• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Sitter här och väntar på att maken ska duscha klart och packa sina saker innan vi åker ut till landet.

Vaknade i natt igen! Troligen är det oron som kryper i kroppen på mig för jag har vaknat de senaste 3 nätterna och huvudet är fullt av tankar. Hade även värk i bröst och mage och var då 04:00 helt övertygad om att jag var gravid. Somnade om och när jag vaknade imorse trodde jag tanten skulle komma. Snacka om att man är knasig! Kurade ihop hos maken och förklarade hur jag mådde.

Jag verkligen HATAR de här dagarna innan mens. De är fruktansvärt olidliga.

(maken ropar från badrummet)

Det blev ett litet avbrott i skrivandet då maken sa åt mig att inte gå in här då jag behöver tänka på något annat och vad gör jag...jag börjar storgråta. Som sagt, det här börjar bli lie väl mycket. Det var hit jag inte ville komma...när livet hänger på ägglossning och få till det.

Ska försöka tänka på annat och njuta av den soliga dagen med bror ute på landet.

Förresten om det är någon här som förtjänar ett plus så är det Frejis! Hon ligger före mig.

• vårbrud2008

Sonen ska på sittförsta barnkalas nästa vecka och jag vet inte riktigt hur jag ska bete mig.

De flesta på kalaset kommer att vara 4 år och min son är 2 1/2 år. Jag frågade mamman om jag skulle vara med på kalaset eller ej, vi har inte träffats så många gånger men våra barn går på samma avdelning på dagiss. Hon trodde inte det skulle behövas för hon skulle ha hjälp av sin man och syster, men ville jag komma kunde jag få sitta i ett hörn och fika, "för att inte störa ungarna".

Jaha, hur ska man då göra????
    Ska jag bara lämna sonen eller????
    Mmmmmm

• sweetstreet

Lappis Gumman!!!!!!!!!!

Skickar stoooooor kraaaaaam till dig!!! :p :p :p :p :p
    Jag vet att det är skitjobbigt att kastas mellan hopp och förtvivlan. Att plötsligt känna sig helt fixerad vid något trots att man egentligen itne vill det.
    Att få den där krypande och samtidigt häftigt intensiva känslan att alltalltalltallt hänger på just detta enda.... :?

Det är verkligen hemskt!!!!!!!!!!!! :(
    Själv har jag ju varit på "vilohem" ett par månader nu när jag inte kunnat pricka ÄL alls och det har på ett sätt varit skönt. För man har sluppit de här månatliga berg-o-dal banorna. Så på ett vis rekommenderar jag nästan det. Att helt enkelt skita i det en månad. Men jag vet också att detta kanske bara stressar upp mer! Att man ser det som en "missad chans" istället.

Äsch vet inte vad jag vill säga egentligen, mer än att jag verklgien förstår hur du käner (om nu DET kan vara någon tröst???).
    Iallafall så hoppas jag stenhårt åt dig nu denna gång! :) Men även OM tanten ändå skulle komma så får du försöka tänka att det var bara 2:a gången med inseminering och om ditt sekret är ett mördarsekret så innebär detta att ni bara försökt just 2 gånger!!!!!
    Så ge inte upp hoppet!!!!

kramkramkram!!! :p

• sweetstreet

Vårbrud,

tyvärr har jag ingen aning.
    Allt hänger väl på hur din son är, hur väl han känner de andra barnen som kommer vara där, samt hur kompisens mamma är??

Är du orolig för att han ska känna sig "utanför" pga av att han är mkt yngre? Så att du vill finnas till hands om han blir ledsen och vill åka hem?

Är det långt mellan er? Annars kan du ju lämna honom, men inte "boka upp ngt annat" utan stanna hemma så att du kan åka och hämta honom ifall det skulle behövas?

• Izzie

Tack för alla fina grattis till UL'et!

Vårbrud - Instämmer i det Sweet skriver. Du kan ju vara med en stund i början och verkar allt gå bra, så kan du kanske hålla dig i närheten och lämna mobilnumret till den andra mamman så kan du snabbt komma om det skulle behövas?

Ja, det där med barnvagnar en en jäkla djungel :) Vi har tittat på en Teutonia Mistral S, deras cityvagn som känns förhållandevis lätt och smidig men ändå stabil. Det förvånade mig att så många vagnar är så klumpiga. Någon som känner till den modell vi tittat på?

Dessutom börjar vi fila på idéer till barnrummet. Vi är inne på att göra ett rum med undervattenstema. Letar efter en fototapet med tropiska fiskar i en härlig och turkos miljö. Visade sig inte vara så lätt att hitta som vi trodde. Alternativet är förstås att leta fram en fin bild och göra en fototapet av den, men det verkade ganska dyrt. Någon som har några tips eller känner till något företag som säljer fototapeter. Har sökt en del på nätet, men jag är ju ingen Vickan på det området... Var är hon förresten? Sem?

Ha en skön lördagkväll! Kramar!

• Izzie

Håller förstås alla tummar jag har för dig Lappis... Tittar till dig imorgon igen! Hoppas så! :)

• sweetstreet

Izzie kul att börja planera rummet! :)
    Har kompisar som gjorde "undervattenstema" i sitt första barns rum. Men de målade själva. En vägg var blå och så fiskar och sjöstjärnor i olika färger sedan.
    :)

• sweetstreet

Och Vickan är på semester.

• Izzie

Lappis - Hur går det??? Är så nyfiken!

Sweet - Ja, är man duktig på att måla så är det ju ett alternativ. Räknar inte riktigt in mig i den skaran bara... :)
    Håller på och letar på amerikanska sidor, där finns det lite mer att välja mellan när det gäller fototapeter.

Imorgon blir det Ullared! Någon som gjort några klipp där som ni kan tipsa om?

• sweetstreet

Kollade också in för att se hur det går för Lappis. :?

Och så vill jag säga att:
    Piggelin!!!!!
    Du har mail!!!!!!!! :)

Svar på tråden När märker man av det?