• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Sorry ser att jags tavade fel på ena ön. Molokai ska det vara. Inte Maolkai.

• BrudSommar2006

Sweet, tack! Det är ju en himla röra på alla sidor här så det tar ju ruskigt med tid att försöka leta igenom alla efter rätt inlägg!

Frullan, är du säker på nu då att du inte ska följa med, jag skulle ha följt med för att vara säker på att jag inte ångrat mig och sedan bitit ihop för att visa att jag är en bättre och mognare människa än dem och för att inte göra en stor affär av det eftersom de uppenbarligen inte förstår hur det ligger till även om det naturligtvis är en jättestor grej. Men om du är säker på att du gör rätt i att stanna hemma så tycker jag att det är jättebra att du gör det för du måste tänka på att inte stressa upp dig nu med den lille.

• nu är jag fruL

BS
    Näe det är det som är problemet, jag är inte alls säker på att det är rätt att stanna hemma. Visst det är den enkla vägen för stunden MEN frågan är om det leder till mer problem sen...

Det borde gå att respektera att jag inte fljer med på lördage MEN eftersom de inte kunde respektera att vi bad de åka hem när vi gjorde så ska man inte vara så säker på det.

Men jag skulle klara att de blir besvikna på mig MEN jag kommer inte klara om maken får ta skit så att det leder till problem mellan mig och maken.

Usch jag vet inte ut eller in.

Jag vill vara hemma dels för att jag slipper att träffa dom och för att visa att jag är sur på dom.
    MEN jag borde åka dit för att slippa alla problem i framtiden och för makens skull.

• BrudSommar2006

Hm, knepigt. Jag skulle nog åka faktiskt. Men jag vet ju inte hela bakgrunden om hur de är i hans släkt så du får nog fundera vidare och bestämma sedan. Hoppas att du kan känna dig hyfsat nöjd med ditt beslut sedan så att den stressen släpper i alla fall.

• viktualia

FruLlis - men är ALLA jobbiga typer där från kl 15?

Kan du inte åka dit och sen snabbt komma på att du är trött (skyll på graviditeten) och gå och lägg dig och vila nånstans tills kl 18.30 eller åtminstone en stund. Spela "den lidande gravida kvinnan" och var med så mycket som du "orkar"...

FYYYYYYYYYYYY vilken svår sits! Verkligen! usch! Jag är verkligen inte avis... själv hade jag nog åkt och bitit ihop, satt mig på mer än replängs avstånd från dumbomarna och bara pratat med lämplig trevlig annan släkting.... men men ... det är ju min lilla åsikt på distans...

• _koko_

FruLlan - Tycker så himla synd om dig, du behöver verkligen inte det här!!! Tycker vickan har en del bra idéer, men samtidigt BORDE de verkligen förstå om du stannar hemma för att boris inte växer som han ska. Läkaren kan ju ha ordinerat sängläge i några dagar.

Om du blir hemma kan jag komma över och göra klart köket åt er, du behöver vara peka. :D

KUBen idag gick JÄTTEBRA!!! Conny låg först och sov och jag undrade om han inte skulle röra sig nåt den här gången heller, men sen blev det plötsligt fart!! Han är en riktig sprattelgubbe! :D Fick tårar i ögonen faktiskt.
    Fick jättebra testvärden också, och han har både armar och ben. :)
    Nu tror jag nämligen att det är en han igen. :) Inte för att han sprattlade som värsta fotbollsspelaren utan för mina cravings.
    Han är 6,4 cm lång nu och såg ut som en riktig bebis. :)

Härligt att det gick bra för dig också, sweet!

piggelin - Vet hur det är att förlora en närstående för tidigt, hemskt och ofattbart, och den känslan ändras aldrig. Kram!

• _koko_

BS - Bilden blev ju tyvärr rätt suddig när man förstorade upp den, så det var lite svårt att se detaljer. Men man ser att hon har en massa mörkt hår iaf! :)

• _koko_

FruLlan - Det blev ingen picknick ikväll va? Jag skjutsade in sambon och några kompisar till stadion, men var helt slut själv och orkade inte följa med. 2 av dem hade biljetter och min sambo och en kille till skulle köpa utanför om de hittade något till vettigt pris.

Så jag är solo hemma och tydligen solo här också. Har ätit chevre med akaciahonung och pinjenötter, ååååh, vad gott det är!! Men ajabaja - ost med tillsatt mögel!!! :D

Nu ska jag nog plocka fram lite chokladglass (tofuline har en lyxvariant som jag precis upptäckt, sååå god!!) och jordgubbar! Mmmm... :)

• Piggelin1

Koko!! Stort GRATTIS till att KUB'en gick bra!! Så himla sköööönt!!! Conny verkar ju må prima dessutom om han rörde sig en massa!

Det var först efter min KUB som jag verkligen landade i det hela & vågade börja knyta an till pyret i magen - innan dess vågade jag inte...! Så sätt igång & njut av din graviditet

Tack för kramen också! Omtanke värmer alltid så gott!

• Victory

Suck... ingen tant än men heller inga symptom så jag VET ju att hon kommer, hon bara drar ut på lidandet!

Det där med att beräkna BIM verkar ju vara helt omöjligt för mig. Jag utgick från förra cyklen då lutealfasen var 11 dagar. Trodde att det skulle vara samma den här gången. Men inget är ju normalt med mig så det kanske är 14 dagar den här gången (för det är väl mer normalt?). Och då är BIM på lördag. Så än har hon mååååånga timmar på sig att komma innan jag ens vågar testa igen.

Suck, suck, suckelisuck!

Det var dagens morgonrapport från mig! Ha en jättebra dag allihopa. Jag hör av mig igen om det blir MIB.

Svar på tråden När märker man av det?