• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Puman-prinsen

Liten med Mindre - Trevlig helg!

• Puman-prinsen

Liten med Mindre - Och självklart trevlig semester

• Piggelin1

Mmmm, Himmelsk röra, Citronmaräng... Jag blev glassugen nu! Har varit en trogen Triumfglass-kunde hela denna säsongen hittills - glasskoskerna nere på stan har tjänat en massa på mig! Egentligen är jag ingen "glass-oman" alls, men graviditeten har helt klart gjort mig mer sugen de senaste två månaderna - kalciumsug Härligt att man kan skylla på sånt när man är glassugen!

• Piggelin1

Liten - ha en underbar semester!!

• mugglesfan

Ha en go semester Liten!

• mugglesfan

Piggelin: vad bra att du äter mkt glass - då slipper du kanske kramp i vaderna?! Kan bero på kalcium nämligen.

Borde jag kolla min vanliga mejl nu då? Jag har ju 4 mejladresser att hålla reda på - det är ett halvtidsjobb att hänga med

• mugglesfan

kramp i vaderna = kalciumBRIST menade jag

nu börjar de fika här på jobbet - jag som hade planer på att sticka för veckan...

• Piggelin1

Bilden kommer på din jobbmail så småningom, men jag har kört fast i redigeringen - har klippt ut mig själv i jpeg, men sen så blir det ju en massa vitt runtikring när jag klistrar in det på nytt & det vill jag ju inte ha!

• _koko_

Hej igen, det tråkiga vädret styrde tillbaka mig till datorn.
    Har varit och tagit blodprov för kub idag och får väl en kallelse till nuppen i nästa vecka.

Puma - det finns så mycket att säga om ivf, vad undrar du? De allra flesta behöver inte ta till det, som sagt 7 försök är snittet för helt "normala" människor utan något som drar ner fertiliteten. Jag har endometrios och därför 50% risk att inte kunna få barn utan ivf. Innan man gör ivf utreder man varför man inte blir gravid, och sen får man ofta prova några enklare saker först (pergo, insemination osv).

Här kommer min senaste lista, har sett att det tillkommit några nya som inte finns med, någon som vill ta ansvaret för listan över sommaren?

nick: , bor i: , ålder: , Försökt sedan: , Gravid? , BF:
    A.M. , Stockholm , 37 år , ? , Livia född 16/11-06 ,
    Vänner-fan , Göteborg , 31 år , augusti 06 , Plus 3/9-06 , Son född 9/5-07
    BrudSommar2006 , Stockholm , 35 år , augusti 06 , Plus 15/9-06 , Livia född 5/6-07
    CicciL , Stockholm , 32 år , juli 06 , Plus 12/11-06 , Son född 21/6-07
    Snart så... , Stockholm , 28 år , juli 06 , Plus 9/12-06 , 18-aug
    mugglesfan , Göteborg , 36 år , augusti 06 , Plus 18/12-06 , 23-aug
    nu är jag fruL , Stockholm , 32 år , augusti 06 , Plus 1/1-07 , 04-sep
    Moppy , Stockholm , 29 år , oktober 06 , Plus 19/3-07
    Piggelin1 , Göteborg , 37 år , januari 07 , Plus 26/3-07
    Storasystern , Stockholm , 30 år , juli 06 , Plus 9/4-07
    izzie , Västsverige , 27 år , oktober 06 , Plus 13/4-07
    Liten (Mindre) , Stockholm , 32 år , juni 06 , Plus 1/5-07
    vårbrud2008 , Skåne , 29 år , MF feb 2007 , Max född 25/12-04, Plus 4/5-07
    _koko_ , Stockholm , 29 år , juli 06 , Plus 19/5-07

Lapinette , Stockholm , 37 år , juni 06