• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Lapinette, då är det alltså inte innan böj som är det kritiska att få till det som diskuterats här tidigare, då stämmer det ju precis att vi fick till det böjdagen och dagen efter när lilla Iris blev till. Nu håller vi tummarna igen!

Augusti, ens cykel blir helt upp och nedvänd när man slutar med piller så ena månaden kan man ha kort cykel och nästa jättelång, det kan hålla på länge innan den stabiliserat sig, för vissa tar det ju ett halvår innan mensen ens kommer tillbaka. Så din ÄL kan ha hoppat över en gång men den kan också bara ha varit riktigt sen, så var det för mig en månad.

Maken håller på och ringer vårdcentralen, han knäckte till ryggen igår när han skulle lyfta in babysitter med liten klump i i bilen så nu kan han inte röra sig idag trist nog. Synd att jag glömde min apotekspåse hemma i brådskan när vi packade, där har jag starka värktabletter som kunde kommit till nytta nu. Jaja, hoppas att han lyckas få nya på vårdcentralen.

• BrudSommar2006

Victory, böjdagen och dagen efter borde väl räcka tycker man men visst, det är ju intressant att veta att det är värt att prova en dag till också för framtida försök, även för egen del, även om man har svårt att tänka sig när/om man kommer att orka gå igenom allt igen!

• Lapinette

BS - trist med makens rygg. Hoppas annars ni har en skön semester på Öland. Vädret ska ju bli hyfsat i veckan har jag hört men sen säger dem regn till nästa helg igen. Kan bara inte vara sant!!!

Läser man på själva ägglossningstestet säger dem att det är 24-36 timmar tills ägget släpper efter det att man har fått böj på stickan. Jag har hela tiden trott 48 timmar men det är väl för att alla säger att man har 2 dygn på sig efter böj men det går ju även att fånga ägget på dess vandring ned.

• Lapinette

Kan tillägga att vi är sååå trötta båda två. Har gått upp tidigt varje dag och stackars maken måste "leverera" dessutom. Hoppas innerligt att det funkar denna gång annars blir det nog semester i augusti. Orkar inte tänka på att ta tidiga mornar till Sophiahemmet på semestern.

• Puman-prinsen

God morgon tjejer!

Känner mig jätte trött idag, så jag orkar inte läsa igenom allt.

Hoppas ni har haft en bra helg, själv så har det varit full rulle med detaljer som skulle fixas med till bröllopet och min m2b hade sin svensexa i lördags.

Det visade böj för mig i fredags om ni kommer ihåg, så det blev att vi fick hitta tid varnandra för lite .. hmmm trots att vi knappt var med varandra så fick vi ändå till det 4 gånger..
    Håller tummarna

• nu är jag fruL

hejsan tjejer
    Hur har ni det i det gråkalla sverige

jag hött på att frysa ihjäl när jag gick till jobbet vid 7,30 i morse.
    det är nästan så man börjar fundera på om alla fördomar om sverige och isbjörnar på gatorna verkligen är just fördomaer eller kanske sanning....

kallt var det iallafakll.

Lappis
    Faaan vad duktiga ni har varit i helgen. jag hoppas så sjuuuukt innerligt att det ska ha tagit den här gången. Fy vad kul det vore!!!! Jag hoppas, hoppas hoppas att det blivit en liten fransk hoppeli hopp.
    Hoppas!

Annars är jag så sjuuuuukt trött så jag funderar på att skolka från jobbet idag och bara gå hem och sova i soffan.
    men så kommer jag på vilken röra vi har hemma så.... då är det inte lika lockande.

Vi var på landet ihelgen iallafall och det var så himla skönt att bara komma bort från allt och ha det lite skönt.

usch vad trött jag är.

sorry att jag bara kommer in och gnäller....
    men jag vill bara vara LEDIG
    hur ska man orka?????
    32 arbetsdagar kvar!!!!!

• nu är jag fruL

Sweet:
    trist förresten att ni inte hann emd lite sex innan maken åkte hem. men tidspress brukar inte vara det bästa för sexlivet...

lappis: snart får ni ha vanlig trevlig sex igen.

Det där med om det är bäst innan eller efter ÄL det är en svår fråga.
    Vi vågade ju inte chansa eftersom vi trodde att timingen var allt. Så vi körde både några dagar innan och efter.

men ska man kolla beräknat BF datum så blev borren till kvällen innan böj eller böjdagen...
    men det vet man ju inte riktigt... alltså vilken eleverans just borren spermien kom ifrån...

jag hoppas iallafall för er skull nu lappis.

Kul att nenne var inne och visade sitt lille nylle
    Kul att se dig tokfia.

Var är page föreesten... har hon semester elelr.....

jag känner mig helt lost vad det gäller alla...

TRÖTTT!!!!!!
    vad ska man ta sig till?????

• nu är jag fruL

brrr
    vad kallt det är....sitter och fryser....

• Puman-prinsen

Usch ja! riktigt kallt är det idag... vill bara krypa in under mitt varma täcke hemma ist för att sitta på kontoret

• Moppy

Lappis- nu j*klar! Låter som om ni har ökat på sannolikheten rejält denna ÄL. Första vanligt sex torsdag, vila, sedan insem x 2. Hurra! Nu tar det, I know it!

Frullan - stackars dig att du måste jobba hela sommaren. Kunde inte din dumma chef gett dig lite ledigt nu också. Ja ja, det blir ju långledigt sedan förstås...

Kul med alla BIMare. Nu börjar det hända saker, är det torsd-fred som tummar och tår ska hållas? Jag börjar redan nu för säkerhetsskull! :)

Svar på tråden När märker man av det?