Jösses, vad ni skriver idag, tjejer! Jag hinner ju aldrig läsa ikapp om ni fortsätter skriva i det här tempot!
Usch; imorgon ska jag på begravning. Min farmor dog när vi var iväg på semester, och imorgon är det alltså dags för begravning. I mitt 30-åriga liv har jag hittills bara varit på en enda, men jag är tacksam att jag är ovan. Naturligtvis vill jag vara med och jag tycker att det är en fin och värdig avslutning på ett liv, men jobbigt ändå. Jag ska iallafall ladda handväskan med näsdukar, så jag slipper sitta och snörvla i kyrkan.
Min farmor blev 86 år, så hon har levt ett långt liv. Nu märktes det tydligt på henne att hon tappat gnistan, och hon somnade in en kväll när pappa var där. Känns iallafall bra att pappa var där, även om farmor inte varit vid medvetande på flera timmar då. Jag vet inte om ni sett tråden om den lilla cancersjuka flickan som dog för några veckor sedan, men där kan man verkligen prata om att det är ledsamt när någon dör. Farmor fick ju leva ett helt liv, så att hon dog är ju mer naturligt.
Page - det var inga glada nyheter du kom med. Jag vet ju inte vad som hänt, men skickar iallafall en kram och hoppas att den gör någon nytta.
När det gäller namn tycker jag att det är lättare med flicknamn än pojknamn, men än är jag ju inte i det läget att jag måste bestämma mig vare sig för det ena eller det andra. När det gäller dina vänner, Izzie, tycker jag att det var fult av dem att välja ett namn som ni uppenbarligen redan "reserverat". Jag menar, det var ju inte en allmän namndiskussion, utan du är ju gravid och jag antar att ni presenterade namnet som det ni skulle välja om ni fick en son?