• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Här är det översvämning överallt! Några fräcka typer längre ner på gatan hyr ut en stuga varje år fast det måste vara hur mögligt som helst i grunden eftersom det alltid blir översvämning höst och vår och nu har det regnat så mycket att hela tomten står under vatten och det går inte att ta sig vare sig in eller ut ur huset med mindre än att man tar på sig badkläder. När vi åkte förbi i förmiddags så stod de stackars människorna på farstun och konstaterade att det var en hel badsjö mellan dem och torr mark. Bilen stod bakom huset så inte kommer de ut med den heller om de nu skulle ta sig till att simma själva. Hoppas att det inte är stugbytardag idag och de tänkt sig hemåt, det är ju söndag, för jag tror inte att de kommer någon vart på länge med den bilen.

Vi har i vilket fall klarat av vårt första restaurangbesök med Iris, vi var iväg och åt lunch vid Ottenby fågelstation, det var vi, mina föräldrar, farmor, och min brors sambo så det var trevligt och uppehåll också. Sedan åkte vi iväg till ett mysigt fik på vägen hem där alla koppar är olika och hittar man sin favoritkopp får man köpa den med sig. Fick amma på caféet men fram till dess sov hon så snällt. Sedan fick jag ta fram flaskan jag hade med och mata henne i bilen på väg hem eftersom hon började skrika. Jag står inte ut med att sitta i bilen och hon vrålskriker bredvid! Inte kan man knäppa loss henne heller.

Halva tomten står under vatten här hos oss också, man skulle kunna paddla kanot här. Det är otroligt vad mycket det har regnat. Fast trädgården och gårdsplanen närmast huset är torr i alla fall.

Fast min bror är nöjd, ordentligt med vind så han har kunnat vindsurfa hela dagen.

• Lapinette

Här är insemination nr 2 i omgång 2 genomförd och faktum är att vi kör imorgon också. Troligen lossnar ägget idag men då finns det ju fortfarande chans så hon tyckte vi skulle komma imorgon för att säkra upp det hela. Så det blir insemination lördag, söndag och måndag. Böjdag lördag.

Sen åter igen har jag inte kunnat l¨ta bli ett glas vin. Efter besöket på Sophia åkte vi ut och promenerade på Lidingö och sen hamnade vi på J och åt gravadlax och då tog jag ett glas. Sen blev det bio. Skönt att slappna av och inte alls tänka på "att göra barn".

Som sagt, inget riktigt sex ikväll heller SUCK men attans vad vi har gett simmarna snålskjuts denna omgång och på rätt dagar också.

• vårbrud2008

Äntligen skiner solen här!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Idag är första dagen på LÄNGE som det inte regnar och nu är ju vädret kanon. Men tidningarna har visat enorma översvämningar här runt omkring. Skulle åkt till Helsingborg eller Malmö idag med det gick inte att komma fram på vissa vägar så det blev ett annat köpcentrum med mina föräldrar istället.

När jag skrev in mig vid grav 2 och nu vid 3 lämnade jag inte urin till dem att pröva om jag var gravid. Jag tyckte också att det var märkligt. Vid grav 1 testade jag mig nämligen????
    Vet inte vad det kan bero på.

Izzie
    Under min grav 1 kände jag inte rörelser i magen förrän i 5:e månaden pga att moderkakan låg framtill. Under grav 2 hann jag inte känna av något, MF v 18. Nu hoppas jag att jag snart ska känna något (v 14 imorgon). Men det är så olika det här.

Lapinette
    Lycka till imorgon!!!!!!
    Jag håller tummarna för er?

• -August-

Ah vilken harlig helg som tyvarr haller pa att ta slut. Antligen fick vi umgas med solen igen, efter ca en manads franvaro. Det varmer skont i ansiktet

Vi kopte en Saab cab nu i sommar, sa varje helgdag solen skiner bara maste vi aka pa utflykt... Den star dessutom helt orord pa veckorna. Idag akte vi lite sydost, till en stad som heter Whitstable. Det ar kant for framst ostron men ocksa annan havsmat/seafood. Jag njot till 100% av rosevin och en halv hummer (lyxsondag!) pa en liten strandrestaurang. Synd att man maste jobba emellanat...

Live Earth var helt otroligt bra. Det var fullt os med sa manga artister och andra kandisar i nio timmar pa raken. Nar vi kom hem fortsatte jag att se pa sandningen fran alla andra stallen. Imponerande evenemang maste jag saga!

• -August-

Ojojoj sa spannande med alla BIM:are! Hoppas jag kan hoppa pa taget ocksa, for just nu ar det bara forvirrande. Sex dagar for sent! Ar det sa som ni sager att man kan hoppa over en gang, inte bara sa att den ar sen? Jag har ju nyss slutat med pillren, men forsta manaden tog det bara 28 dagar. Har ni mer kunskap om vad som hander om man hoppar over? Tar det helt enkelt dubbelt sa lang tid da ?

• -August-

Lappis - vilken omgang du har fatt den har helgen - och inte ar det over an heller!!!

• Lapinette

Brud augusti - såg delar av konserten igår och oh boy vad jag önskar att jag hade varit på Wembley. Såg även att solen sken. Tänkte då att vi förmodligen fått ert regnväder. Åhhh, vad jag hoppas att solen och sommaren kommer tillbaka! Har inte haft sol på tre helger...att solen skiner i veckan räknas inte.

Japp, imorgon in med den sista dosen simmare. Snacka om att vi hungrar efter vanligt hederligt sex!

• Victory

God morgon! Oj, är jag morgonpiggast idag? Det är bara för att jag börjat om att jobba idag... Men nu har vi också pissigt väder så det är lika bra!

• Victory

Brud i augusti: I augusti förra året hoppade min mens över en gång. Vanligtvis har jag runt 30-35 dagars cykel men då var den 71 dagar. Men å andra sidan är jag inte särskilt normal! Om du just har slutat med pillren kan det nog bli sådär även om förra cykeln var ok.

Lapinette: Ni ska alltså göra insem. även idag fast du hade böj i lördags? Du sa att ägget troligtvis släppte igår. Intressant! Jag har alltid funderat på hur länge efter böjen som ägget verkligen lossnar. Så det kan alltså vara dagen efter? Bra att veta så man inte slutar sexa för tidigt! Vi körde på böjdagen och dagen efter, sen kändes det försent. Men det var det kanske inte! NÅja, bra att veta till en annan gång!

• Victory

Nu måste jag ta tag i pappershögarna som växt till sig under min semester så jag lär inte synas till så mycket idag!

Svar på tråden När märker man av det?