblivna föräldrar säger att man ska passa på och gå mycket på bio innan knodden kommer. Sedan blir det aldrig av. Men det är ju så pissiga filmer ut just nu?!

Izzie - har också sett Tori Spelling Inn. Trodde hon var värsta bimbon (ja det är hon väl också iofs) men det är faktiskt riktigt roligt att följa hennes gravideskapader. Man känner igen sig ganska väl!! Var inte orolig för att du inte känner ngt. Det gjorde inte jag heller också PANG började han sparka som sjutton.

Brud i augusti - konstigt att din MIB inte kommer?? Kanske du hade sen ÄL utan att du visste om det och det är därför den dröjer. Spännande...

Sept - jag tror stenhårt på dig denna månad! Låter bara plussitivt tycker jag!!

• mugglesfan

Jag sov förresten med handortoser (handledsskydd typ) i natt - inte det smidigaste kan jag säga. Men kanske att handen är ngt bättre el så är det inbillning. Och snabba toalettbesök på natten är numera ett minne blott... Det är omöjligt att torka sig med en sådan, man kan ju inte böja handen. Suck. Nåja, jag ska sluta klaga, allt är bättre än foglossning!

Vi var ute och gick igår; promenad är ju också bra mot svullnad. Skulle gå minst 1h men det blev 1,5h och det var lite för ambitiöst kände jag. Fick en hel del sammandragningar, fascinerande. Men det gör ju inte ont och det är väl bara bra att livmodern "tränar" sig?

• start september

Tack Muggles,

jag har inte givit upp än så alla förhoppningar är välkomna ! Men detta får inte bli överordnat vårt välbefinnande - vi behövde ledig tid tillsammans och om jag är ett monster så blir ju ingen glad!

• Lapinette

September - kanske ytterligare ett tecken? Monster! Man får ju humörsvängningar vid graviditet .

Gällande filmer så gillar jag Babel men tycker ändå att Pirates är en bra actionfilm. En sån där som man kan gå på och bara sitta och titta på utan ansträngning. Jag gillar nog de mesta typer av filmer förutom krigsfilmer, fast även där finns det undantag.

• Lapinette

Vore härligt om alla plussade i sommar! Snacka om önsketänkande....mutter, mutter.

• mugglesfan

Startis: jag vet hur mkt av ens energi och tankar som det upptar när man går och känner efter! Det har jag inte glömt... Herregud, de sista dagarna innan jag plussade var det nästan det enda som fick plats i hjärnan...

Snartis: nä jag blir heller inte galen när jag ser en gravid kvinna Förut lade jag nog inte ens märke till dem - nu tycker jag att de kryllar överallt (klassiskt, jag vet). Men däremot är det lite kul när man möter en tjej med mage; hon tittar på min och jag på hennes och sedan möts blickarna - ibland är det som att man ler mot varandra. Iaf jag försöker alltid lista ut hur långt gångna de är i jämförelse med mig. Sjukt? Ja, kanske...

Jag har ingen vilding i magen. Den har haft några väldigt aktiva perioder och sparkar alltid på BM (hon pratar alltid med den "oj, vilken liten piggelin! hej på dig du!") men jag tror att det är en lugn krabat. Fast min känsla är att det är en kille ändå men vi får väl se. Jag tror att den har tagit efter min man som är extremt lugn som person.

Svar på tråden När märker man av det?