• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • start september

Victory!

En BIM-kompis! Hoppas så att det gick vägen för er denna gång! Jag grät också hejdlöst till Brokeback Mountain. Den här tråden är super när man är ensam hemma. Jag hade inte klarat mig den där helgen när jag plussade (fast det var X) och maken var bortrest. Det låter bra att får god mat, vin och film när du nu måste vara ensam!!

Här är tanten nu regelbunden så jag tänker testa på fredag. Jag hoppas att jag kan hålla mig tills dess iallafall...

Nu ska jag masa mig ut i bilen och åka efter filmen och lite god mat till oss också!

• Victory

Ja, vi får hålla ihop vi BIMare! Jag får se när jag testar (om nu inte tanten kommer). Det beror lite på hur det känns i kroppen. Anar jag något kanske jag testar redan på fredag. Men än så länge känns det nada (och det ska det väl inte göra heller så här tidigt. Särskilt inte om det är en BOM ). Nu ska jag i alla fall inte dricka mer vin innan BIM! Jag vet inte vilken inställning som är bäst att inta: Att det INTE har tagit eller att det KAN ha tagit... Det bästa är nog att inte fundera så mycket utan vänta och se. Ooops! Det har jag visst sagt tidigare (se ovan) men ändå sitter jag här och ältar! *suck* Kan inte annat än skratta åt mig själv! Jag vill inte göra så stor sak av det här men ändå gör jag det!

Det börjar kännas lite "övervänt'". Det är ett uttryck som jag och min man uppfunnit i bästa norrländs anda. Det betydet att man längtat och väntat så länge på något att det liksom gått över och inte känns lika roligt längre. Att man börjar känns sig likgiltig och att "the moment has gone". Tyvärr börjar det känna så med det här. För kanske två år sedan såg jag så mycket fram emot att få studera allt kring barn och förbereda mig, och att få vara gravid naturligvis. Men nu börjar det mest kännas jobbigt... Alla kompisar har redan gjort det, det är liksom inget nyhetsvärde i det längre. Hur kul är det att surra med sina kompisar om sin graviditet när de redan har gjort det för länge sedan och bara vill snacka 6-årstrots?!

Usch, nä nu blev jag deppig! Ska inte tänka så där. OM jag nu blir gravid någon gång kommer säkert den där fantastiska förväntansfulla känslan tillbaka på en gång.

Som sagt, jag ska inte fundera så mycket!!! Och ni ska få slippa mina filosofiska diskussioner med mig själv.

Blir jag gravid har jag ju er att surra med, alltid någon här som är i samma sits!

Filmen var förresten bra! Pang, pang!

Sov så gott allihop för nu går jag och knyter mig. Sov så dåligt förra natten så det blir en tidig lördagkväll för mig!

• Lapinette

Härligt, två BIMmare denna vecka!!!! Vi måste få in lite plussitivt känsla på tråden igen.

Oj, vilken slö dag detta blev. Legat på soffan och zappat på tvn och sen haft tvättstugan. Maken och jag tog en liten eftermiddags sömn och sen kom mamma plus sambo och vi åkte in till söder för att fira brorsans äldsta son som fyllde 17 år! Snacka om att åren går.

Ska erkänna att det blev lite vin till maten. Jag som hade tänkt att vi skulle vara superfit i helgen. Men, men vi är absolut avslappnade och har inte tagit ut oss ett dugg idag så jag hoppas 1,5 glas inte förvärrar resultatet.

Gällande filmtips så har jag också en del men det är ju lite sent att komma med dem nu. Diskuterade en hel del film igår fast på en annan tråd här på BT fast då mest kinesiskt. Vi såg Babel häromkvällen. Kan varmts rekommenderas men inget smart val att se en film på fyra språk och textad på svenska för maken som då endast förstod den lilla engelska som talades.

• nenne78

hola comprades!

Här har det bara varit vågrätt läge i soffan hela dagen (utom två gånger då det var på alla fyra...höhönutsnuts).

Trööökigt väder och inget utslag på ÄL-testet men den kanske redan har varit, jag har ingen aning. Vi juffsar iaf för säkerhets skull (och för att vi var sugna, haha!), men det blir nog BOM den här gången med. Men då slipper man låtsas dricka på alla grillfester i sommar (måste ju intala mig att det bara är positivt om det blir negativt... öh aaah ni fattar)

Håller tummarna för er BIMare på tur! *viftar med flaggor också*

• nenne78

rajraj *stel i nacken efter soffan*
    hur lat kan man bli egentligen? Här har det blåst som f-n och regnat hela dagen, vi ahde bokat kajaker och hade tänkt göra en utflykt, laga god mat och mysa. Nu blev det istället en hel dag inomhus. Fast det var helt OK, först ett långt bad tillsammans, frukost, ligga sked i soffan under filten *kääärleeeeek* och titta på tour de france (för den av oss som inte sov), äta rester uppvärmda i micron och sen en dålig film (animerad)om en stackars drogad elefant som jagades av knarkare, lappmaffian och galna jägare i norska fjällen.

Men imorgn, DÅ, ska vi vara jätteaktiva och ut och springa en mil eller två.

MOOAAHAHAHAHAHAHAAHH!

• nenne78

uhuu ingen vaken när jag väl är här?

Förresten, jag har bara läst men nog inte sagt...

(kan man inte ändra storlek på bokstäverna??)

GRATTIS CICCIL!!!!!!! WEEEEHHH!!!! Lät som en helt sjukt bra förlossning och bra igångsättning, haha, med lite skubbande med massa kändisar. En annan får väl på sin höjd åka fram och tillbaka över fartguppen här utanför i vår Volvo, spelandes Smaklösa på hög volym, drickandes kranvatten ur en gammal träningsflaska och kanske, kanske Rolf Lassgård råkar åka förbi och då blir det ju nästan lika! Nästan...

Har jag missat något mer?

• nenne78

*oooooorkar inte läsaaaaaa*

Nä, hörrni, nu ska jag gå och lägga mig pawh riktitt och hoppas på bättr väder för morgondagen! Eller också inte...

ha det och kraaaaaaam

• BrudSommar2006

Nenne, tror på det där med fartguppen som igångsättningsmetod! Bra att du har funderat så långt redan, man vet aldrig när det blir dags!

Annars är det fortfarande hur trist väder som helst här på Öland och det har verkligen vräkt ner i två dygn nu, fälten här står under vatten och de har de tydligen aldrig gjort någon sommar hittills. Idag ska vi försöka ge oss ut och äta lunch i alla fall, undrar om uppehåll är för mycket att hoppas på.

Imorgon ska det bli sol här enligt väderleksrapporten, det har man ju lite svårt att tro men hoppas kan man ju.

• nenne78

brudsommar
    japp, här gäller det att vara beredd! Vem vet, jag kanske är på tjocken och har varit så sen jul utan att jag märkt något (och det har varit fel på alla CB) Det spänner så underligt i naveln...

Trökigt väder på Öland idag, inte mycket bättr här i Gävle: regn, regn och blåst. Fast det är bara 2:a dagen här, vi har hittills haft skapligt väder faktiskt.

Svar på tråden När märker man av det?