• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Moppy

Skönt att det är fler här inne som inte har semester ännu som an hålla mig sällis. en vecka kvar för mig. Börjar få j*kligt ont i svank och alla fogar eller vad det heter, så hade behövt lite semester. Orkar inte sitta framför datorn så länge. Blää!!

• nu är jag fruL

Fyyyy vad lugnt och stilla det var i tråden idag... ungefär som på jobbet då....

hejsan Moppy:
    Chefen hade nog gått med på att ge mig ledigt, absolut. men det är jag som tyckte att det var lika bra att jobba eftersom jag kommer vara långledig senare.
    Men det kanske var dumt tänkt inser jag nu....

Men som det känns så går jag tidigare istället.
    jag har ju planerat att gå 2 veckor innan BF men det kanske blir fler....
    eller fler strödagar i sommar....

jag ska verkligen uttnyttja det, att ta strödagar i sommar.

när går du på semester?

• nu är jag fruL

ahhhh
    svaret hade kommit innan
    en vecka kvar. Skönt för dig.
    Hur lång semester får du?

• Lapinette

Har nu gjort insemination nr 3. Dock en liten miss från min sida. Hon ville även att jag skulle ha gjort VUL imorse för att kolla om ägget släppt men jag trodde inte det behövdes. Trist då jag tycker det är så himla intressant att få se äggisarna och livmodern på tv . Dock är jag nästan helt bombis på att ägget släppte igår. Var så himla spänd runt magen på morgonen men på kvällen var det lugnt.

Annars så är det bara jag och en till som är halvt sjukskriven här på jobbet. Lär bli ganska så ensamt både den här och nästa vecka. Skönt, är ju van att jobba själv. Ska försöka ta ut lite tid och gå tidigare när jag kan.

• Lapinette

Frullis - försök att ta ut lite strödagar. Du får måste ju vara fit for fight när det är dags för bebben att komma ut. Du vet, du ska springa ett maraton!

• nu är jag fruL

tredje gången gillt då lappis!
    Hoppas verkligen det tog nu!!!!! synd att du missade VUlet men det är förhoppningsvis bara några veckor tills ni får göra ett VUL för att se hjärtat som pickar

Fyyyyy vad jag har tråkigt!!!!
    Sitetr bara och surfar på nätet och orkar bara inte ta tag i saker...

• nu är jag fruL

lappis
    Ja det kommer nog bli strödagar.....
    har såååå sjukt svårt att motivera mig att verkligen jobba...

• -August-

Vad mycket ni far vara med om i den har bli gravid-processen. Jag forstar att det maste vara jattehaftigt att se aggisarna pa plats (ja, eller bara veta att de ar dar de ska skulle racka for min del...).

Ni maste uppdatera oss om hur det gar med BIMarna i veckan. Jag borjar kanna (ny som jag ar i den har processen) att det ar sa mycket roligare nar man far veta hur det gar for andra.

Min uppdatering ar inte sa upphetsande: vantar fortfarande pa min mens. Idag en vecka sen. Jag hoppas att den helt enkelt ar lite sen, och inte hoppar over fullstandigt. AL-jakten blir klurig for mig framover. Hoppas de saljer rejala big-packs pa Boots!

• Lapinette

Brud augusti - Trist att behöva vänta på den. Jag har ändå haft tur där och haft min ganska så regelbundet, dag 28-31. Hoppas mensen kommer snart.

Frullis - jag är också sjukt trött. Inte en sovmorgon på länge....zzzzz och sen det här vädret gör en ju knappast piggare.

• mugglesfan

Hej på er!

Jag har följt din "arbetshelg" Lappis, var inne och läste både i lör och sön trots att jag inte skrev ngt. Jag håller tummarna svinhårt att det bet denna gång! Det borde det har gjort...

Jag har varit iväg hos en arbetsterapeut för att prova ut handledsskydd och få övningar mot karpaltunnelsyndromet. Jag trodde i min naivitet att den här svullnaden skulle försvinna av sig självt efter förlossningen men hon sa att det är inte alltid den gör det, så hon tyckte det var bra att jag kom. Jag som nästan hade tänkt strunta i att boka tid för såå farligt är det ju inte. Fast det har blivit värre under veckan som gått, så det var jättebra att jag verkligen bokade tid när jag gjorde. Igår hade jag knappt ngn känsel i högra handens fingrar kvar...

Sedan har jag också varit på utprovning av TENS-apparat. Det blir nog bra det med!

Vi var duktiga igår och "jobbade" hela dagen: satte upp tyget vi köpt i vardagsrummet - det blev skitbra! Tack Page och Liten för tipsen om lister och häftapparat. Jag sydde gardinerna till barnrummet och meningen var att mannen skulle målat sängen vit men han somnade i soffan.

Svar på tråden När märker man av det?