• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Å - så glad! :) Hittade ett par kanonsköna promenadskor i GoreTex från Salomon. Inte jättevackra kanske (mer åt det coola hållet 8) ), men suuuupersköna. Fötterna smälte när jag klev i dem. :) Sen var det det där med priset...

Nåja, ett par skor rikare är jag i alla fall - och kan gå torrskodd genom sommaren.

Håller på att tina räkor till middag, samtidigt som fransfärgen får ögonen att svida och ekonomin blir utredd på datorn. Har känt mig lite eftersatt ett tag - men börjar komma ikapp. En klok person sa när jag pluggade - att om man börjar missköta sig själv så följer snart annat. Så - nyplockad, nyfärgad, nystrukna kläder och nystädat hemma (inkl ekonomin, bara ppm kvar att kolla). Redo för semester på landet tror jag. Lite sol till solbrännan tack!

Hoppas att solen får skina på er BS. Börjar det gå bättre för maken och Iris att klara sig nu?

Trevlig kväll - igen. :)

• -August-

Liten - kul med nya rejala skor. De brukar ju kosta irriterande mycket men haller istallet manga langa mil. Oj vad du har tagit dig i kragen! Sjalv har jag en riktig myskvall. Hade planer pa att aka ivag och trana min forbaskade golfsving, men tack och lov sa borjade det aska och sporegna, sa jag slapp Mannen ar pa hastkapplopning av alla sporter, med sina kollegor, sa jag passade pa att sno ihop min favvokvallsmat: havregrynsgrot med mammas lingonsylt. Fraktad fran Angermanland

Jag kopte med mig Stieg Larssons senaste nar jag var i Stockholm forra veckan. Langtar efter att krypa ner i sangen och lasa, sedan slumra till och vackas av en lite drucken alskling.

Nix, det bidde ingen tantpahalsning idag heller. Den som vantar pa nagot gott... (vantar alltid i sangen, som min forra chef alltid sa. Kanske jag ska hoppa ner redan nu med min bok sa tanten kommer?)

Hoppas ni har en trevlig kvall!
    Maste bara prova nagra gubbar ;-o ;-0 ;-p
    :-9 Hoppas det blev nagon i a f

• -August-

Naha, det dar var tydligen inte min gren! Finns det nagonstans jag kan plugga in hur jag gor andra gubbar an de tre jag kan?

• -August-

8) :D
    I got it! Sag just att jag kunde surfa med musen over...

• vårbrud2008

Mugglesfan

Skötväska
    Jag köpte den som tillhörde vagnen, men man hade kunnat ha en vanlig ryggsäck. Nu ska jag snart byta över till en vanlig väska eftersom sonen börjar bli stor.

Babybilstol
    Den allra första bilbarnstolen köpte vi av ett kompispar, inte det allra senaste, men den var nästan ny, använd i knappt 6 månader. Den första stolen har man ju inte så länge, den andra som vi sen köpte betalade vi lite mer för för att få en bra, se bildgalleriet.

Vad skönt det är när man ska få sitt tredje barn och har allting hemma redan, och slipper tänka på så mycket mer än att föda. Blir det dock en tjej denna gång, vilket jag tror, så behöver vi köpa lite mer kläder. Men det är ju bara roligt, och min mamma är tokig i det??..:)

Imorgon bär det av till ULLARED!!!!!!!!!!!!!!
    Vi får väl se om vi hittar något roligt, det brukar vara lite varierande det där.

• BrudSommar2006

September, jag är trådberoende så man får hitta tiden att gå in här! Väntar man för länge går det ju inte att läsa ikapp...

Augusti, hästkapplöpning verkar vara populärt borta åt ditt håll. När jag bodde i Skottland så var vi också iväg med jobbet flera gånger. Tyckte aldrig att det var något för mig, har bara varit på galoppen en gång här hemma men trots att jag alltid ridit mycket så känns just det inte så kul.

Vi köpte vårt babyskydd till bilen nytt, vi var på Babyland och provade olika sorter och kände att det skulle vara så mycket lättare med en stol man kan klicka i bara än att hålla på och spänna runt bältet, sedan har vi en volvo och det visar sig att just de har lite kortare bälten bak och då passar inte alla sorter, så det blev en Acta Graco. Vi tittade lite på blocket men så förälskade jag mig i den jordfärgade ur 07-sortimentet och så fick det bli en ny. Tanken är väl här också att vi ska ha syskon till lilla Iris så att vi får användning för det igen. Från början tänkte vi dock hyra från försäkringsbolaget.

• start september

Brud i Augusti - du har en perfekt lässtund framför dig. Enjoy!

Grattis till skorna Liten! Låter som ett perfekt köp inför hösten när du dessutom behöver bekväma skor ännu mer! Är de dessutom coola - kan det bli bättre!

Här är jag helt uppfylld av alla symptom. Helt sjukt och kan bara sluta i platt fall. Jag kommer nog att testa redan imorgon (3 dagar innan BIM med CB) vilket ju faktiskt är dömt att misslyckas. Av en testgrupp gravida testar 74% plus så tidigt. Med tanken på att sannolikheten inte är är väldigt hög att jag är gravid alls så känns det ganska döfött. Men så lär det bli för att åtminstone slappna av en dag.

• vårbrud2008

Nu har jag precis läst klart Magdalena Graafs bok och det var verkligen en bok man inte kunde lägga ifrån sig.

Någon annan som läst den????????

• -August-

Varbrud - Har inte last den men tar det som ett boktips. Den var hemsk kan jag forsta. Som Gomda och Asyl- lika hemsk och lika spannande?

• vårbrud2008

Brud i augusti!
    Ett mycket bra boktips från mig här i Skåne. Den var som Gömda och Asyl, verkligen hemsk och gripande.

Är inne i ett riktigt bokstim, och brukar få sitta ifed för sonen. Bara jag läser lite för honom också, så jag växlar mellan vuxenböcker och barnböcker.

Innan Magdalenas bok läste jag Annika Lantz bok om hur det var för henne att bli tvåbarnsmor. Den var också mycket bra.

Andra boktips?????

Svar på tråden När märker man av det?