• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Snart så....

godmorgon i tråden,

evigheter sen jag var inne, sista slutspurten på jobbet nu innan det är dags att vara hemma.

Kick´n lever om som vanligt, börjar bli lite jobbigt nu. Gör ont när välriktade sparkar hittar revbenen
    Tung/otymplig och fötterna har svullnat upp så hoppas att h*n inte vill stanna längre än beräknat

På tal om skor så har jag köpt ett par såna där plastskor som ser ut som träskor med hål i. Förstår ni vilka jag menar??
    Underbara när fötterna värkar och är större än vanligt :)

Skulle ju åka till Ikea och köpa säng förra veckan men de är SLUT
    Hur i hela friden kan nyinkomna sängar ta slut så fort?? *mutter*

Boktips, hmmmm har tröttnat på att läsa efter min långa sjukskrivning så nu är det VIRKA som gäller :D hahahahah nej jag har inte blivit galen! Håller på att virka en babyfilt och det är inte mkt kvar nu innan jag ska sy ihop delarna. Så grymt avkopplande....

sept: låter helt klart som du är gravid :)
    så tankspridd blir man bara när plusset är i antågande...

Ett helt gäng med nya personer, välkomna hit till bästa tråden :D

• Snart så....

Oj jag skäms, Läckbergs böcker utspelar sig på mitt land och jag har faktiskt inte läst en endaste av dem.

Något jag måste ta itu med inser jag....filmen på första boken kommer ju snart.

• nu är jag fruL

hejsan tjejer
    och heeeeeeeeeeeeeeeeej snartis min lille raring. vad kul att se dig här!!!!! Jag har saknat dig tjejen!

Hur mår ni?
    Så kickn övar sparkar mot revbenen... aj....
    Jag säger som jag sagt ett tag nu.... den där kommer ni få fullt upp med
    ha ha ha

Boris är också inne i en riktigt sprattel fas nu. Han rumlar runt som sjutton och ibland tror jag att han är på väg ut genom naveln eller huden... det ser helt sjukt ut ibland när han spänner ut huden och verkligen tränger ut sig i nåt "hörn". Då brukar maken försöka prata allvar med honom. ha ha ha
    han försöker öva barnuppfostran redan nu.
    Och
    ha ha ha
    det ser inte lovande ut för framtiden

Så du virkar
    faaan vad kul.
    jag är ju faktiskt TANT japp det är jag och jag ÄLSKAR att vara tant som enligt mmig är ett själsligt tillstånd.
    Nåja skit i det nu...

men jag har faktiskt fuderat på att virka... det verkar vara ett sjukt avkopplande pyssel. Men saken är den att jag inte kan... och inte fattar.
    men kanske kan du och jag ha en virkdate så kan du lära mig

Böcker...jag läser jämt.
    Jag har läst Läckbergs och ser de som bra avkoppling, inget mer.
    Jag är ganska kritisk i min boksmak då jag tycker att de flesta författare skriver som krattor. Liza marklund kan jag verkligen inte förstå hur hon kan få ge ut böcker tex. jag har inte ens klarat av mer än ett par kapitel. Så uselt.

usch vad dryg jag lät... men jag tycker det är så extremt svårt att hitta riktigt bra böcker.

• nu är jag fruL

Så alltså har ni riktigt bra boktips så kom gärna med dom. jakten på bra böcker går vidare. jag ser verkligen fram emot att kunna vara hemma och pyssla och läsa i höst. fy faaan vad mysigt att sitta framför brasan när det är mörkt och ryggit ute med boris och sy elerl läsa.
    åhhhh
    vad jag längtar!

vad det gäller filmtips så verkard et ju finnas visa filmintresserade här i tråden.
    Sweet verkar vara den man verkligen ska fråga om man ska se en film. Vilket är bra, för vi ser aldrig på film och hänger inte med alls. Så alla tips tas emot.

är det förresten nån som vet nån bra film som går på bio nu? vi funderar på att gå på bio nästa gång det regnar (vilket inte lär dröja...)
    men vad ska man se?
    jag tror att det är.... hmmm-... över två år sedan vi var på bio sist....

Sharons bok som n¨ån tipsade om MÅSTE jag bara läsa.
    Är ju ett mega sabbath fan och funderar nästan på att döpa boris till Ozzy...

• Snart så....

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej frullis :) saknat dig med

hahaha känner igen den där sprattelfasen, Kick´ns favvo är att köra ut knäna vid naveln shit då gör det ont och ser hysteriskt galet ut hahahah

Självklart kan jag lära dig, gör ett busenkelt mönster nu. Klarar 7-åringar av det så gör du det frullis :D :D
    Det är avkopplande, sitter och virkar framför tvn. Det bästa är att det blir något till bebben av det. Ska sätta flis på baksidan så blir det en skön vinterfilt :)

hahahah jag läser faktiskt inte mkt svenskt eller ser mkt svensk film, många är så himla uselt dåliga.

• Snart så....

Frullis, vad gillar du för typ av filmer?
    det är ganska många nya som haft premiär nu under juli.

Själv ska vi nog se Harry Potter i helgen :)

• nu är jag fruL

snartis
    jag hade en period för nåt år sedan då jag broderade
    JA jag ÄR tant!!!!
    Så himla mysigt att sitta och pyssla samtidigt som man tittar på Tv eller så.

men virkning verkar lättare att ta med sig när man åpker nån stans.

jag var på landet och bläddrade i morsans allers tror jag det var. och där fanns det ett mönster till en virkad hund som var så otroligt ful att jag bara ville göra den till boris.
    men som sagt...
    nån måste lära mig först...
    hint hint

kanske skulle vi ha en solig virk date, med picknickfilt, mat och virkning
    vad sägs om det?

ha ha ha
    hur mycket tant kan man bli?

• nu är jag fruL

snartis
    jag vill nog också se harry Potter faktiskt...
    de är mysiga på nåt sätt.
    Men maken är vel inget fan direkt...
    kanske bör se nåt som båda vill se.

hmmm
    vad gillar jag för filmer.????
    Svår fråga då jag nästan aldrig ser film längre...
    men jag tror att om det bara är jag så ser jag nog något drama, gärna lite sorgligt. det får inte blitt sött och sliskigt... utan ja...
    svårt att beskriva.

jag gillar absolut inte krisgfilmer eller våldsfilmer över huvudtaget.
    maken gillar nog lite mer roliga filmer...
    eller action, vilket inte riktigt är min grej...

• Puman-prinsen

God morgon tjejer!
    Allt bra med er?

Själv känner mig mig lätt utmattad och trött över allt som heter bröllop!
    Längtar tills det är över och man kan bara vara...

Måste räkna ut när min MIB är!

• nu är jag fruL

ha ha ha
    vad sjutton står MIB för
    Mens I Brallan
    eller?????

Svar på tråden När märker man av det?