Här är det översvämning överallt! Några fräcka typer längre ner på gatan hyr ut en stuga varje år fast det måste vara hur mögligt som helst i grunden eftersom det alltid blir översvämning höst och vår och nu har det regnat så mycket att hela tomten står under vatten och det går inte att ta sig vare sig in eller ut ur huset med mindre än att man tar på sig badkläder. När vi åkte förbi i förmiddags så stod de stackars människorna på farstun och konstaterade att det var en hel badsjö mellan dem och torr mark. Bilen stod bakom huset så inte kommer de ut med den heller om de nu skulle ta sig till att simma själva. Hoppas att det inte är stugbytardag idag och de tänkt sig hemåt, det är ju söndag, för jag tror inte att de kommer någon vart på länge med den bilen.
Vi har i vilket fall klarat av vårt första restaurangbesök med Iris, vi var iväg och åt lunch vid Ottenby fågelstation, det var vi, mina föräldrar, farmor, och min brors sambo så det var trevligt och uppehåll också. Sedan åkte vi iväg till ett mysigt fik på vägen hem där alla koppar är olika och hittar man sin favoritkopp får man köpa den med sig. Fick amma på caféet men fram till dess sov hon så snällt. Sedan fick jag ta fram flaskan jag hade med och mata henne i bilen på väg hem eftersom hon började skrika. Jag står inte ut med att sitta i bilen och hon vrålskriker bredvid! Inte kan man knäppa loss henne heller.
Halva tomten står under vatten här hos oss också, man skulle kunna paddla kanot här. Det är otroligt vad mycket det har regnat. Fast trädgården och gårdsplanen närmast huset är torr i alla fall.
Fast min bror är nöjd, ordentligt med vind så han har kunnat vindsurfa hela dagen.