• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Lapinette, hoppas verkligen att det lyckas bättre den här gången då när ni vet att ni prickat precis rätt dag. Hur är det, när man kör på själva så är det ju ett par dagar för säkerhets skull som gäller, är det så pricksäkert med insemination att det bara är en gång som gäller?

Piggelin, hur Lapinette ser ut har jag ju vetat länge men jag har aldrig tyckt att det går att se att hon har japanskt påbrå men det är väl bara jag det.

Jag är så förvirrad i vanliga fall förresten så jag märkte aldrig att det blev värre under graviditeten, det var så illa från början menar jag! Däremot kan jag tänka mig att minnet börjar svika en nu när man inte tränar det på samma sätt när man bara går hemma. Fast frågan är om det kan bli så mycket värre än det redan är...

• BrudSommar2006

Victory, det verkar som om du är på tur härnäst inför BIM/BOM. Det är verkligen din tur nu så håller tummarna för att det inte blir det senare. Fast nu när ni har börjat få till det inför ÄL så känns det ju inte på långa vägar kört att få till det gången därpå eller så för er del. Fast hur var det, skulle ni dra igång utredning efter det här försöket i alla fall pga din långa cykel? Fast varför går jag händelserna i förväg på det här sättet, nu är det ju BIM och ingen mer tant som gäller!

• BrudSommar2006

Sweet, trist att maken var tvungen att hasta iväg men tur att ni inte missade ert första ÄL-försök efter op i alla fall. Hinner han tillbaka innan det inträffar?

• -August-

Tjenixen! Nu ar tanten 5 dagar for sen... testet imorse var negativt sa nu ar det helt kort for den har gangen. Ja, da far jag trosta mig med lite vin pa konserten senare idag och sedan se fram emot lite äl-jakt ;-0

Sweet - det later hur trevligt som helst med BBQ pa din NY-innergard. Vi har uppehall har tack och lov (eftersom konserten for alla staende ar utomhus, jag sitter!).

Lappis - spannande plusset och alla simmare som ar pa vag uppat Heja heja!

• Lapinette

BS - du är faktiskt inte ensam om det, att inte se mitt japanska påbrå. Får ständigt höra det. Det är nog mitt sätt som är så ojapanskt att ingen ser märker det. Jag blir istället förvånad när någon frågar. Det har hänt en gång ute en sen natt på Berns så kom en blond, helsvensk kille fram till mig på dansgolvet och började prata japanska! Var då tvungen att förklara att jag tyvärr inte pratar japanska.

Gällande inseminationen så verkar det som om många gör det en gång och då dagen efter böj. Iallafall har jag sett detta hos Familjeliv. Vi gör både idag och imorgon för att säkra upp det hela.

• Vänner-fan

Heeej tjejer!

Är nu tillbaka från en vecka i stugan. Är bara hemma för att tvätta upp (jädrands mycket tvätt blir det när man har barn!! Speciellt handdukar små som stora). Sen ska vi åka till svärföräldrarna och vara borta ca 2 veckor. Egetnligen hade jag velat vara hemma några dagar här emellan men maken måste dit och hjälpa till och renovera en stuga och snickarna kommer nu till veckan, så det var bråttom och jag har redan utkämpat en strid om det som jag förlorade (eller- jag vann några ynka timmar bara). Ja ja. Är lite orolig för hur det ska gå att vara hos svärisarna så länge. Men vi får se! Två veckor nu är inte samma som två veckor innan prinsen kom iaf. Dagarna går mycket fortare nu.

Så summa summarum så får vi ta fikat när jag kommer tillbaka Mugglan och Piggelin! Jag vill jättegärna träffa er, så jag hoppas ni är i trakten då! Är lite sur att jag blir ivägsläpad såhär, men vill man att familjen ska vara tillsammans så är inte mycket att göra. Annars hade jag kunnat komma efter med tåget. Kanske tar tåget tillbaka i stället om jag inte får med mig maken därifrån... Har hänt förr, men det var ju före prinsens tid då det gick lättare att dela på sig så var och en blev nöjd.

Nåväl, nån som vill ge en nyfiken en snabb-repris av veckan som gått?? Hinner absolut inte läsa ikapp tyvärr. Och hos svärisarna är jag så gott som datorlös också. De har ingen uppkoppling att lita på där på landet.

Sorry om jag skrivit mycket stavfel. Har lite bråttom.

Stor kram!

• Lapinette

Augustibruden - trist att det blev minus igen. Det är så himla jobbigt när hon är sen för förväntningarna trappas upp för varje dag. Usch! Ha en riktigt härlig konsert! Har kikat lite på konserterna från Tokyo och Sydney.

Sweet - trist att ni inte hann med att sexa till det innan maken stack. Alltid svårt vid tidspress.

Piggelin - alla fransmän faller inte för svala blonda damer. Makens kollega och vän är också gift med en svenska. När vi var ute tillsammans i Cannes och någon undrade om vårt ursprung så var det ingen som gissade på Sverige. Jag med japanskt ursprung och hon med indiskt.

• Victory

Varför är/var du deppig, Lappis!? Du fick ju böj och så dubbla inseminationer, det kan ju inte vara bättre!! Men jag vet hur det kan vara, deppigheten har ingen logik ibland. Vill bara muntra upp lite!

Haha, Brudsommar! Jag tänker också lika långt fram som du. Det är ju jobbigt att bara gå och vänta på ett datum, man planerar ju dessutom för vad kan ska göra om det blir a) eller b). För oss verkar det som om vi hinner med ytterligare ett eget försök innan augusti, då vi ska boka tid för någon form av hjälp. Om nu tanten kommer som hon ska och inte hoppar över igen. Eller om det nu blir BIM och inte BOM, mot all förmodan! Just nu har jag inte mycket hopp kvar men det är ju bara i min hjärna! Egenligen vet jag ju ingenting. Jag pendlar fram och tillbaka men i slutändan spelar det ingen roll, det är ju bara att vänta på domen och försöka tänka på nåt annat under tiden! Nåja, hur som helst är jag inte så uppgiven även om det blir BOM, då får vi väl "bara" göra ett nytt försök!

Vänner: Hoppas att veckorna hos svärisarna går bra! Jag älskar mina svärföräldrar men mer än 4 timmar i sträck pallar jag inte!

Brud i augusti: Vad konstigt att du gått så många dagar över tiden utan plus. Brukar du ha oregelbunden mens eller? För det har ju jag så jag har oftast ingen aning om när jag har BIM. Förutom nu när jag testar med CB.

• BrudSommar2006

Augusti, du får se till att köra med ÄL-tester nästa gång så att du säkert vet att du haft ÄL. Den här månaden kanske den hoppade över?

Vänner, jag har lite dålig koll själv på det som hänt, kanske Lapinette har bättre koll?

Lapinette, så ni gör två stycken, så bra, lycka till!

Svar på tråden När märker man av det?