• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Just det Piggelin - vi fick beställt stolar till vårt matbord äntligen i lördags! Det blev från samma ställe som vi köpte soffan. Kul med en mer personlig affär där de kommer ihåg en (de kom ihåg vilken typ av soffa och specialkuddar vi beställt - jag är impad!). Han bad om ursäkt att han inte kom ihåg efternamnet - hallååå! Han har väl fler kunder... Suverän service iaf!

• Moppy

Piggelin - är Buggaboo amerikanskt också? tänkte om den var billigare i USA också. har också fått rek om Buggaboo, så om den går in i vår hiss kör jag nog på den. visste inte att den var så dyr...hmm.. men om den är bra får man väl investera det!

• mugglesfan

Jag har faktiskt inte svängt runt i hallen med vår vagn el speglat mig som de andra tjejerna här. Vår är väl inte så fräck liksom Jag vet inte, barnvagn var ett nödvändigt ont som man måste införskaffa - det var betydligt roligare att kolla på barnkläder (såå små) eller på roliga leksaker på Designtorget.

• Piggelin1

...och den var klart smidig att köra - var det som jag skulle lägga till!

Jaja, nog om detta idag!

Tack för länkarna Vickan, ska kolla in dem! Satt precis & tänkte på Tasteline, att jag skulle surfa in & se om man blev lite inspirerad. Vaddå matnörd?? Jag???

• mugglesfan

Vi lagade suveränt god lax igår ur Leylas kokbok: marinerad lax med mangosallad. Mmmm.... Lite asiatiskt med färsk hackad ingefära bla i marinaden och lite sötstark sallad (tabasco och så bättrade vi med lite färsk chili). Gott! Var nog bland det nyttigaste man kan käka - inte många fettdroppar i det heller...

• start september

Lapinette,

här ska åkas bort - BOM eller inte. Vi har väntat mest för att vill ha vår renovering lite under kontroll. Nu inser man ju med detta väder att man borde åkt denna veckan istället, men det är svårt att veta på förhand.

Jag är ju lite skraj för ett nytt X om jag skulle plussa. Om jag mot förmodan plussar och får samma symptom som tidiagre, blödningar etc så ska jag gå och mäta HcG med en gång. Då är det inte jättekul att sitta utomlands en vecka. Men det lär bli BOM, så snart bokas det något.

Tänkte ni Hong-Kong nu under sommarsemestern? Låter spännande, jag har inte varit där.

• Piggelin1

Ok, lite till då...

Moppy - den är holländsk (förmodligen därför den är så himla vanlig i A'dam). men kanske är den lite billigare ändå i USA pga växelkursen? Hoppas, hoppas, hoppas!
    Brorsan berättade att det är en (numera fd) läkare i Holland som fick för sig att konstruera en ny barnvagn & sen har den ju gått precis hur bra som helst, så han behöver typ aldrig mer jobba, om han inte vill

En annan grej som är supervanlig i A'dam förresten www.bakfiets.nl/eng/
    Inga billiga grejor, men coola tycker jag - brorsan & svägerskan köpte nyligen en & om de flyttar tillbaka till Sverige så småningom så kommer de garanterat att ta med den... Finns speciella insatser för bilbarnstolar etc.

• Piggelin1

Den laxen känner jag igen - tror att jag har testat det receptet jag med - fräscht & himla gott!
    Fryst tärnad mango från ICA är min nya stora favvo

• Piggelin1

Kul med stolarna Muggles - skickade din länk till mannen häromveckan - vi får nog ta en sväng till den affären vi med!

Svar på tråden När märker man av det?