• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • nu är jag fruL

mugglan
    Ahhhhhh tyskar..... DÅ blir det genast en annan sak.

jag hade super otroligt as skit svårt med hela hirarkin och statusskillnaderna i det tyska arbetslivet när jag bodde där.

Till saken hörde att jag under mina år där var en sån kallad Goth-svartrockare ( ha ha ha jag var SÅÅÅÅÅÅ söt).
    och ser man ut så så blir man absolut inte tagen på allvar någon gång. och det både sårade och retade mig nåt enormt. I sverige är vi mycket mer toleranta men dessutom så har vi ju inte samma hirarkiska samhälle där man titulerar varandra osv.

Nu skulle jag dock inte bry mig ett skvatt men då....

• nu är jag fruL

kokos
    rapportera sen och lycka till på ds.

Förresten vagnen såg ju bra ut!!! Vilket pris.

Men som sagt man måste vel provköra den för att se att den tex inte väger bly.
    sen var jag lite kritisk till varukorg i tyg... petitess kanske....

• sweetstreet

Heeeeej FruLLan!!!!!!!
    :)

Tycker det låter bra att du pratade med maken igår trots att det kanske blev för länge.

Ibland kan det vara bra att sluta "i tid". Det är annars lätta tt det "går överstyr" liksom. Men av egen erfarenhet så vet jag att det är skitsvårt att sluta innan man kommit dit. Särskilt när man är trött och eftersom man oftast har tid att diskutera saker efter jobbet på kvällen så ÄR man ju trött....! :?
    Suck!

Men som sagt, håller med Kokosen om att ni två framförallt MÅSTE vara överens om HUR detta besök ska gå till. Så att det inte på gnt vis kan bli missförstånd eller så mellan er.

Sedan tycker jag att du kan försöka tänka som så att DU faktiskt är en STORSINT person som kan "åsidosätta" dina sårade känslor och åka och fira med dem och resten av släkten. Kanske kan det hjälpa din stolthet lite?

Det handlar ju inte om att du måste svälja stoltheten och skita i dina känslor. Utan helt enkelt om att Du är en Hjältinna som självklart går armgång över rasande vilda floder, klättrar i branta berg och hoppar från höga hjöjder trots att du är dödligt sårad.... Allt för att du vet att du är den enda som kan rädda deras förtappade själar från undergång....!!! :o ;) :D :D :D :D :D

Lara Croft Watch Out!!Here comes FruLLis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D :D :D

• sweetstreet

Ang icke-svenskar och svenskar så måste jag säga at ameriknaer ändå kan ta priset!!!!
    Här snackar vi om att man INTE gör vissa saker, ser ut på vissa sätt etc för då kan man få kicken!!!! :o
    Japp så är det.

Har inte riktigt insett hur annorlunda arbetsmakrnaden är här jmft med Sverige/ Europa. Men här är det ständigt ett överhängande hot om "get fired". Och får man sparken kan man få det över en lunchrast.

Min chefs syster jobbade på en tidining här och fick sparken för flera år sedan. Hon hade ingen aning. Ingen hade berättat för henne att de var missnöjda med henne eller så. Hon gick bara på lunch som vanligt en dag och när hon kom tillbaks efteråt var alla hennes saker på skrivbordet borta. Nedlagda i en påse och så fick hon veta att hon inte längre hade jobbet kvar och fick gå på studs!! :o :o :o Heeeelt otroligt! Tycker jag som svensk då.

Sedan kanske jag kan tycka att man i vissa fall i Sverige har en alldeles för trög arbetsmarknad också. Och att sist in-först ut regeln inte alls alltid är särskilt smart.

men det kan ju vara måtta!

• mugglesfan

Eftersom jag har så lite att göra nu på jobbet så har jag läst lite mer på FL och det verkar vara så många som har ont av att bebisen rör sig. De ligger i typ samma veckor som jag el kanske ngt före (2-3v före). Men jag har inte ont??? Visst känner jag att den rör sig men det gör inte ont, känns bara mysigt. Och så verkar alla ni andra här i tråden också ha jätteaktiva bebisar med magar som rör sig åt nörton olika håll hela tiden. Hade inte min BM sagt till mig att den verkar pigg så hade jag blivit riktigt orolig nu.

Näe man SKA inte läsa för mkt på FL - det är ju det vi har sagt hela tiden

• sweetstreet

Shit nu måste jag göra mig iordning för att data läkanre!!!!

Usch, känner mig lite nervös.
    Inte för att träffa honom såklart, men för att få veta vad han ska säga och för att känslan av att vara tillbaks i spelet igen inte enbart är roligt, utan även fylt med en massa andra neggo känslor. Typ krav, oro inför att det inte ska gå trots allt, bevikelse etc etc....
    Innan var man frusterad för att man inte fick försöka. Men man var samtidigt lite "lugn" av att man slapp vara så j-a rädd för att bli sådär bottenlöst ledsen o besviken varje månad.

Vm har sagt att berg-o-dal-banor är kul egentligen???? Vad fan ska det vara bra för med sådana på en s k nöjespark???? ;)

• mugglesfan

Håller med dig Sweetan - det är helt absurt att få sparken på det sättet. Men som sagt, här i Sverige är det ju nästan omöjligt även om man missköter sig. Ett mellanting vore bra.

Framförallt är vi för mesiga i Sverige med att säga till ngn att de får skärpa sig på jobbet. Jag har upplevt flera ggr på olika arb.platser att folk direkt missköter sig (kommer kl 11 på förm, struntar i el kommer mkt försent till möten, inte kommer alls vissa dagar utan att meddela var de är! mm) men ingen chef har stake nog att säga till dessa personer. Det blir väldigt dålig arb.moral på hela avd då när ngn får missköta sig och inte blir tillsagd.

• nu är jag fruL

Häjsan sweetan din lilla pussgurka
    ha ha ha
    du är för rolig....

men det roligaste är att jag min extrema drama queen känner det ungefär så...
    att jag med både brutna armar och ben, utan mat eller vatten ska bära alla idioter (släktingarna) på ryggen genom sahara TROTS att dom slår mig med påkar och häller syra i mina sår....

TUR att du förstår mig

det var vel ungefär där bråket började igår... att jag ville att vi skulle ha exakt klart för oss hur vi ska lägga upp lördagen, OM jag ens ska överväga att följa med.

makens invändning var att han inte kan veta exakt vad som kommer hända och därför inte kan planera precis exakt vilken minut vi åker hem osv.

han bad dock om ursäkt i morse så vi får se hur vi slutar.

men jag känenr att jag faan vill ha ALLA detaljer utredda innan. NÄR vi ska komma dit, att jag får sitta längst ut på en kant med ofarliga personer runt om och att vi åker hem direkt efter middagen.
    Annars skiter jag i det.

Han vill ju dock självklart vara kvar en liten stund för att prata och fira....
    men det tror jag tyvvär inte att jag pallar.

Hur mycket kan man kräva?

det där emd att vara storsint....
    Hmmm jag vet inte om jag VILL vara storsint. jag är en sån jävla tjurskalle så jag bara måste få visa hur otroligt sårad jag är.
    jag känenr mig som en töntig ton¨åring... men ....

fast det är sant att OM jag följer med så kommer jag kunna utnytthja det trumfet i 50 år framöver. Att jag åsidosatte mig själv så helt totalt och följde med trots att jag led nåt enormt av det. Skojar ni att jag kommer kunna utnyttja det vad det än gäller hur länge som helst....
    Tack för att du engagerar dig och bryr dig gumman. Du är för söt!!!! TACK!

• Moppy

Mugglan, jag förstår att du blir orolig av att jämföra med galningarna på FL. SOm jag förstått det så känns sparkar annolrunda för alla. Min kompis som ska föda nu om ett par veckor har te x inte tyckt det var jobbigt eller gjort ont, utan det har känts mjukt och "fladdrigt" hela tiden, även nu i slutet. Ibland känner hon inte av den alls. Så det verkar ju vara så olika... Någon jag snackade med i går sa att om man äter mycket frukt och annat sött så sparkar bebben mer? Och att BM sagt att man ska ta det lugnt med för mkt frukt pga fruktsockret. Vet inte om det är sant. Det finns ju så många teorier om allt!!

• nu är jag fruL

Ännu mer man ska ta det lugnt med
    tar det aldrig sluuuuuutttttt!!!!!

jag äter massa frukt OCH massa godis....
    undrar om jag bara reagerar för att det är mig de egentligen säger åt att ta det lugnt...
    hmmmmm

försvarsmekansik...
    för dra ner på socker kan jag inte.
    hallå jag har både slutat röka och dricka ska jag behöva sluta med socker också!!!!!

Näe massa frukt är gott!!!!!!

ha ha ha
    och borren sparkar ju så kul då!!

Svar på tråden När märker man av det?