• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

September - ska ni inte åka om det blir BOM? Jag antar att det är då man mest av allt skulle uppskatta semester i Grekland.

• viktualia

Mina "riktiga" Sverigesemestrar har mest gått till Gotland. Annars brukar det mer bli kortare turer som att hälsa på i div sommarstugor över nån helg. Visst är sånt också väderberoende....

I år inleds undertecknads semester med en vecka på scoutläger i norra Skåne tillsammans med ca 20 000 andra galningar... DÄR kan vi snacka om väderberoende... ha ha ha... det är ju "sådär" skoj att göra upp eld för att koka pasta i ösregn.... så jag hoppas INNERLIGT att vädret är på min sida nästa vecka!!!

• Moppy

Start sept - låter lovande! Jag kommer ihåg att jag hade som knip i äggisarna och var trött som fasiken innan jag plussade. Håller tummarna förstås!!

Frullan -jag ska ha 4 v semester. Skööönt. Bara hang out på landet och slöa :D. Jag tycker som sagt att du ska ta lite mer semester innan BF. 4 v tycker jag låter bra!

• nu är jag fruL

hejsan tjerj
    Här på jobbet är det så ruggigt kallt så jag faktiskt funderar på att gå hem.... sen att det bara tar 20 min fram OCH tillbaka är ju inte ett riktigt skälöt till att komma tillbaka om man verkligen går hem...

lappis.
    Jag vet inte riktigt när köket blir klart. men allt underarbete är klart så nu är dte målning och uppbyggnad, det borde gå ganska så fort. MEN saken är bara att verkligen skaka fram tid till att göra det...
    OCH att maken inte hittar fler detaljer han vill justera typ renovera en fönsterbänk eller dylijkt....

att inte känna något i v18 är vel inte sent alls egentligen vel? det är vel oftast bara omföderskor som känner tidigare typ i v 16. Så det är inget att oroa sig för. Det kommer trooooo mig

och när de är stora och hickar hela tiden... ja då är det inte bara gulligt.
    fast jo....

det lät som riktigt bra symptom det där!!!! Håller tummarna.
    Åhhh vad sopännande med folk som letar symoptom. jag minns verkligen hur det kändes.
    och hur förkrossad man blev om det kom en tant istället.

MEN nu ska det bara komma pluss i tråden och inga tanter!!!

Moppy: 4 veckor, vad skönt.
    Och semester på landet låter underbart. jag åker aldrig utomlands på somrarna. det är ju liksom enda gången som sverige är toppen. näe utomlands åker man på vintern enligt mig.
    Jag älskar att vara på landet på sommaren!

• vårbrud2008

Första dagen på semestern och sonen sov till halv nio!!!!!!! Hur skönt som helst!

Håller på och boar in mig som vanligt, ett symtom som jag har när jag är gravid. Städar ordentligt, flyttar möbler, ändrar om osv. Men sonen tyckte också att det var kul så han hjälpte till en stund innan han gick ut och blandade gräs, jord och vatten i bara kortarmad tröja.

Har fortfarande mer att göra men det orkar jag inte just nu. Har känt mig trött på sistone.

Solen skiner till då och då idag, men det är ingen värme. Borde gå ut i trädgården, men det orkar jag inte heller just nu. Måste börja tänka på middag.......
    Vad ska man laga idag??????

• nu är jag fruL

börja tänka på middag redan nu
    wow, det var tidigt...
    fast det är klart... ska man LAGA mat så tar det ju tid. (säger hämtmatsmänniskan )

trötthet är vel ett extremt tydligt grav tecken...
    liksom att boa in sig.

• Lapinette

Vilka var det som hade BIM i slutet på veckan? September och xxx??!! Själv har jag två veckors väntan...ooooolidligt!

• mugglesfan

Victory va? Och Nenne också?

• mugglesfan

frullan: du som är så trött hela tiden - äter du järntabletter el?

Hur har ni gjort med barnstol och skötväska? Jag hittade en - som det verkar - grym skötväska från babybjörn:
    babybjorn.com/Svenska/produkter/Mobility/BABYBJORN-Skotvaska-Dynamic/
    Men sedan sa min jobbarkompis att det är bättre med en vanlig ryggsäck som man även får plats med riktig fika i. Så nu vet jag inte riktigt.

Ev hyr vi den första barnstolen från NTF - det verkar de flesta göra tydligen. Man har den tydligen bara de första 9 mån(?).

Svar på tråden När märker man av det?