• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Fråga efter Mats (vi är "on-first-name-basis" nu ) Ha ha. Hoppas ingen tror att jag skryter - jag är bara så fascinerad över att äntligen ha hittat en affär där de kommer ihåg sina kunder. Jag är inte van vid att bli ihågkommen... Men det är kul med 2 äldre män som är hur service-minded som helst. Snygga grejer har de med!

• mugglesfan

Nä jag löste precis ett problem, så nu fortsätter jag imorgon. Är ju ingen här så det är helt knäpptyst. Och inga kunder som ringer ner oss heller direkt...

• Moppy

jag ska också hem nu. känns som man varit här aaalldeles för länge med tanke på att det är sommarlunk.

ciao!!

• BrudSommar2006

Idag har vi tillbringat halva dagen på vårdcentral och apotek men under eftermiddagen har vi varit hemma. Inte har vi kommit ut på någon promenad tyvärr, även fast solen skiner, jag har bara inte orkat. Har tyvärr inte fått sova ikapp heller men, men.

Den där skötväskan från Babybjörn var fin men det såg inte ut som att det gick att hänga den på vagnen? Det känns som halva vitsen, att slippa bära den. Visserligen kan man lägga under vagnen men det kan ju vara lerigt och moddigt så att det stänker ner väskan.

Annars tror jag på att försöka skaffa det mesta man behöver innan bebisen kommer för sedan orkar man inte ta sig till några affärer. Man kanske kan skicka mannen förstås men då får man ju inte vara med och välja själv.

Tänkte på om man åker utomlands för att köpa barnvagn, bara man inte får betala övervikt på flyget hem sedan då. Plus att det kanske är lika långa leveranstider där som här hemma.

• start september

För första gången på fyra dagar är jag pigg!

Efter en IKEA-tur var jag så trött att maken skickade mig att sova middag. Jag hällde dock i mig en kaffe först, landade i sängen med maken (nice ) och vaknade upp en stund senare klarvaken! Maken trynar dock...

Idag var jag med om något komiskt på Apoteket. Jag bunkrade CB-tester inför fredagen, men skulle också köpa näspray. Jag har haft problem med någon slags allergi ett tag - OBS - alltså inget nästäppesymptom . Eftersom jag aldrig köpt sådan förr frågade jag en dam om skillnader mellan olika sorter och om jag skulle tänka på något. Hon spanande rutinerat först på mig, sedan i min korg där CB låg och sade - du ska nog ha den här (tog fram en som låg i en låda). Sedan höll hon en LÅNG föreläsning om varför man som gravid inte skulle ta nässpray med kortison mm. Hela tiden med en blick i korgen på testet. Helt plötsligt kände jag mig gravid! Jag kunde likaväl ha haft en av era bautamagar, det kändes som hon pratade med mig på det viset. Jag var så perplex att jag tackade för hjälpen, tog sprayen, betalade och gick. Dock med kundkorgen kvar på armen, helt i mina egna tankar. I en rulltrappa en bit bort kände jag att någon tittade på mig - man brukar visst inte ta ut korgar ur affärer... Kände mig blodröd när jag gick tillbaka och lämnade koregn. Damen sade bara lugnt "ja, jag undrade just vad du skulle med den till". Fick sedan en fnissattack när jag träffade maken, som dessutom dömde ut sprayen som kass... Ja, ja, det är säkert bra med något inte för starkt oaktat om det är BIM eller BOM.

Udda upplevelse. Jag trodde att det var man själv som var (för)nojig med vad man får i sig mellan ÄL och BIM, men tydligen även apoteksdamer...

• Liten med Mindre

Godkvällhälsningar från semestersoffan! :)

Har haft en riktigt bra och framför allt må-braig helg. Tyvärr kröp sunkkänslorna på mig igår kväll igen - med halsbränna, huvudvärk och håglöshet. Gissar att kroppen trodde det var arbetsmåndag, och förberedde sig. Det har segat idag.

Men igår var bra. :D Lyckades till och med förföra maken för en liten "åktur" - som om han nu behövde förföras. Stackarn - utsvulten måste han ha varit efter min lust-torka.

Och, lite träningsvärk har jag fått efter att min ängel till man gett mig ett par gå-stavar i namnsdagspresent. Har nämnt tanken ett par gånger, men sen inte orkat ta mig samman och kolla. Och så låg de där när jag kom från jobbet. :)

Jag kände mig störtlöjlig när jag försökte synka stavar och fötter i något som liknade promenadtempo - men jag tror att jag fick till det så småningom. Attans jobbigt blev det i alla fall - till skillnad från en vanlig promenad. Och de stackars stela axlarna fick jobba lite.

Och, nu tillbringar jag kvällen själv. Skickade iväg maken på bio. Kände inte för att ge mig ut, och kände inte för någon av filmerna som går. Ska tvätta klart, och kanske gå till centrum för att kika på goretex-skor. De kan ju behövas om vädret består.

I morgon bär det av till landet, och jag vill önska alla BIMare och ägg-jagare en väldig massa lycka till! Ni andra får också ha det så bra, i sommarvärmen som säkert kommer!

• Liten med Mindre

September - :D

Och är du gravid nu så är det där bara början på tankspriddheten. ;)

• start september

Liten,

jag anar hur det måste kännas att vara tankspridd!

Hoppas du får må lite bättre nu när några fler veckor passerat!

Ha en skön semester på landet!

• BrudSommar2006

Liten, ha en trevlig semester! Jag kommer att sakna dig här i tråden men jag får överleva på något sätt!!! Jag hinner ju inte alltid titta in så ofta jag heller beroende på hur dagen går.

• start september

BS - jag tycker du är inne jättemycket med tanke på att du har lilla Iris! Men Iris verkar ju så snäll och kanske är det så att när hon är så ny att du är hemma mer än vad du behöver vara sen och att det därför passar extra bra med trådsällskap nu nu!

Svar på tråden När märker man av det?