• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • start september

Page,

det är nog ingen som tror att de ska hamna i den situationen och vad jag förstått av vänner som varit där så vet man heller inte hur man kommer att reagera förrän man väl är där.

Men avreagera dig här om du vill - vi tål det mesta!

Jag lyckades plussa och sedan få negativt redan en dryg dag efteråt. Sen kom tanten. Ett supertidigt MF - igen. Mitt andra och sen så ett X. Ingen vet såklart varför - störst sannolikhet är att det bara är otur. Men det kan vara ett av hundra miljarder hormonfel, men det första och enklaste att testa är progestron. Det verkar ha hjälpt Moppy - så det ska det bli en cykel! Funkar inte det så blir det fler prov på mig.

• sweetstreet

Page,
    jag tycker det känns bra att du ändå skrev i tråden! Vi är ju flera här som funderat över dig och varför det var så länge sedan man hörde från dig. Nu vet man.

Jag hoppas verkligen att du kommer att finna något svar på hur du ska göra nu. Förstår att det måste vara otroligt svårt men jag hoppas verkligen att du kommer fram till ett beslut som känns rätt för dig.

KRAM! :p :p :p

• sweetstreet

September,

låter bra att ni bestämt er för att köra på nu då! Under semestern och allt :)
    Förhoppningsvis kommer ni hinna få tag i progesteronet i tid också!!! Hoppas!

Kanske kan du dra ner en sväng till plattan och se sådär lagom despo ut och lite försiktigt fråga någon skum typ om de ev har några piller??? ;)

• Piggelin1

Hej igen allihopa,
    satt & försökte läsa ikapp sent igår, men jösses vad tid det tog & "sidbytet" kan man ju inte direkt anklaga för att vara snabbast i världen... Kom igenom & hade massor av reflektioner i skallen, men orkade inte skriva vid 01.30-tiden utan hoppade i säng istället. Med påföljden att allt snurrade i skallen istället. Kunde ju lika gärna ha skrivit då!

Tinga - du som varit borta i flera veckor, det måste ju ta år & dar att komma ikapp för dig! Välkommen hem förresten - lät som ni hade det grymt bra i USA! Ser fram emot rapport i resetråden Bra med låg dollarkurs nu - vi laddar ju själva för de närmaste två veckornas shopping på östkusten! Trist med din farmor, hoppas begravningen blev fin idag. Jag har min mormor kvar i livet, snart 95 år & alldeles nyligen hoppades jag nästan att hon skulle få slippa vara med längre pga div elände. Men nu har hon piggat på sig lite mer igen & det var fortfarande gott gry i tanten när jag pratade med henne igår

Startis - sabla trist med tanten, jag som var så genuint glad för ditt plus i slutet av förra veckan! Skönt iaf att tanten kom såpass snabbt inpå, så att det inte var ännu ett X igen.

Page, vet inte riktigt vad jag ska skriva mer än fy f-n vad tråkigt & jobbigt . Ös ur dig här allt du vill/orkar, som ngn skrev här ovanför.

Sweet,
    vad har ni för temperatur i NYC just nu? Tänkte kolla CNN, men inte kommit till skott ännu. Men förmodar att det är vaaaarmt... Men ska ändå bli jätteskoj att komma dit en sväng.
    Såg att du skrev om Finnhamn, var där ism med en "mini-båtluff" med en kompis för massor av år sen. Minns att det var ett jättemysigt ställe som jag gärna skulle åka till igen!

Victory,
    Trist med MIB /BOM ? men du verkar ha kommit upp ur den värsta gropen nu. Ni är iaf en bra bit på väg nu när ni får till det & dessutom kommit varandra mkt närmare efter allt elände ni igenom innan.

Augustibrud, du skrev att du varit aupair i Boston ? det är ju dit vi ska på semestern ? bland annat! Just nu verkar mannens släktingar fightas som bäst om hos vilka vi ska bo vilka nätter Den ene verkar städa bort hund-/katthår mer än den andra (jag är allergisk) för att vi ska komma & bo hos dem?! Vilken koll du hade på allt som hänt medans Tinga varit borta förresten! Jag är impad!

Vårbrud, grattis till hjärtljuden!! Måste kännas jätteskönt!
    Trist med din syster som du skrev om häromdagen ? jag har ju ?förmånen? att ha tre syskon kvar att dela saker & ting med. Har en bekant som miste sin bror för tio år sen & hon blev ensam kvar. Visst, man kan ha bra kontakt med föräldrarna, men det är ju ändå inte riktigt samma slags relation. Föräldraperspektiv vs syskonperspektiv. Är OTROLIGT glad över alla mina andra syskon, som finns runt om mig.

Snartis,
    Läste om detta att Ikea hade slut på spjälsängar & då slog det mig att brorsan (vars dotter fyller ett nu i dagarna) berättade i helgen som gick att deras lilla tjej sov i vagnen nästan i sex månader & det verkar som om det funkade alldeles utmärkt. Tänkte att det kunde vara ett tips, om du känner dig lite stressad över detta med säng.

Frullan,
    Vad skööönt att det löste sig hyfsat på familjeträffen i lördags. Gott jobbat, tjejen!! Fokusera nu på Borren & skippa det dåliga samvetet för att du slappar på jobbet!!

Clown, välkommen hit. Har tänkt en hel del på det du skrev om din man ? det berörde. Jag skulle inte tveka om ivf en sekund. Inte för att det är samma sak, men hade en bror som blev sjuk ungefär samtidigt som hans andra barn fyllde ett år.

Lappis, vad synd att Västkusten inte får se dig i sommar! Jag var i Parga för 6-7 år sen ism med en tjejsegling, dock stannade vi bara till en natt, eftersom vi flyttade på oss varje dag.
    Funderade även lite på det där med att du tävlingsdansat ? det slog mig att en av brorsans polare (som bor i Sthlm), han tävlade i många år i dans-aerobics eller ngt åt det hållet. Hmmm, undras om det kan vara ?liten värld? på G

Vad lååångt detta blir ? men ville reflektera lite på allt som skrivits de senaste dagarna

• sweetstreet

Lappis!!!
    hahaha!!!! Jag kan nästan se dig framför mig hur du sitter alldeles ensam på ditt kontor och klämmer dina tuttar gula o blå!!!!! :D :D :D

• sweetstreet

Vinkar också till Moppy och Muggles!!!!!:)

Skoj att ni tittar förbi på semestern!
    Här är det också regn idag. VAknade av superåskan som dundrade mellan husen och jätteblixtar! Fast det är normalt här på sommaren. Kommer ofta in såkoväder, men som tur är brukar de oftat inte stanna så jättelänge. Och om man har tur så är luften lite uppfriskad efteråt.

• sweetstreet

Heeeej Piggelin!!!
    :)

Idag har vi sköna 21 grader!!!!!!! Fast ganska fuktigt p g a åskväder.

Men har väl annars haft runt 30 ca. Och sol.

• start september

Sweet,

ingen dum idé med plattan. Jag tror att man ger progesteron som vagiatorer - kanske att utbudet av sådana är lite begränsat???

• sweetstreet

Piggelin förresten.
    Jag ska försöka få iväg ett mail till dig snar. Har dåligt samvete.

När är det ni åker egentligen? Det är väl snart va?
    För ni ska väl vara i Boston ett tag innan ni tar er sväng till NYC??

Imorgonkväll ska vi förresten träffa några kompisar från Sverige! :) De är här för en konferens så det ska bli jättekul att träffa dem. De fick barn förra sommaren men jag har aldrig sett barnet så det ska också bli skoj! :)

Tips för dig att ta med dig hit är sommarkläder samt paraply!!!!!!!! :) :) :)
    Och gå-vänliga skor. För man går ju mycket här i stan.

• sweetstreet

September,

ehurrm???? Kanske de inte har just de varianterna så mycket på plattan just nu. Inte säsong va???? ;) :D

Svar på tråden När märker man av det?