• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Moppy

En kompis till mig som är lite bohem och väldigt mycket för att allt ska vara naturlig, gjorde det.... alltså tog med moderkakan hem och stekte och åt lite. Så äckligt!! Tydligen har det massa symboliska effekter och är väldigt näringsrik och bla bla. En annan kompis tog med moderkakan hem och grävde ner i trädgården och planterade ett träd...Ja jisses, vad är det för galna pals jag har egentligen?!!

• Lapinette

Ska kanske fråga maken om han vill ha lite moderkaka efter födseln (dvs om vi får ett barn en dag!). Vad heter moderkaka på engelska?

• Moppy

hmm vet inte, "mother cake" kanske ;) ;). Säkert lika rätt som "life mother" :D

• Moppy

Nu ska jag pallra mig hemåt. Hurra!!Tjingeling!

• vårbrud2008

Nu är jag helt slut och snurrig. Har precis kommit ut ur duschen efter en lång dag.

Vi åkte i morse 6.30 till Ullared för att shoppa. Var hemma igen vid halv tre. Fikade med mina föräldrar, sen gick jag ut i landet för att rensa och har nu som sagt precis duschat. Puh!!!!!!!!!!

• vårbrud2008

Man äter faktiskt moderkakan i vissa afrikanska länder och där är det också vanligt att man planterar den under ett träd, en helig ritual.

Vi tog kort på min första moderkaka, men många tycker att det är äckligt att titta på det kortet. Vi tyckte att det var intressant.

• Lapinette

Placenta men har ju jag faktiskt hört förut. Ok, ska fråga maken om de har några placenta ritualer i Frankrike. Fast som sagt, ska kanske först försöka få till en liten knodd...vilket verkar helvetiskt svårt!

Svar på tråden När märker man av det?