• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

September - låt oss få höra. Vad har du för sympton?!!! Så länge sen man fick höra om ömma bröst och nästäppa.

muggles - vår badrumskille ska ned och kolla hos grannen (sist var det hans brorsa som var där = elektriker) och eventuellt målar dem taket åt henne. Hon är bara så dominant och krävande den damen. Hon kör med sin make som en liten vante hit och dit. Iallafall när vi hade städdag i föreningen för hennes stackars make (som är från Irland) försökte snacka lite med min make men hon skickade iväg honom på uppdrag hela tiden.

Frullan - när tror du ni blir klara med köket?

Annars...återigen tittar jag på sistaminuten till Grekland. Eller kan ni på Västkusten lova sol vecka 31?

• mugglesfan

Nä tyvärr vågar vi inte lova ett skit! Jag kan annars varmt rekommendera Sardinien om ni ska på charter!!! Gott lokalt vin och god mat, genuint med nästan bara italienska turister.

• Lapinette

muggles - tar vi en restresa så får vi nog vara glada med vad som helst. Bara att få sol och värme räcker för vår del just nu.

• mugglesfan

Ja det är klart, har själv inte kollat restresor för det är ju inte aktuellt att åka i år, men det kanske inte finns så mkt kvar...

• mugglesfan

Går det några restresor till Norrland - de har ju haft det fint En vecka på Pite havsbad

• viktualia

Lapinette - deppa inte om resor! Vi bokade för en vecka sedan och då fanns det hyfsat mycket att välja på...

Semester i Sverige är ju alltid ett risktagande med vädret och vi kände att det skulle vara skoj med ordentligt luftombyte. För vår del blir det en vecka på den grekiska ön Karpathos - faktiskt just v 31!

• start september

Symptomen:

Värk i äggisarna några gånger de senaste dagarna. Hungrig/godissugen/svagt illamående om vartannat. Supertrött! Och har ändå sovit ca 10 timmar per natt...

Allt går att förklara med att jag känner efter extra mycket, att mathållningen är lite knepig eftersom vi saknar fullt fungerande kök, att jag har drabbats av semstertröttheten och av det kassa vädret som påverkar åtminstone mig så att jag blir trött.

Inga ömma boobs än så länge.

Så oftast är jag duktig på att slå bort, men när jag vaknade klockan sju av äggisarna och inte kude somna om, då vandrade tankarna....

• Lapinette

Vickan, vi kanske ses!!
    Har inte haft semester i Sverige på typ 20 år och somrarna har ju varit rätt så fina de sista åren så vi tänkte vara kvar och upptäcka lite av mitt land. Nåja, än har vi inte gett upp hoppet om sol!

• start september

Sista minuten till Grekland låter mycket bra Lappis. Det blir det nog här också som det verkar nu!

Det ska bara BIM:as först...

• Lapinette

September - det låter lovande!!! Hoppas att det inte är falskt alarm men jag känner igen det där med att vakna (fast jag hade ont i brösten) och sen börjar tankarna fladdra iväg med en.

Svar på tråden När märker man av det?