• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Frullan: 23/8 men jag räknar med början av sept (tror jag tippade på 3/9 här i tippningen på jobbet ) och ja jag ska vara ledig from fre. Börjar jobba början på juni nästa år! Känns helt sjukt... Vad ska man göra hela dagarna??? Så känns det (även om jag inser att Vänner och BS har fullt upp).

Jag tar ut 2v semester nu och sedan f-dagar from 1/8, så att jag kan ha vanlig semester nästa år. Så jag mjukstartar med att börja jobba 6v nästa år och sedan har vi semester ihop.

• nu är jag fruL

LAPPIS
    fan vad skönt! äntligen kanske era renoveringar blir klara! Det är också något jag blir avis på. är så sjuktligt trött på v¨år köks renovering....
    om vi bara någosin hade tid att jobba me det....
    men det är hela tiden massa annat som kommer ivägen. nmen jag börjar tröttna rejält. jag vill boa och fixa hemma och inte leva i byggdamm....

mugglan.
    kanske inte är svårt att sy gardiner... men jag blir impad ändå....
    jag skulle nog inte få tummen ur....

• mugglesfan

Lappis: oj, blir ni tvungna att ersätta henne för det el är det ngt hon får stå för? Borde vara hon, för om den lossnar så lätt så var det väl påväg redan innan kan man ana. Tråkigt med lappar från grannar dock...

Det är verkligen semestertider nu - fick plats på parkeringen trots att jag kom kl 10, alla byggen står helt still, ingen trafik...

• nu är jag fruL

varför räknar du med att g¨å över mugllan?
    har kvinnorna i din släkt gjort det?
    jag vill absolut INTE gå över. Usch det bävar jag för.
    Hoppas verkligen att jag slipper det!

Åhhh du ska smygjobba innan semester nästa år.
    Själv planerar jag att vara hemma till augusti nästa år, dvs ett år minst. Min chef tror dock att jag kommer tillbaka innan.....
    ha ha ha....
    det kan han tro....

Näe nu måste jag käka lite
    kram

• mugglesfan

Japp jag har verkligen kommit in i boastadiet! Tänkte faktiskt bädda barnsängen så den står klar när mannen nu har målat den. Han envisades med att köpa en urgullig nalle också när vi handlade sist, så den ska tydligen stå på huvudkudden i barnsängen och vänta. Kul att män kan vara lite "fåniga" de också

Igår lekte mannen men Slick'n så som jag har gjort ibland. När det putar ut vid magen så trycker man tillbaka. Då får man en spark till svar - det är kul Undrar hur medvetna de är därinne?

• mugglesfan

Nja jag har ju hört att förstföderskor ofta går över med 7-10 dgr, och att det är jobbigt psykiskt att gå över om man har ställt in sig på "sitt" datum för hårt. Så jag svarar (och tänker) oftast "slutet på augusti/början av sept" när ngn frågar när det är dags. Min mamma gick 2v över tiden med mig men jag tror inte sådant där är ärftligt (är det det?).

• Storasystern

Vilket j-la väder... :(
    Hela helgen har det bara varit grått och trist, jag som skulle ta hand om trädgården! :( Den är full av mördarsniglar... Med mördarsekret! ;) (Kanske)

Jag har inte heller börjat känna av några rörelser än trots att v. 18 snart börjar, men vi ska på UL nästa vecka och då får vi väl en bättre lägesrapport! :)

Sweet - din stackare! Inget 6 på väldigt länge... Men tjejmiddagen lät najs!

Brud i augusti, jag är lite avis på dig som bor i england. Jag är anglofil och börjar få abstinensbesvär! ;) Jag vill också shoppa på Boots! :)

2 1/2 dagar kvar till semestern! Hurra!!! :)

• start september

Blä vilket helgväder!

Inte ens vår renovering är kul när det känns så där. Inga goda luncher på balkongen, inget pill i trädgården mellan varven. Ingen löprunda eller ens promenad (här ska det komma i form under semestern tänkte jag).

Men symptom det har jag! Dock är allt inbillat det är jag helt övertygad om.

Men gärna tummar till på fredag! Och över helgen och så länge det behövs för Victory!

• mugglesfan

Startis: vad har du för inbillade symptom då?

Ja vädret är skit men vi passade på att försöka komma i ordning så mkt som möjligt med lägenhet och barngrejer så att inte det hänger över en under semestern. För då blir ju vädret jättebra och så vill man bara vara ute och segla, grilla och bada... Eller hur?! Det KAN ju inte bara fortsätta såhär hela sommaren (pleaseee...)

• mugglesfan

Tänkte ni förresten på att det regnade på nästan samtliga 070707-brudar? Det var väl skitväder mer el mindre i hela Sverige - kanske att norrlandsbrudarna klarade sig hyfsat(?). Undrar hur många bridezillas som blev helt knäckta...? (Nä nu är jag elak!)

Svar på tråden När märker man av det?