• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

kram koko och stort lycka till imorgon - klart Conny är perfekt! Du får spana efter cigarren!

• -August-

Good morning tjejer!
    Sa himla trist Victory. Bra att du kan se nagra ljusglimtar med det har utfallet. Du har mig pa din sida, pa en stabil sista plats i det har rajset... :D

Och du Puma, hoppas saklart att det inte har skett nagra trista forandringar. Jag kan ana din oro. Sjalv har jag aldrig gjort det dar testet (som jag inte ens kommer pa namnet pa!). Jag har flyttat varje gang jag har blivit kallad och har i UK vet jag inte vad de har for regler. Men jag ska ta tag i det idag har jag tankt, medan jag vantar pa tanten. Om jag bokar en tid for nasta vecka kanns det som om tanten ska komma och "forstora" min bokning... ni forstar mitt tankemonster tror jag

• -August-

Koko - jag missa de dig och kub-ul. Undrar vad det ar for speciellt ul. Maste kika pa den dar lanken...

• Puman-prinsen

Brud i augusti! - Der kallas för cellprov. Tycker verkligen du ska ta tag i det när tanten har försvunnit! Jätte viktigt att kolla sånt...Ingen som vill ha cancer där.

• -August-

ja, sa enkelt som cellprov kallas det ja. Nu hann jag saklart lasa lite om det och fy tusan vilken otrevlig statistik - och speciellt for oss som an olika anledningar inte har varit pa testerna. Ska ta mig i kragen!

• nu är jag fruL

Morrn morrn tjejer
    idag har vi varit hos BM på koll. och hon tyckte att min mage såg lite liten ut och att den inte växt tillräckligt så vi fick göra ett UL.

Snacka om att man blir orolig!!!!!!!

Vid Ul så visar det sig att boris är en liten krabat. Han är 13% mindre än normalbebisen tydligen och har inte riktigt vuxit enligt sin kurva.

Tydligen räknas en bebis fortfarande som normalstor om den är normalvikt +- 20 % så boris är alltså liten men fortfarande normal.
    problemet är vel att han inte riktigt följer sin kurva...

Usch vad orolig man blir nu.
    beror det här på Downs? Beror det på något annat fel? är han sjuk? osv
    man nojjar ju till rejält.

Själv tror både jag och maken att det beror på att vi haft kaos och krig med vissa släktingar som ni kanske kommer ihåg... Jag skrev ju om två idioter som var hemma hos oss och tvingade MIG att lämna mitt hem i 4 dagar trots att vi bar dom åka hem...

Detta har ju tärt nåt enormt psykiskt, kanske har det påverkat borren....

usch jag känner mig orolig nu.

BM ringde efter mötet och ville boka in ett extra UL om 3 veckor för att kolla att borren ökar i vikt....

Förlåt mitt ego inlägg....

• Puman-prinsen

Brud i augusti! - Säger ju att det är viktigt! Väldigt vanlig verkar det som att kvinnor att förändringar.
    För vissa räcker det med en op men andra måste göra flera och till slut blir det att man får ta bort allt.
    Orolig över att det kommer bli så för mig. Min mamma hade det så och jag har hört att det är ärftligt!?

• nu är jag fruL

Hoppas att cellprovet går bra.
    jag har också haft cellförändringar och fryst och lasrat...
    Inte så kul, men det blev bra till sist.

Håller tummarna att inga nya förändringar dykt upp.

På nåt sätt så måste jag säga att jag älskar att ta cellprov.

det kanske låter helt sjukt, men jag gillar att ta prover och tester på saker som jag omöjligt kan ha koll på själv.
    jag menar, ont i handen, pigmentförändringar osv KAN man ju upptäcka själv... men fel inuti en kan man ju inte uootäcka utan hjälp.
    Så i min värld älskar jag att ta såna prover....

Knäppt....

fast ni vet vel redan att jag faktiskt älskar att gå till doktorn och ta prover.

• viktualia

FruLlis - Men gumman!!! Inte ska du be om ursäkt för ditt egoinlägg - det är klart att du måste få beklaga dig!!! Och måste få vara orolig också!!

Och visst minns jag kriget med släktingarna... *stackars dig*

*massa stärkande kramar*

• nu är jag fruL

Apropå mig själv.....
    EGOOOOOOOOOO!!!!!!

Så ska jag om två veckor dessutom ta mitt blodprov. jag är ju RH negativ och då kan det vara så att man bildar antikroppar mot sitt barn.
    Så nästa vecka får vi domen.

kejsarsnitt eller inte....

jag vill ABSOLUT INTE göra kejsarsnitt. jag vill verkligen få uppleva en förlossning. Skit samma om det blir 24 timmars helvete jag VILL ha en förlossning.
    jag vill absolut inte behöva snittas, usch....
    en sak till att oroa sig för...

Svar på tråden När märker man av det?