Hej igen allihopa,
satt & försökte läsa ikapp sent igår, men jösses vad tid det tog & "sidbytet" kan man ju inte direkt anklaga för att vara snabbast i världen... Kom igenom & hade massor av reflektioner i skallen, men orkade inte skriva vid 01.30-tiden utan hoppade i säng istället. Med påföljden att allt snurrade i skallen istället. Kunde ju lika gärna ha skrivit då!
Tinga - du som varit borta i flera veckor, det måste ju ta år & dar att komma ikapp för dig! Välkommen hem förresten - lät som ni hade det grymt bra i USA! Ser fram emot rapport i resetråden
Bra med låg dollarkurs nu - vi laddar ju själva för de närmaste två veckornas shopping på östkusten! Trist med din farmor, hoppas begravningen blev fin idag. Jag har min mormor kvar i livet, snart 95 år & alldeles nyligen hoppades jag nästan att hon skulle få slippa vara med längre pga div elände. Men nu har hon piggat på sig lite mer igen & det var fortfarande gott gry i tanten när jag pratade med henne igår
Startis - sabla trist med tanten, jag som var så genuint glad för ditt plus i slutet av förra veckan! Skönt iaf att tanten kom såpass snabbt inpå, så att det inte var ännu ett X igen.
Page, vet inte riktigt vad jag ska skriva mer än fy f-n vad tråkigt & jobbigt
. Ös ur dig här allt du vill/orkar, som ngn skrev här ovanför.
Sweet,
vad har ni för temperatur i NYC just nu? Tänkte kolla CNN, men inte kommit till skott ännu. Men förmodar att det är vaaaarmt... Men ska ändå bli jätteskoj att komma dit en sväng.
Såg att du skrev om Finnhamn, var där ism med en "mini-båtluff" med en kompis för massor av år sen. Minns att det var ett jättemysigt ställe som jag gärna skulle åka till igen!
Victory,
Trist med MIB /BOM
? men du verkar ha kommit upp ur den värsta gropen nu. Ni är iaf en bra bit på väg nu när ni får till det & dessutom kommit varandra mkt närmare efter allt elände ni igenom innan.
Augustibrud, du skrev att du varit aupair i Boston ? det är ju dit vi ska på semestern ? bland annat! Just nu verkar mannens släktingar fightas som bäst om hos vilka vi ska bo vilka nätter
Den ene verkar städa bort hund-/katthår mer än den andra (jag är allergisk) för att vi ska komma & bo hos dem?! Vilken koll du hade på allt som hänt medans Tinga varit borta förresten! Jag är impad!
Vårbrud, grattis till hjärtljuden!! Måste kännas jätteskönt!
Trist med din syster som du skrev om häromdagen ? jag har ju ?förmånen? att ha tre syskon kvar att dela saker & ting med. Har en bekant som miste sin bror för tio år sen & hon blev ensam kvar. Visst, man kan ha bra kontakt med föräldrarna, men det är ju ändå inte riktigt samma slags relation. Föräldraperspektiv vs syskonperspektiv. Är OTROLIGT glad över alla mina andra syskon, som finns runt om mig.
Snartis,
Läste om detta att Ikea hade slut på spjälsängar & då slog det mig att brorsan (vars dotter fyller ett nu i dagarna) berättade i helgen som gick att deras lilla tjej sov i vagnen nästan i sex månader & det verkar som om det funkade alldeles utmärkt. Tänkte att det kunde vara ett tips, om du känner dig lite stressad över detta med säng.
Frullan,
Vad skööönt att det löste sig hyfsat på familjeträffen i lördags. Gott jobbat, tjejen!! Fokusera nu på Borren & skippa det dåliga samvetet för att du slappar på jobbet!!
Clown, välkommen hit. Har tänkt en hel del på det du skrev om din man ? det berörde. Jag skulle inte tveka om ivf en sekund. Inte för att det är samma sak, men hade en bror som blev sjuk ungefär samtidigt som hans andra barn fyllde ett år.
Lappis, vad synd att Västkusten inte får se dig i sommar! Jag var i Parga för 6-7 år sen ism med en tjejsegling, dock stannade vi bara till en natt, eftersom vi flyttade på oss varje dag.
Funderade även lite på det där med att du tävlingsdansat ? det slog mig att en av brorsans polare (som bor i Sthlm), han tävlade i många år i dans-aerobics eller ngt åt det hållet. Hmmm, undras om det kan vara ?liten värld? på G
Vad lååångt detta blir ? men ville reflektera lite på allt som skrivits de senaste dagarna