• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • nu är jag fruL

piggelin
    aha!
    Då kan jag gissa vart du kommer ifrån Syrran pratar mycket om alla badjävlar som kommer och invaderar....

jag är också super farsinerad av dialekter. tycker att det är grymt kul.

Vi har ju landställe i sörmland och jag måste ju säga att den dialekten (gnäll) som finns mer eller mindre runt omkring inte är så särskilt vacker.
    Vissa låter heeeelt efterblivna...

OCH nu menar jag inte att vara dryg. Folk får jätte gärna att jag låter hemsk med min supervackra stockholmska. jag tycker attd et är super charmigt med alla dialekter och att vio låter så olika.

favorit dialekter är värmländka sååååå kul!!! och riktigt grym norrländska.
    jag avskytr att dialekter håller på att suddas ut.

• Puman-prinsen

Brud i augusti! - Tusen tack! Antecknar det genast på kalender

• viktualia

Men fruLlis du är ju COOL med din rätt genuina Sthlmska!

mer dialekter till folket... men öööö MÅSTE jag verkligen bo i hålan med den fulaste dialekten av alla?!?! inte helt säker.... ha ha ha ha

• Lapinette

Fan vad ni skriver tjejer! Inredningstjejen ringde igen och babblade om att hon tror att vi inte kan ha den stora takduschen till vårt badkar . Trist men attans tillslut har vi sparat en semesterresa på vårt badrum (de saker vi drar in på under renoveringen).

Puman - vi har BIM samtidigt så jag kan påminna dig! Jag fick ju utslag på stickan i lördags och jag tror ägget lossnade i söndags (det kändes så).

Champagne drack jag senast för en vecka sedan. Det var rosé men jag föredrar faktiskt den vanliga, vita, varianten OM den är riktigt bra/god det vill säga.

• -August-

fasen vad arbetsmoralen har sjunkit sedan jag for nagra veckor sedan blev installd pa att bli gravid. Jag lovade mig att ta det lugnt i sex manader innan jag borjade stirra upp mig. Nu har det gatt sex veckor och jag ar inne och laser pa varenda matnyttig tidning. Och inte hjalper den har traden mig heller framat i arbetet! Men, kul ar det... om jag bara kunde fa ordning pa min cykel

• Puman-prinsen

Lapinette - Toppen! får påminna varandra. Jag fick utslag på stickan i fredags.

Kände du hihi

• nu är jag fruL

vickan
    ha ha ha
    ja hålans dialekt är kanske inte den vackraste. kanske kan bli en sporre att ta sig därifrån innna ni skaffar smått, annars får ju de sån dialekt....

Pratar JAG stockholmska????
    Näe jag pratar rikssvenska det är alla ni andra som har dialekt

lappis.
    helt otroligt med en inredare som SPAR pengar åt en... jag trodde att det skulle vara åt det andra hållet. Att de gjorde allt dyrare....

Angående drycker så är champagne det absolut bästa.
    Men jag dricker gärna mycket och ofta och då duger även gott mousserande....
    Det blir lite dyrt med flera flaskor dyr champagne flera gånger i veckan....

fast å andra sidan har jag ju spart ibn sjukt mycket vin pengra de senaste 7 månaderna.....

• Piggelin1

Håller med!! Efter mina år i Värmland så klappar mitt hjärta lite extra för värmländskan (fast i början hade jag svårt att fatta allt, speciellt om de kom från tex Ekshärad...) & norrländskan är jag också väldigt svag för - tror det kom när en av mina bröder (m fam) flyttade till Jämtland för många år sen. Sen dess har jag varit jättesvag för norrländskan & ett annat ex pratade sån där mysig norrländska & en helt klart en bidragande orsak till att jag föll för honom

Frullan - det finns två städer som invaderas av boråsarna & jag kommer INTE från den som är "Stefan & Krister-staden" Eller förresten, egentligen kommer jag från ett litet samhälle på vischan däremellan, men eftersom få känner till det, så är det ingen idé att säga det när folk frågar...

• Lapinette

Puman - toppen att ha någon att cykla med. Nu när nästan hela bunten har blivit gravida här inne så är det svårt att hitta cykelpartner. Jag har beräknat min BIM till den 22 juli.

• Puman-prinsen

Brud i augusti! - Det blir lätt så ... Själv slutade jag till och med att röka för 6 månader sen. Allt för hälsan skull och öka chanserna för att bli med barn.

Svar på tråden När märker man av det?