• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Hjortron

*sörplar grapefruktjuice*

• Tinga

Sommartider hej hej, sommartider...

Det blev som jag misstänkte; en massa Per Gessle/Gyllene Tider-låtar snurrar runt i hjärnan, men det är OK när det är sommar och man precis varit på konsert! Det var en trevlig konsert igår kväll; man vet ju ungefär vad man kan förvänta sig av PG på en sommarkonsert, och han levererar precis det. Dessutom var det fint väder, god picknickmat och trevligt sällskap, så det blev en lyckad kväll. Dock sent isäng; först vid 01 landade huvudet på kudden, så det är skönt att det är fredag idag.

Sweet - jag förstår att det blev annorlunda med din pappas begravning. När det är någon som står en väldigt nära och går bort för tidigt måste begravningen bli ännu jobbigare än annars. Hade det varit min pappa som begravts i onsdags (hemska tanke) så tror jag inte att jag hade kunnat vara lättsam på kaffestunden efteråt.

Muggles - jag har sett ditt mail om galleriet, men det är en förbjuden sida på min jobbdator, så jag måste kolla in den därhemma. Har inte hunnit göra det än, för det har gått i ett sen vi kom hem från semestern, men jag räknar med att kunna göra det under helgen. Ska bli så kul att se hur ni andra ser ut!

Victory - visst är det grymt segt med så lång cykel! Det känns som att man inte gör annat än väntar, och tiden mellan mens och ÄL känns helt meningslös (barnproduktionsmässigt då, alltså).

Lapinette - hoppas hoppas hoppas att det är gravidtetströtthet du känner och inget annat! Håller tummarna så att de blir blå!

• Tinga

Izzie, förresten, grattis till det fina ultraljudet! Måste vara jätteskönt att nu äntligen kunna njuta av graviditeten; halva tiden har ju gått nu. Tycker att du gjorde helt rätt som köpte bebiskläder för att fira!

Hjortron - jag har ÄL nästa vecka, och jag har bestämt mig för att prova Apiforce nästa cykel om det inte händer något den här gången. Jag pratade faktiskt med en barnmorska i våras angående min i mitt tycke långa menscykel, men eftersom den är hyfsat regelbunden ville inte barnmorskan göra något åt den; åtminstone inte innan vi försökt i ett år.

• Tinga

Victory - lyckliga du som får gå på semester idag! Det hjälper inte mig ett dugg att jag redan haft en härlig semesterresa; jag vill vara ledig mer! Ska du vara ledig länge? Hoppas att du får det riktigt skönt och att ÄL infaller som den ska!

• Lapinette

Tänk er att sitta trött och helt solokvist på jobbet. Tankarna vandrar iväg och nu har klämmandet gått från byst till mage. Två dagar kvar sen kommer förmodligen tanten och knäcker mitt psyke IGEN! Men fram tills dess får jag vara låtsas gravid!

• -August-

Hjortron - hahaha vilken rolig beskrivning av slemmet. Det later som om klistret produceras for att kaplsla in simmarna och fora dem ohotat frammat till dess mal . Vi vill inte ha nagot mer av mordarslemmet . Sag ni forresten "mordarmackan" i DN? Den galne kocken som "hamnas" pa mordarsniglarna genom att koka dem laaaange och krydda bort all tankbar smak, for att sedan klamma in dem i en macka. Iiiiaks!
    www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp&a=672285

• Tinga

Den där artikeln om mördarsniglarna fanns i Sydsvenskan också, så jag läste om det till frukosten imorse. Urrk, säger jag bara! Fast svärmor har en massa mördarsniglar i sin trädgård och hon gillar matlagning, så jag tänkte att jag skulle riva ut artikeln och ta med den till henne när vi ska dit imorgon, som ett bidrag i jakten på nya recept! Hon brukar iofs ofta använda oss som försökskaniner när hon provar nya rätter, men det får hon allt låta bli den här gången!

• Lapinette

Läste också artikeln under frukosten (i SvD) och sniglar är inte direkt min favoriträtt. Urk! Det måste vara extra mycket vitlök på så kan någon enstaka gå ned. Nej tack, jag tar nog något annat till lunch idag.

• -August-

Na, nu packar jag ihop. Ma sa gott tjejer och speciellt du Victory som gar pa semester

• Lapinette

Alla verkar vara ute i solen idag!

Har kommit på en sak. Kan inte vara gravid, jag har inte märkt av några humörsvängningar. Det är ju ett tecken som jag inte har!!!

Så nu är det konstaterat - tanten kommer på söndag.

Svar på tråden När märker man av det?