• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Förresten Vänner, går det bra för dig att ta med prinsen ut och fika och så? Jag har inte riktigt kommit dit än men det ska börja bli nu i veckan som kommer, vi tänkte börja åka runt på lite utflykter här på Öland, hoppas att vädret blir aningens bättre så att det i alla fall är uppehåll, det är så struligt att ta sig runt med bebis in och ur bilen och allt i regnet.

• Izzie

Åh vad jag är ruggigt trött på det trista vädret! Att det aldrig kan sluta regna... Känns som jag gått runt med konstant väderhuvudvärk i två veckor nu. Har en vecka kvar att jobba innan semestern. Ska bli så himla skönt med lite semester. Känns i och för sig ok att jobba nu när vädret inte är så bra, men det ska bli skönt att vara långledig. För första gången ska jag ha hela fyra veckor i sträck. Känns fantastiskt!

Har letat efter restresor på nätet, men de är så himla dyra just nu. Tom ospec utan dusch och wc. Känns som det får vara någon måtta...

Har drygt en och en halv vecka kvar till ultraljudet. Känns jättenervöst. Tycker visserligen att magen känns större, men jag känner ingenting. Det står i tidningar och så att man ska börja känna av bebisens rörelser, men det har jag inte gjort hittills. Än så länge har jag bara varit på inskrivningen och det var ju länge sedan nu. Alla tester som gjorts är ju bara på mig så om bebisen är ok, elller om det ens finns nåt där vet jag ju egentligen inte. Om vi får positiva resultat på UL börjar det kanske kännas som det är på riktigt!

Har börjat min nya tjänst nu och vi sitter i kontorslandskap så det är inte läge att kolla till tråden på vardagarna på jobbet. Har varit inne och läst lite om er andra på kvällarna. Måste gå in och kolla galleriet nu när fler bilder ligger upplagda.

Ha en riktigt skön helg alla!

• start september

Lapinette,

tråkigt att du känner dig nere. Jag tror faktiskt att vädret kan bidra lite grann, det är otroligt segt nu. Hoppas dock att det simmar bra i dig! Det låter bra med konsert i soffan.

Här är det också lite segt. Jag städar efter våra hantverkare, och är jättetrött. Jag har ju nu semester och har nog aldrig längtat så mycket efter den som i år. Men när jag väl är ledig så har jag ingen ork alls. Fast igår var vi ute och åt med några vänner, det var jätteskönt. Och idag fick man sova så länge man ville vilket var bra det också. Jag har nu sex dagar till BIM och letar symptom hela tiden. Är det något jag lärt mig så är det att det går att känna hur mycket som helst bara man tänker på det, så det är inget att hetsa upp sig över egentligen.

Hmm, kanske hyra film ikväll? Någon som har något tips?

• sweetstreet

här har man nyss vaknat. Lite seg i skallen är man allt. Inte vör att jag tyckte jag drack så jättemycket igår, men det var nog the "Chocolat martini" that killed me.... ;)

Kommer själv resa bort imorgon och ett par dagar utan dator, så då kommer jag inte skriva på ett tag. Ska åka med vänner till en stuga lite up-state NY och vandra. Ska bli sååååå skönt at komma ut ur sta'n lite! :) Fast enligt väderleksprognosen ska det bli varmt, varmt, varmt så vi får se hur skönt det blir att vandra. Fst kasnke är det lite svalare i skogen ändå... :? Och det är ju ändå bättre än regn när man är ute.

• sweetstreet

September!

Hm, filmtips??? Beror ju lite på vad du gillar för slags film.

Komedier, drama, spänning????

Jag har tidigare tipsat om:
    "Pan's labyrinth" (spansk film) otroligt bra men ganska "tung". Handlar om en tjej som flyttar med sin mamma till mammans nya man (som militär under Franco). Den är otroligt vacker och stark, men som sagt det är ingen direkt "feel-good-movie".

Gillade även "Children of Men", en film om ett framtidsscenario där kvinnorna inte längre kan bli gravida (!!!:o). Skitbra tykte jag den var, med bla Clive Owen i huvudrollen.

En äldre film (ca 20 år tror jag) som jag gärna skulle se om är annars "Donnie Brasco". Men den har du kanske sett? Johnny Depp o Al Pacino i huvudrollerna. Depp ska infiltrera maffian. Otroligt bra!

Såg även "Volver" för ett tag sedan. Om du gillar Pedro Almodovar så kommer du gilla denna också (hans senaste väl?)! Jättebra tycker jag! Varma och underbara karaktärer. Bl a Penelope Cruz i en av huvudrollerna. Lite galet, viss drama, humor, mycket värme - ja Almodovar helt enkelt.

Om du gillar anime movies (Japanska sådana alltså!!) så är ju Spirited away underbar! Men den har ju också några år på nacken nu så kanske har du redan sett den?

"Inside Man" är också jättebra tycker jag!
    Lite spänning och rätt "klurigt" slut. Lite lagom underhållning, med bla Denzel Washington, Jodie Foster och Clive Owen i huvudrollerna.

Jag gillade även Derailed (Michael Håfströms Hollywood debut).

Shit insåg att jättemånga av de här filmerna har Clive Owen i en av rollerna. Hm, märks det att jag gillar honom eller...? :D

Och självklart är "Departed" jättebra!! Med bl a Nicholson, Damon och DiCaprio i huvudrollerna. Fast jag föredrar ju förstås orignaliet en Hong-Kong action; "Infernal Affairs"!! :) Hollywood gjorde ju en re-make på denna vilket resulterade i "Departed".

Om du inte sett "Walk the Line" filmen om Jonny Cash så rekommenderar jag den också! Jättebra!

"Black Book" är också super!!! Utspelar sig i Holland under 2:a världskriget.

Hm, kommer inte på så mycket mer just nu. Var ett tag sedan jag var på bio.

• start september

Super!

Tack Sweet!

Jag gillar det mesta, men Almodovar skarpt. Maken gillar action, men helst inte överdrivet våldsamt (krig går oftast bort). Allt utom rysare funkar i övrigt bra . Så dina tips var mycket bra!

• start september

Children of men tror jag det får bli. Låter bra! Det känns som dina övriga tips kommer att komma till nytta om det fortsätter regna så här!

Ha en skön helg i skogen!

• sweetstreet

Kul att något av tipsen kanske passar! :)

• BrudSommar2006

Izzie, det beror ju på hur moderkakan ligger när man känner barnet, min låg framtill så jag kände inte lillan förrän sent.

Annars har jag förstått från Liten att de inte alltid testar för att se att man över huvudtaget är gravid vid inskrivningen, det är lite märkligt egentligen, det gjorde de på mig.

September, sova länge, undrar när man får göra det igen.

• Victory

Ett par glas vin och man är glad igen!

Inte för att jag var ledsen innan men nu är jag ännu gladare.

Är ensam ikväll igen, dessa förbannade E-turer! Maken slutar inte förrän kl. 1 inatt. Natten som var kunde jag inte somna för det var så varmt. Sen när han kom hem var jag så k*t men han var för trött *skit också*!

Apropå film: Igår såg jag Brokeback Mountain. Den var rätt bra, jag grät i alla fall hejdlöst! Låter bra att du rekommenderar The Departed, Sweet, för jag har planerat att se den ikväll!

Start!! Då har vi BIM ungefär samtidigt! Jag tror det blir runt torsdag-fredag för mig, men om tanten inte kommer ska jag vänta med att testa till på lördag. Om tanten kommer tittar hon nog in på torsdag (om jag räknat rätt enligt senaste cykeln). Håller tummarna HÅÅÅÅÅRT för oss båda!

Svar på tråden När märker man av det?