• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Piggelin1

Menade alltså att solen gärna får fportsätta skina i Götet - och den får jättegräna skina i Sthlm också, så missunnsam är jag inte

• Lapinette

Frullan - drack ni också vin när ni gjorde bordsplaceringen?! Vi med och den blev så bra, så bra!

Tyckte också om att planera bröllopet men jag var rätt insöad den perioden. Pratade nästan enbart bröllop. Har svårt att göra något lite halvdant utan går alltid in 100 procent vilket blir lite jobbigt för min omgivning. Hoppas verkligen jag inte blir sån när jag får barn. Tycker det är så trist med dessa människor som bara pratar blöjbyten etc.

• Snart så....

Piggelin, hahahah ja det har verkligen regnat på västkusten sen midsommar. Mina föräldrar kom hem därifrån igår för de orkade inte med regnet och sen höra att vi hade fint i stockholm.

Mig passar verkligen vädret prima, ska ju jobba och svettas som en gris trots att det inte är speciellt varmt.
    Hormoner??? hahahahah

• Puman-prinsen

Piggelin1 - Hehe, jag var nog lite snabb i fingrarna där.. märkte det efteråt

• Lapinette

Lite sol här och där i vårt avlånga land de närmaste dagarna. Ena stunden regn, nästa sol...typisk svensk sommar. Jag kommer att fortsätta titta på restresor.

• nu är jag fruL

snartis
    det är ju strålande.
    jag vill också spara min semester tills nästa år. det känns som man har mer nytta av den då än nu.
    jag har vel ca 120 övertidstimmar som jag ska ta ut nu innan BF och strödagar. men några semesterdagar lär också ryka....
    men det mesta sparas.

lappis.
    det verkar som ni fått tag på en toppen pingla. är hon lika duktig som hon är engagerad?

• Snart så....

Oj hur ska det gå att planera bröllop med en vildning?? :D :D

hahahah det kommer nog gå bra, har sparat massa tips och ideer från BT under hela tiden jag hängt här :)

• nu är jag fruL

jag tycker det där är så konstigt.
    Alla säger att man svettas när man är gravid.
    Men jag har fanimej frusit hela ´graviditeten. Nu är jag ju visserligen alltid liten frussen av mig... men jag borde ju bli normalvarn nu åtminstone...
    men nej....

är boris en isbit eller????

• nu är jag fruL

snartis
    Som alltid så löser sprit alla problem
    du får vel ta till det gamla beprövade knepet att ge kickn sprit i nappflaskan. GHjorde man inte det förr för att barnen skulle sova?

Låter effektivt....
    hälsosamt????

• Piggelin1

Ähum... jovars visst har jag dialekt (muggles, du får fälla avgörandet!) , men tror den är ganska bortslipad efter alla år i förskingringen (Gbg, Sthlm, Karlstad, Tyskland osv...) - vilket jag faktist är ganska tacksam för. Iofs så har aldrig mina föräldrar pratat så jättebred dialekt heller, så den grövsta halländskan har jag lyckats hålla ifrån mig
    Avskyr verkligen "Stefan & Krister" - dels dem som "koncept" & dels deras superbonniga dialekt. Fast jag är stolt över mina skorrande "R" - dem tar ingen ifrån mig! Talfel kallas det visst uppåt landet
    Fast jag gillar egentligen dialekter rent allmänt, det är häftigt att kunna avgöra på dialekten ungefär vart folk kommer ifrån!

Svar på tråden När märker man av det?