• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • start september

Skönt att ha dig tillbaka Sweet

Och vad bra att du fick hormoner!! Nu ska det plussas over there också!!

• sweetstreet

September,
    har full förståelse för om du känner oro.
    Helt naturligt.

Men som sagt, ni kan ju ge detta lite tid och eftersom du faktiskt har erfarenhet från ett x nyligen så gissar jag att du har bättre koll på din kropps signaler också. Ifall allt känns ok kanske ni kan tänka er en resa trots allt.

Annars kan ni ju alltid fundera på att ta resan senare i höst. När ni vet att allt är bra och kan slappna av bättre. :)

• start september

Jo, det går absolut att resa senare!

Idag vet jag knappt vad som är upp och vad som är ner i alla fall så jag kan nog ändra mig igen.

• BrudSommar2006

September, grattis, grattis, grattis!!! Det behövdes verkligen ett plus nu, kul att det blev du!

Hoppas att det blir fler plus nu när vi är inne på det ämnet.

Augusti, lycka till med ÄL-testerna, tänk på att börja testa i tid i fall att du har en oregelbunden cykel så här i början efter piller-stoppet och den är kort ena månaden och lång nästa. Jag tror också att vi har konstaterat att de billigare testerna inte alltid är riktigt tillförlitliga, de bästa är clearblue, både ÄL-testerna och grav-testerna, men de är ju också de dyraste tyvärr.

• BrudSommar2006

Sweet, är du här? Vet du vilken sida du skrev om er resa till Hawaii på? Min bror och hans sambo ska dit, de har inte bokat resa än, och jag vet att du skrev vilka av öarna ni var på som du tyckte bättre och sämre om. De ska i och för sig dit och vindsurfa så det kanske är vissa ställen som är kända för det.

• BrudSommar2006

Farmor har varit här i nästan två veckor nu, hon blir hämtad på söndag. Hon har inte duschat sedan hon kom hit eftersom hon inte törs använda duschen här, den ser så avancerad ut och inte får vi visa henne hur den fungerar heller. Tja, det är glaskabin och hon har duschdraperi hemma så det måste vara väldigt läskigt... Nej, hellre inte tvätta håret på två veckor och lukta illa... Suck.

• BrudSommar2006

Förresten, vår bild med lilla Iris är med i Mitt i Solna tidningen den här veckan! Jag orkar inte leta upp exakt sida eftersom den här datorn är så långsam men jag är inte så noga med anonymiteten så leta upp Solna-tidningen på www.mitti.se och bläddra er fram till familjesidorna. Jag tycker om bilden men de har stavat Linnea med accent men det spelar väl ingen roll då. Vi tänkte köra utan eftersom det är så Fredriks mamma stavar sitt och för att vi redan har accent på efternamnet.

• sweetstreet

BS

Vi var på Kauai, Maolkai samt Oahu.
    Kauai var helt fantastiskt! Om de gillar att även göra andra saker än surfa så skulle jag varmt rekommendera kauai. Fantastisk natur! Härlig snorkling. Bra restauranger, men ändå inte alls så exploaterat som tex vissa ställen på hawaii.

Om de vågsurfar (inte vind) så har jag annars hört att Oahus norrkust ska vara "a surfer's paradise", men det gäller väl främst på vinterhalvåret eftersom det då kan blåsa rejält.

Men som sagt Kauai var underbart! :) :) :)

• nu är jag fruL

hejsan tjejer

jag måste bara få skriva av mig lite.
    Jag gissar att det inte är någon som orkar engagera sig i mina släkt och kalas problem längre... men ni kan ju alltid hoppa över inlägget

Usch
    jag pratade med maken igen och nu är det bestämt att alla skall vara där vid 15 på lördag för att ta emot hedersgästen kl 16. SEn är middagen kl 18.30

Självklart ska man ta emot dom, skåla och göra det speciellt! jag menar det är ju en stor födelsedag som ska firas. Men jag känner att om jag ska palla lördagen så måste tiden som jag ska umgås med alla minimeras. Alltså skulle jag vilja komma senare, till själva middagen. Och då bara behöva vara med om middagen.

men maken vill vara emd om mottagandet och kom då fram till att då är dte bättre att jag inte följer emd alls. Han kan inte missa detta...

Så..... egentligen borde jag vel vara glad, nu slipper jag ju allt helt och hållet.

Men samtidigt så blir jag ledsen. (Ja jag ÄR psykiskt sjuk....)
    Jag känner mig lite ledsen att han inte vill kompromissa och komma senare för att jag ändå ska vara med. det känns som jag blir bortvald...
    igen...

Men varför känner jag mig inte bara lättad? nu slipper jag ju vara med.
    Men jag känner mig som sagt sårad att maken väljer dom före mig.
    Guuuuud vad jag är löjlig, man fyller inte jämt varje dag.

sen oroar jag mig ju samtidigt över hur detta kommer påverka framtiden, om jag inte kommer alls... Hur pass sura blir alla....

fy faan
    jag är aldrig nöjd.

usch

förlåt mitt ego super duper jobbiga inlägg.

Svar på tråden När märker man av det?