• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • viktualia

jaaa 8 nätter i tält kan ju utmana vem som helst... ha ha... som tur är det sand som underlag och därför rinner regnvatten av ganska fort..

Shoppingprojektet: fniss... själv vet jag faktiskt var skötväskan som användes när JAG var liten befinner sig... en hemsydd stilig sak i brunt manchestertyg.. hihi... dock utan skötdyna men med massor av fack... matchade min vagn dessutom... även den i brun manchester *fnissar förtjust*

• nu är jag fruL

lappis
    ja så klart är det en väska som sköter sig själv! vad skulle det annars handla om

Hmm förresten praktiskt... Min väska är alltid i oreda och innehåller alltid massa suspekta saker på botten...

den sköter sig med andra ord inte alls!

Vickis.
    Hmmm brun manchester....låter som om du skulle kunna vara född på 70 talet...

• nu är jag fruL

jag är såååå sjukt sugen på godis.
    jag sitter här och funderar på vad jag ska köpa på vägen hem.
    Just nu är det riesen-kola och rollo kola som står högst på listan....
    skulle bra gärna även vilja ha en dajm men chokladen dödar ju min mage....

det här var vel ett intressant inlägg va ???

• Moppy

Frullan - tydligen verkar tabletten bättre om man kan ta den på något så när fastande mage, sa min BM ialla fall. Vet inte om det stämmer. Har hört detta från andra kompisars BM:ar med. När min kompis började ta det på kvällen innan hon somnade istället för med frukosten sköt blodvärdet i höjden. Tror inte jag skulle kunna göra det då min mage skulle bli kaputt, jag försöker ta dem på em mellan lunch och middag.

• Moppy

Brukar det inte finnas skötväskor som ingår i samma serie som barnvagen. Så att det blir som ett kit typ och som man kan hänga på den?

• nu är jag fruL

moppy
    Allt är värt att försöka så kanske ska jag se til att ta tabletten på fastande mage.

Jo då det finns skötväskor i samma stil som de flesta barnvagnar. problemet med dom är ju för min del attd e verkligen ser ut som just skötväskor. jag vill gärna ha en mer diskret som man skulle kunna tro är en väska.
    jag vill absolut inte att det typ ska stå BRIOO eller emmaljunga på...
    Lite fjantigt kanske.

näe helsvart skulle vara att föredra. Ska ta mig i kragen att leta fram en nån dag.

Mugglan förresten:
    jag menade att jag inte skickat in papper eller försäkran om att vi ska ha barn. men jag har ju inte heller ansökt om föräldrapenning än.
    tar det så lång tid
    hoppsan!

• Moppy

Kan ni visa gravida informera vad det är man ska skicka in? fick nog ngn blankett från BM sist jag var där? Räcker det att skicka till f-kassan? usch blir stressad av allt man ska hinna, f-kassebevia, skötväska, vagn etc etc S) ;)

• Piggelin1

En till som är grymmans uttråkad här... Fast nu har jag faktist snart lyckats få dagen att gå, drar nog snart hem tror jag...

Moppy & Frullan, min BM föreslog att jag skulle knapra Niferex tillsammans med ett rejält glas vatten precis innan jag hoppar i säng om kvällarna - så behöver jag inte fundera på vad man får/inte får äta ism pillerätandet. Jag har tagit fasta på det & järnvärdet var helt ok när BM mätte senast, dvs snart två veckor sen.

GRYMT godissugen jag med - ska handla på vägen hem idag, det lär nog slinka ner en del i godisvägen i korgen på ICA... Redan planerat jag med, som ni märker

Bra Muggles att du påminde om moderskapsintyget - det har legat & skräpat hemma i några veckor nu & jag hade totalt glömt bort att det ska skickas in. Verkar som om man får komma på info sen när F-kassan fått in ens papper? Bävar för det - verkar vara värsta djungeln...

Angående väskdiskussionen så har jag inte kommit så långt ännu i mina skötväskefunderingar´, men just nu känns det som om en ryggsäck under funkar lika bra... Undras hur barn överlevde för hundra år sen utan baby-gym, såna där babyandningslarm, skötväskor, vagnar med tusen finesser etc??
    Visst, jag hamnar säkert där förr eller senare med, men just nu blir jag mest anti... Mannen & jag gjorde vår "kolla-på-vagnar-premiär" i lördags, var inne en snabbis i en affär, max 10 min, mest för att kika lite snabbt & sen får vi ta tag i det senare. Herregud vilka SCHABRAK det finns! Den lilla svängen fick mig iaf inse att jag vill ha en så smidig & lättkörd vagn som det bara går... Målet är att kika lite mer nu innan vi drar till USA, eftersom vi fått tips att det är mkt billigare att shoppa där. Speciellt nu med den låga dollarn!!

• Moppy

Vad duktiga ni är Piggelin! Att ni tittat på vagn redan menar jag.. Min make föreslog att vi skulle ta en sväng i helgen, men då fick jag nästa panik. Typ usch är det redan dags för det? Verkar så snårigt. Tänker vänta till aug/sep. Fast jag förstår verkligen om ni vill shoppa i USA, ska ju vara superbilligt där!

• Piggelin1

Nä, nog om det - Lappis, har du somnat bakom din dataskärm? Jag har hoppat in på vår resetråd flera ggr idag för att se om det kommit några nya roliga inlägg om mat, vin & resor, men tji fick jag Skulle passa perfekt en sån seg dag som denna!

Vickan - åtta nätter i tält, oavsett om det är regn eller ej - woaaaaah!
    Men nu har nog undertecknad iofs ingen som helst rätt att uttala sig - har ALDRIG sovit i tält i hela mitt 37-åriga liv Fick ett liggunderlag i present när jag fyllde 30 (de planerade även att köpa ett trianga-kök, men insåg nog att det var kört )... Fast jag har ju faktist använt liggunderlaget flera ggr - på picknickar ute vid havet Så helt insnöad på stadslivet är jag nog inte ändå - men att sova ute när man kan ligga bekvämt i en säng, där går gränsen

Svar på tråden När märker man av det?