För första gången på fyra dagar är jag pigg!
Efter en IKEA-tur var jag så trött att maken skickade mig att sova middag. Jag hällde dock i mig en kaffe först, landade i sängen med maken (nice
) och vaknade upp en stund senare klarvaken! Maken trynar dock...
Idag var jag med om något komiskt på Apoteket. Jag bunkrade CB-tester inför fredagen, men skulle också köpa näspray. Jag har haft problem med någon slags allergi ett tag - OBS - alltså inget nästäppesymptom
. Eftersom jag aldrig köpt sådan förr frågade jag en dam om skillnader mellan olika sorter och om jag skulle tänka på något. Hon spanande rutinerat först på mig, sedan i min korg där CB låg och sade - du ska nog ha den här (tog fram en som låg i en låda). Sedan höll hon en LÅNG föreläsning om varför man som gravid inte skulle ta nässpray med kortison mm. Hela tiden med en blick i korgen på testet. Helt plötsligt kände jag mig gravid! Jag kunde likaväl ha haft en av era bautamagar, det kändes som hon pratade med mig på det viset. Jag var så perplex att jag tackade för hjälpen, tog sprayen, betalade och gick. Dock med kundkorgen kvar på armen, helt i mina egna tankar. I en rulltrappa en bit bort kände jag att någon tittade på mig - man brukar visst inte ta ut korgar ur affärer... Kände mig blodröd när jag gick tillbaka och lämnade koregn. Damen sade bara lugnt "ja, jag undrade just vad du skulle med den till". Fick sedan en fnissattack när jag träffade maken, som dessutom dömde ut sprayen som kass... Ja, ja, det är säkert bra med något inte för starkt oaktat om det är BIM eller BOM.
Udda upplevelse. Jag trodde att det var man själv som var (för)nojig med vad man får i sig mellan ÄL och BIM, men tydligen även apoteksdamer...