• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Sorry inga proggisar här inte men väl lite Läkerol?!

Trist men jag hade för mig att hon skulle ha semester de sista två veckorna i juli. Väl förunnat då hon är där varje morgon och gör inseminationer till oss desperata. Så nu ligger hon i solen på Franska Rivieran.

Ska du kontakta någon annan läkare eller avvakta?

• Frejis

Lapinette - Hoppas att inseminationerna har fungerat. Du kan ju alltid testa i förväg om ångesten blir olidlig, för mig hjälper det att se minuset i klartext och försvarsreaktionerna samt en liten strimma hopp kan dra igång. Vilket knepigt och låst läge, det funkar inte om man gör något och det funkar inte om man gör det heller - så känner jag just nu och vill ta ivf-pengarna och lite till och resa bort i en månad. Men jag håller tummarna tills de blir blå.

Min gyn sade faktiskt att det kanske fungerar när man gjort allting och ger upp, han har haft patienter utan några fel då de fick barn efter att ha prövat allt. Det handlar kanske även om stress, vem vet. Han verkar dessutom vara en praktiskt inställning till livet så jag inte ens blev sur på hans kommentar.

Nä, nu lägger jag ner funderingarna. Det här är iaf en bra erfarenhet för någon som gillar att planera och styra upp saker.

• Lapinette

Frejis - jag är ju så pass gammal så min läkare sa åt mig att inte vänta med IVF. Enligt utredningen så är jag fortfarande fertil men man vet inte när det börjar gå utför så det är bara att lägga på de tunga växlarna till hösten OM (åhhh, vad jag hoppas på ett litet pluss) inget har hänt innan dess.

Det där med att slappna av har jag hört så många stories om men hur jäkla enkelt är det?

• Lapinette

Gällande att testa så har ju jag aldrig gjort det. Väntar ut tanten i det längsta men denna gång så vet jag att hon ska komma på söndag absolut senast måndag eftersom jag testade med ÄL-stickor. Det är skönt för då behöver jag inte gå och vänta i 3 dagar extra och tro att jag kanske är gravid.

• Lapinette

Tur att jag är ensam på kontoret för nu går jag och klämmer och känner på tuttarna stup i kvarten. Trodde inte jag skulle bli så här "nuts" men det är väl bara att konstatera...det går utför för den lilla kaninen.

• start september

Läkerol är ju gott, förstås...

Jag funderar på att ringa någon annan, men det känns som att en gyn jag aldrig har talat med blir svår att få att skriva ut innan jag ens varit på en läkartid.

Ska kolla imorgon om den andra systern jobbar, kanske kanske att hon vet något sätt.

Annars så har maken och jag räknat dagar- om ÄL kommer på samma intervall från när jag började blöda så är det dagen innan hennes semester är slut. Kanske funkar det ändå att ta dem någon dag för sent?
    Om ÄL är sen så löser det ju sig själv. Vi får se!

Vi kör på själva ändå - semester och sex hör ihop för oss. Nu ska vi bara boka den där semestern också...

Parga lät ju mysigt - har inte varit där men hört mycket bra om det.

• start september

Du är i gott sällskap kaninen!

Maken har konstaterat att de gånger jag faktiskt plussat har jag varit som mest nojig - han tror att själva nojan är ett symptom

• Lapinette

September - känner ingen som har varit där men när jag bokade senast (för 5 år sedan) så stod valet mellan Parga och Zakynthos där vi hamnade. Det ska vara lite lugnare och det passar ju oss "pensionärer".

• Lapinette

Oj, om nojjan är ett tecken på sympton så har jag varit gravid många gånger. Visst, vissa gånger har jag inte ens tänkt på tanten förrän de dagarna då det är dags men den här gången är ändå lite speciell med insemination på "rätt" dagar.

• Page

Oj, tack så hemskt mycket för all omtanke och kramar! Det värmer! Jag förstår inte så här i efterhand varför jag har dragit mig för att skriva något här (förutom ett fyllemejl till Frejis. Förlåt att du fick ta smällen). Hela grejen är bara så pinsam och konstig. Har dessutom aldrig kunna föreställa mig själv i rollen som den bedragna hustrun. Det är så konstigt att jag kan inget annat än skratta (jag har gråtit, skrikit och slagits klart).

September, förstår jag rätt att du har fått ett missfall nyligen? Vad säger de på gyn?

Vad är det som har hänt med silverfisken? Vad är det för eventuell sjukdom? *orolig*

Lapinette, jag har nu två hela tummar som jag håller stenhårt för dig!

Svar på tråden När märker man av det?