• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • -August-

Sweet, ja fy tusan for explosionen! DN hade nyheten som sitt forstauppslag imorse pa natet. Vi bor i oroliga stader du och jag .

Jag ar ocksa pa g. Jag ska gora mitt livs andra manikyr och sedan ata Phad Thai - mums!

Ha det sa mysigt ikvall alla bebbejagare!

• Izzie

Vill bara tala om att vårt UL gick finfint idag! :) Så skönt! Jag var jättenervös innan och vaknade redan fem imorse, men nu är det gjort, och det levde verkligen något därinne! Den kurade ihop sig som en liten räka och sparkade åt ultraljudsmanicken. Så sött!

Nu känns det äntligen som jag kan våga ta till mig graviditeten. Var på pop idag och köpte en liten randig overall, en body och en liten mössa för att fira lite. Sen har vi kollat på vagnar. Är det någon som minns var i tåden vi haft de diskussionerna innan? Vet att vi haft uppe den ett antal gånger, men den är ju inte så intressant om man själv inte är i exakt det läget. Tänkte ni skulle slippa plågan att genomlida vagnsnacket en gång till. Känner mig bara lite matt när jag tänker på hur många sidor man måste plöja igenom... :)

Kramar till er alla!

• BrudSommar2006

Izzie, så skönt att allt gick bra!

Här har vi kunnat sitta ute och fika idag, trots att det blåser ordentligt men det har varit varmt och soligt i alla fall.

Den lilla bebisen har varit snäll hela dagen, helt otroligt snäll faktiskt om man jämför med gårdagen som var kaotisk. Vi har börjat prova babybjörn bärselen idag också och det verkar verkligen vara en succé så den gissar jag att vi kommer att använda mycket.

Till helgen kommer makens föräldrar på besök så får vi se vilket humör hon är på! Mina föräldrar har ju umgåtts med henne i flera veckor nu och är till stor hjälp med avlastning. Då inser man fördelarna med att bo flera generationer tillsammans som man gjorde förr.

Var och handlade några saker till Iris igår, vi är någonstans mellan storlek 56 och 62 nu, och såg ett litet pytteplagg i storlek 44. Jag kommenterade hur litet och sött det var och hur liten den bebis måste vara som har ett sådant plagg. Jag hade inte mer än sagt det så kommer det fram ett par med just en sådan liten bebis och börjar leta plagg i den storleken. Vi kikade ner i vagnen på den och gisses vad liten den var!

• mugglesfan

Izzie: Vad härligt Izzie att du kan ta till dig graviditeten nu! Ja det där med att sparka mot UL-apparajten kommer jag ihåg - det var otroligt gulligt. Inte en chans att vi minns de sidorna med barnvagnstips tror jag Tyvärr... Den som sist var i svängen var frullan tror jag men det är nog några veckor sedan nu - det borde bli ett par 100 sidor bak

En annan som väl är i samma fas är nog Piggelin - hon kanske har några spontana tips? Annars har du det här:
    www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp&lngCategoryID=1550

Lappis: ja jädrar vad jag håller tummarna att eran maratoninsemination (3 dagar i rad va?) ska lyckas!!! Känns det precis som de andra gångerna el är det ngn skillnad i symptom?

Piggelin: vi tänkte nog åka hemåt fre kväll så om ni har lust så blir det mat hos oss lör kväll - jag har pratat med miss X också. Jag messar dig!!!

Hmmm... det var ngt mer jag skulle skriva, vad var det nu...

• mugglesfan

Jo just det:

vilka sunkiga kollegor Augustibrud!!! Ärligt talat - är de födda på stenåldern eller? Visste väl att svenska män är väldigt jämställda jmf med många andra nationaliteter men herregud vad gammaldags de där verkar! Och att inte kunna diskutera med en kvinna - vad är det för något?! Måste kännas jädrigt jobbigt ibland.

Lappis: men OM det är ditt sekret som ställer till det så måste era chanser ha ökat med 110% vid insemination För om det är sekretet som inte släpper igenom så har ni ju typ 0 chans på egen hand medan "vanliga" par har 20-30%. Och då har ni ju 40% chans istf 0%. Eller? Det här med % är svårt

• mugglesfan

Tinga förresten! Har du varit inne i galleriet? Jag skickade en "share" till dig innan du stack men du hann nog inte se det innan ni åkte misstänker jag.

• mugglesfan

Just det, jag kom på en sak till - jag har inte heller haft ngt läckage/råmjölk från brösten. Tänkte på Snartis som oroade sig lite. Det konstiga är att de snarare har blivit lite mindre på sistone(?). Jag har inte heller hört att det skulle vara ngn fara för amningen.

• mugglesfan

Såhär står det om v35 på Vårdguiden:
    Många känner sig lättirriterade nu. Bebisen trycker på överallt. Det är svårt att andas, sitta, stå och sova.

Jag måste säga att jag inte känner igen mig alls! Vilket ju är skönt... Jag tycker inte att det trycker någonstans, och sover jättebra. Inte är jag andfådd heller. Var ute och gick med svärmor härom kvällen och hon som har astma pustade och tyckte jag gick för fort

• mugglesfan

Oj, vilket konstigt inlägg det blev ovan! Alltså mina bröst har krympt ngt tycker jag men att man inte har läckt råmjölk ska väl inte påverka amningen - det var det jag menade. Ibland blir det fort och fel...

Jag är tydligen ensam här ikväll så jag kör på med Sweetstilen och fyller en sida med mina inlägg

• mugglesfan

Vi fick mer kläder av svärmor - hon hade inte kunnat låta bli att köpa. Så med det vi själva köpt (ytterst minimalt) + det vi fick av mina kollegor + av svärmor så har vi mer än nog med kläder för den första tiden. Så rådet jag fått tidigare att "köp inga kläder - ni får!" stämmer jättebra Fast det är ju roligt att bestämma lite själv också. Det mesta vi fått är dessutom väldigt bra färger: gult, vitt, etc.

Nä nu ska jag köra en omgång profylax och sedan blir det Olycksfågeln!

Svar på tråden När märker man av det?