• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Brud augusti - var har samma dilemma, barnets namn måste funka på svenska, franska och engelska. När det gäller dialekter är vi inte alls lika kinkiga.

Dessutom blir det svårt då vissa franska namn som kompisar i min ålder heter är för maken "kärringnamn". Therese är ett sådant exempel.

• Snart så....

Brud i august :D :D :D
    det är inte lätt med namn, nu har vi iallafall 2st av varje att välja på. Tror inte vi kommer bestämma förrän bebisen kommer ut och man den h*n

Med mitt och sambons efternamn så har det inte varit lätt SAMT att jag är halvspansk så vill gärna att namnet skulle fungera utomlands. Klurigt värre

• Piggelin1

God förmiddag!
    Här boas det för fullt - håller på att koka rabarber- & jordgubbsmarmelad med chili & vanilj - ska tydligen passa bra till ostar, yummie
    Igår hade jag ett bak-ryck & gjorde en paj med röda vinbär & maräng samt några slags rutor också med röda vinbär. Håller på att greja med alla bär högt & lågt, som jag fick av svägerskan häromdagen!
    Fast sy har jag inte börjat med ännu Min symaskin är trasig, så jag måste nog låna av Muggles i så fall!

Tinga, hoppas att du inte tog illa vid mig av min skånska-historia - men det lät verkligen så himla roligt med blandningen av värsta jämtskan & breda skånskan (vi var ngnstans mellan Tomelilla & Österlen).

Jag ska ju helt klart inte säga för mkt själv, jag som inte kan säga "R" & är halvskåning från början, dvs hallänning Har firat midsommar på Österlen två ggr & jag brukar inte ha några som helt bekymmer med skånskan, men några av de som varit med då, som kommer från de krokarna, där var det faktist lite svårt att hänga med i svängarna. Fast å´ andra sidan är det precis samma sak med jämtskan

• Snart så....

Nu blev det helt galet

ska stå: har sett h*n

• Lapinette

Hjortron - jag har BIM på söndag efter 3 x insemination denna cykel. Så här sitter jag med ångest och undrar om jag inte mår lite illa, har extra stor byst etc.

Gällande hantverkarna pratade jag precis med badrumskillen och de har kaklat klart vårt badrum så nu väntar de bara på att inredningen ska komma så de kan slutföra arbetet. Troligen är det klar om ca 2 veckor.

Vardagsrumstaket är spacklat och ommålat för 3:e gången och det är bättre men inte helt bra. Nu har målaren gått på semester i tre veckor.

• Lapinette

Oj, vad alla är husliga. Har knappt lagat mat de senaste veckorna. Av någon anledning hamnar vi mest ute på krogen just nu. Så det där med att baka och göra saft/marmelad känns onekligen avlägset.

• Victory

Brud i augusti: Men så har du ju också lyckats hitta alla namn som blir nåt tokigt på engelska!

• -August-

ja haller med - oj vad alla ar husliga sahar i juli! Piggis - rabarber- & jordgubbsmarmelad med chili & vanilj later sa lackert. Vad ar det for recept?

• -August-

Victory - Ja, lilla My ar en av flera flicknamn, sa det finns andra som ar "grona". Daremot ar Sixten min pappas andranamn som jag bara alskar. Jag har alltid burkat narra pappa for det (eftersom det alltid har varit sa udda) och kallat honom "Sigge". Herman hette min kusins farfar, som var varldens goaste gubbe.

Det finns dock flera namn! Vi ar ju inte ens gravida annu, sa jag antar att vi har fyllt nagra A4:an innan namnfragan ar avgjord

Svar på tråden När märker man av det?