• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • viktualia

Grattis Brud i augusti - enligt BT ena sätt att räkna har du just skrivit inlägg 7000!!!!

Coolt!!!

• -August-

Haha - tack tack Viktualia!

Boktips fran mig ar Sharon Osbourn's (Herregud, hur stavar hon?) Extreme. Man blir forfarad, forvanad och tacksam for de fa laster man har. Ozzy har inte alltid varit bara en charmig gammal rockkung

Jag gillar ocksa de svenska deckarforfattarna Camilla Lackberg, Asa Larsson, Karin Alvtegen m fl. Alla deras bocker ar bra tycker jag.

• Lapinette

September - du är gravid! Ytterligare ett sympton att kryssa av, tankspridd. Skrattade gott när jag läste om ditt apotekbesök. Var tvungen att förklara för maken varför jag satt och skrattade.

Själv har jag suttit i telefon i minst 1 timma med vår inredningstjej. Hon kan verkligen prata och nu fick hon för sig att vi ska beställa andra överskåp i badrummet. Hon hittade något på IKEA som kostade ungefär 10 000 mindre än skåpet från Svedbergs som jag vill ha. Orkar inte ändra saker och ting, dessutom gillar jag skåpet från Svedbergs.

Ja, om jag ska återgå till det ni skriver om i tråden. Jag gillar Läckbergs böcker.

• start september

Jag med mina symptom fortsätter min monolog: Att jag har lite känningar i äggisarna gör ju att jag funderar på det här med X (jag, vet lite långsökt). Det som dock är positivt är att med X:et började jag småblöda redan 5-6 dagar innan BIM. Nu har jag inga sådana spår trots ivrigt pappersmuffande.

• start september

Aah, nu såg jag ditt inlägg Lappis!Om tankspriddhet var ett säkert tecken så skulle jag vara böjd att hålla med dig . Nu är det ju inte så enkelt...

De fulingarna till resebyråer har höjt priset på flystolarna rejält bara för att det regnar skull jag tro. Morr.

• Izzie

Nån som sett på "Tori & Dean - Inn love"? För er som inte har sett det kan jag berätta att det handlar om Tori Spelling (ni vet hon som spelade Donna i Beverly Hills) och hennes man/sambo Dean. De vill öppna ett bed & breakfast ställe i USA och har under programserien letat efter ett lämpligt ställe att ta över. Till saken är oxå att Tori är höggravid, så det handlar minst lika mycket om det som deras planer med B&B-stället. Hursomhelst känns hon helneurotisk och jag har skrattat halvt ihjäl mig åt alla hennes tokiga idéer. Hon tror jämt att bebisen dött om hon inte känt av den på timma.

Jag brukar normalt sett vara ganska lugn och inte hetsa upp mig i onödan, men av någon anledning har jag ju börjat undra om jag överhuvudtaget är gravid eftersom jag inte känner nåt än. Tori light, med andra ord :) Så idag var jag och köpte graviditetens andra grav test. Var tvungen att bara kolla. Såg framför mig hur vi på ultraljudet nästa vecka fick reda på att det inte alls var någon bebis där utan bara lite extra fett. SUCK. Hursomhelst var jag gravid. Så det är nog på riktigt.

Satt och kollade på film igår med maken. Den där gamla City Slickers. I filmen förlöser de en kalv som sen springer runt i filmen och bara är ursöt. Mot slutet när han ska lämna kalven för att åka hem igen börjar jag gråta bara för att kalven är så himla söt, vilket sen följs av ett hysteriskt skrattande åt mig själv över att jag kan lipa över en sån sak. Stackars maken bara tittade på mig o skakade på huvudet... Hmm kanske Tori medium trots allt eller vad tror ni? :)

• Izzie

Så trist att resorna är så dyra. :(
    Jag vill så attans gärna komma iväg någonstans...

• Izzie

Det låter allt plussitivt September! :)

• Izzie

Har ni förresten varit inne på "Nio månader" och kollat på alla magbilder? My god, en del har ju helt groteskt stora gravidmagar redan i v12-13. Hur kan det vara möjligt?

• Izzie

Nej nu ska ni få slippa mina monologer och neurotiska funderingar. Natti natti!

Svar på tråden När märker man av det?