• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • nu är jag fruL

mugglan:
    Jo då jag äter järntabletter så det sprutar om det PLUS att jag äter sjukt mycket spenat, blodpudding, leverpastej, broccoli och annan järnrik mat. Men inget fungerar särskilt bra
    Först åt jag hemofer 4 tabletter per dag men det räckte inte. Nu äter jag ju Niferex 1-2 tabletter per dag... men det hjälper inte särskilt det heller. jag vet inte alls vad jag ska ta mig tikll mer.
    jag dricker ju inte heller kaffe runt järnintag samt låter bli mjölkprodukter....
    så....

Vi är inne på att köpa bilbarnstol. Visst man har den fösta bara i sa 8 månader MEN vi räknar ju med att skaffa fler barn och då är det lika bra att ha en. Att hyra kostar ju runt en hundring i månaden ändå så på två barn så blir det samma pris. Sen gillar jag att äga saker...

Skötvästa måste man ju ha på något sätt. Visst vanlig väska funkar så klart det med. Men det jobbiga för mig är att komma iväg och köpa en väska överhuvudtaget. jag avskyr ju shopping...

Jag vill gärna ha en så "neutral" skötväska som möjligt. Jag såg den från babybjörn, men den såg lite otymplig ut tycker jag. fast helt klart en av de absolut mest praktiska...
    usch jag bävar för att behöva leta upp en skötväska. Allt som kräver att man ska gå i affärer suger i min värld...

Hmmm det är mycket som man ska fundera på. jag har inte anmält mig till försäkringskassan har du?

• mugglesfan

Du menar att du inte har skickat in moderskapsintyget eller? El tänker du på infon man kan gå på? Jodå, jag har både skickat in moderskapsintyget och ansökt om f-dagar på internet (med Bank-ID). Ansökte om f-dagar i början på juni tror jag och har fortfarande inte fått besked. Verkar kunna ta hur lång tid som helst. Men vi har sparade pengar som vi kan ta till i värsta fall. Annars fattar jag inte vad som tar sådan tid. Hur mkt är det att fundera på???

Vi var nog inne på att köpa en skötväska (en grymme-en iom att vi sparat pengar på vagnen) men nu blev jag tveksam. Men det känns inte urviktigt, jag kan ju skicka ut mannen på shoppingtur även efter att jag har ploppat. Han gillar att shoppa - särskilt dyra saker
    Kan du skicka ut din man el är hatar han också shopping?

• Moppy

Frullan - Du vet att man inte ska ta Niferex i samband med mat? Tänkte bara kolla eftersom min BM sa att då är tabletterna i princip värdelösa...

Måste man ha en speciell skötväska? Tycker de ser så präktiga ut, tycker förslaget om rygga låter bättre...

• mugglesfan

Jag har ju hört från diverse håll att man är rätt låst de första veckorna, med att komma ut och så, så det går ju att softa med skötväskan då

• mugglesfan

Moppy: det finns coola också men AM sa att de antingen är coola/snygga el praktiska. Vissa menar att det är bra med en väska med många fack speciellt för alla pryttlar man ska ha med, + att man kan hänga väskan på vagnen. Men min kollega menade att en rygga kan man antingen ha på ryggen el lägga under vagnen i korgen därunder. Undrar om inte han har rätt? Nåja, det är ju inga världsproblem direkt...

Sorry Lappis: nu skrämde jag väl bort dig med tråkämne igen!

• viktualia

FruLlan - du kan säkert lösa skötväskefrågan med en Storkånken i svart.. .*fnissar*

• nu är jag fruL

Moppy:
    Näe är det sant???
    men det st¨år det ju inget om i bipackssedeln så hur kan det stämma? Där står det ju bara att de inte ska tas med föda som innehåller kalcium och det förstår man ju.
    men övrig föda....
    hmmmm nu blev jag tveksam... är ju inom läkemedelsindustrin och vet hur superkontrollerad just bipackstexter är....

alla BM verkar ha egna motton.

Mugglis.
    maken är inte heller nån shopping fan, har vel inte riktigt samma avesioner mot det som jag. men han är inte heller så förtjust i det....

jag kommer nog slutligen köpa en skötväska just för att jag gärna inbillar mig att man då får fler funktioner än med en vanlig väskla.

jag är alla försäljares dröm. Just pga av att jag hatar att shoppa så kan man pracka på mig vad som helst till vilket pris som helst. Jag litar blint på att folk vet vad de pratar om ....

• nu är jag fruL

vickis
    kanske det

hej på dig tokstollan förresten

såg att du ska ut och campa....
    stackare tänkte jag säga, men vädret blir sääääkert bättre.
    Annars får jag hoppas att du har luftmadrass så du kan flyta ovanpå vattnet...

• nu är jag fruL

och fördelen med att köpa en skötväska är ju att man tex får en skötdyna.. så slipper man köpa det separat....

• Lapinette

Lappis tar skydd bakom datorn och jobbar istället. Skötväska, vad är det? En väska som sköter sig själv? Kanske den stoppar in lipgloss och annat viktigt automatiskt. Låter bra!

Svar på tråden När märker man av det?