• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Snart så....

MIB???

Har det kommit någon ny förkortning?? :D :D

BIM??

• Lapinette

September - satt igår och kollade efter resor och bara på en vecka har de höjt priserna ganska så bra. Men jag hittade några som kan vara intressanta för vår del. Vill helst boka något där vi vet hotell. Har blivit lite bekväm med åren.

Frullan - de senaste filmerna jag har sett är Oceans 13 och Pirates. Enkla underhållande filmer som man kan gå på med maken. Om jag själv får välja film så går jag på de mindre biograferna och ser en icke amerikansk.

• nu är jag fruL

förlåt jag är dryg och retstickig....
    hejsan punman

Åhhhh vad svundsjuk jag blir jag vill OCKSÅ planera bröllop

åhhhh va ddet var roligt.
    jag älskade det. jag och maken hade så extremt mysigt när vi gjorde det.
    Försök att göra massor tillsamman soh NJUT av planeringen och fixandet. det är så otroligt mysiga minnen.
    Vi brukade mysa till det runt alla aktiviteter. Dricka gott vin medan vi gjorde bordsplacering.
    Fira när vi nått en bit på väg. och verkligen bara ha kul under resans gång.

så här ett år senare så minns man nästan planeringen mer än själva bröllopet...

Så NJUT!!!!!!

men visst vard et lite stressigt. men du kommer ha så fina minnen av det!
    Lyllos dig !

• Snart så....

JAAAA en virkdate i solen :D :D dock får jag nog plocka med mig lilla picknickstolen för klarar inte sitta länge på filt...

jag är hemma hela sommaren så vi kan ha en em date?? du kanske kan smita tidigare från jobbet?

• Victory

Start: Åh, vad avis jag blir på dig som har symptom! Även om det "bara" är tankspriddhet. Eller känner du något mer? Själv känner jag absolut ingenting! Klämmer förtvivlat på boobisarna men de är inte det minsta ömma (fast de blir nog det snart om jag fortsätter klämma ). Inga tecken från magtrakterna heller, eller illamående. *Suck* Bara att invänta tanten då! Men jag är inte så hysterisk, det är bara att vänta och se. Det enda som är annorlunda är att jag inte har någon PMS. Jag brukar alltid ha ett sjujäkla humör och ingen sexlust den här tiden, men nåt sånt märker jag inte av. Men det är väl bara "normala hormonförändringar". Blä!

• Snart så....

jisses nu verkligen vräker det ner ute :(

• nu är jag fruL

hejsan lappis
    har du några symptom än

Jag läste att resorna gått upp rejält. de vet verkligen att suga pengar ur folk.
    men jag tror att det kommer bli fint om ett par veckor så jag skulle inte åka....

Pirates skulle man ju kunna se....
    fast kände inte riktigt för den...
    Vi ha inte sett någon av de andra ocean filmerna så nr 13 känns lite fel.
    men TACK för tipsen!!!!

• Victory

Puman: Jag var också spyless på bröllopsplanering i slutet. Inte hade vi det så mysigt som Frullis. Det var ju mest jag som fick göra allt och så tjata på maken för att han skulle ta itu med sina uppgifter (som jag ändå fick göra till slut).

Oj, nu låter jag visst lite negativ idag, det är jag ju inte alls!

• Puman-prinsen

BIM = beräknad ickemens... dvs tidpunkt när personer som hoppas bli gravid upptäcker att mensen INTE kommer, alltså när det är dags att göra graviditetstest

Den förkortningen och div andra av samma slag finns förklarade på familjeliv (systersajten till BT ).

• Piggelin1

Fniss Puman - tror det kallas BIM När du skrev MIB så tänkte jag direkt på en grej här på jibbet, som förkortas just så & fick liksom inte riktigt ihop det

Hmmm, böcker... Under en period i våras snöade jag in på böckerna i serien om Damernas Detektivbyrå. Väldigt lättlästa, men mysiga & roligt med den afrikanska miljön
    På tal om Afrika, Lappis - har en kollega som ska till Pretoria i jobbet i sept & flyger sen ner till Kap-regionen i en vecka där hennes man ansluter. GISSA om jag är avis... Har precis skickat över en fil med en massa tips till henne - ljuva minnen som väcks till liv!

Hmmm, virka kanske man skulle göra? blev lite sugen nu faktist! Takterna finns nog kvar där ngnstans - låååångt ner i minnesbanken. Virkade faktist en hel del som tonåring (& broderade - så cool var jag...!) - både min mamma & mormor är grymma på det, så jag gick i en bra skola PLus att min mamma sydde en faslig massa kläder till mig & mina syskon. Men DEt tänker jag nog inte utsätta mina barn för Lite småtrist att vara nr fyra i syskonskaran & gå in på den fjärde jackan i samma tyg, men annan storlek... Barndomstrauma?!

Ngn igår skrev om att hon skulle till Ullared idag - är ju uppvuxen inte så långt därifrån & tjejerna i skolan som var coola (=inte jag), de hade shoppat på GeKås i Ullared, tro det eller ej...

Svar på tråden När märker man av det?