• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Jag har aldrig varit en sådan som typ älskat att springa. Men har sprungit i perioder i livet. Och nu sedan vi flyttade hit är det den absolut enklaste träningsformen tycker jag.
    PLUS att det faktiskt ÄR en härlig känsla att springa runt i Central Park i ljummen skymning tillsammans med andra som är ute och joggar, springer, promenerar, skejtar, cyklar, ligger o solar, picknickar, rastar hundar, hånglar... Ja, man känner helt klart att man är en del av världen!!!!!!! Och det finns alltid något nytt att kolla på! :)

Det är min favoritdel av springrundan; när man kommer in och springer runt "The Reservoir" och ser alla hus runtomkring!!! :) Och sedan fortsätter vidare i parken. Mmmmm.....
    Nu blev jag nästan lite springsugen. Men ikväll blir det ingen löpning för ikväll blir det ÖL-kväll med kompisar!! :)

• sweetstreet

HAhahaha!!!! Fast vi "tränade" ju lite igårkväll ändå... Fast på andra saker än att just springa....!!!! :? :D :D :D :D

Shit ett uppehll kan verkligen få en att bli som typ 15 igen...... :o :o :o
    Okontrollerbar! :D

• Tinga

Ha, ha, Sweet; låter som att ni hade en trevlig kväll igår! Det är helt rätt! Och faktum är att det ju faktiskt är motion också! Tror att jag läste någonstans att ett normallångt saml*g (hur lång nu det är ) motsvarade en 2 km joggingtur i energiförbrukning! Kan ju bli lite jobbigt att täcka in ett långpass (15-25 km) den vägen, men kortare pass kan man ju tänka sig att skippa till förmån för annan aktivitet!

• Tinga

Kul att du gillade bilderna av Grand Canyon! Det är 1000 gånger häftigare att se det live, så ni bara måste åka dit!

Och jo; jag tror också att spermier simmar! Fast om de får växa till sig lite kanske de utvecklar ben, precis som grodyngel? Det finns ju onekligen likheter i den tidiga fasen!

• Tinga

Nu tänker jag hålla helg! Får se om det kanske blir lite tid att läsa ikapp mer under helgen, annars har jag ju något att göra nästa vecka när jag jobbar!

Ha en skön helg, tjejer!

• sweetstreet

ja, vi vill verkligen åka dit. Ta en tur via Las Vegas också. Och sedan Grand Canyon! Lite av "ytterligheterna" på ngt vis!! :)

• sweetstreet

Ha en jättekön helg Tinga!!!

• Tinga

Svårt att slita sig!

Ja, Las Vegas är verkligen en ytterlighet i förhållande till Grand Canyon! Själv var jag väldigt nöjd med att vi bara spenderade en natt i Las Vegas, för det blev snabbt för mycket för mig att vara där. Jag är inte särskilt intresserad av spel, utan det var mest att vi ville komma dit och se själva hur det är där. Känns som Disneyland för vuxna!

Nä, nu SKA jag gå härifrån! *tar mig själv i kragen och pratar med barsk röst*

• Piggelin1

Hej hej tjejer - nu är det säkert alldeles tyst & lugnt här, men ville hoppa in en sväng efter en härlig dag i solen! Riktigt varmt faktist - mmm! Varit på stan med mannen, brorsan, svägerskan & deras lilla tjej & tog en kaffe på nya (hotell) Avalons uteservering. Nästan fööör varmt i solen! Ni som är Gbg:are, superfint inrett där, läste ngt om att hela stället är inrett i feng shui-anda. Blev onekligen nyfiken på sviten uppe på taket, man ser ju poolen från gatan liksom Säkert nästan alldeles gratis att bo där...

Läste det ni skrev om mördarsniglarna - det verkar ha stått om det i de flesta tidningar idag - själv såg jag det i GP i morse. Urrrrrk...

Lappis - jag flög ju luftballong alldeles nyligen, med mage & allt! Allt gick precis hur lugnt & städat till som helst, även "landningen".

Izzie, grattis till UL'et! Vad sköööönt! Du undrade lite om vagnar - utan att knycka tråden för mkt (så att ni andra dör av leda), så är vi ute efter ngt som är så smidigt som det bara går. Våra största krav är att den ska vara lätt (vikten alltså + enkel att fälla ihop), smidig att svänga med (dvs ingen pansarvagn a´la emmaljunga - sorry om ngn annan i tråden köpt den, men den passar inte oss) med svängbara hjul (+ att de ska vara låsbara också), lätt att lyfta av (alt. ha mjuklift). Vi är ändå inte ute i "vilda naturen" speciellt mkt & bor ju mitt i stan, så den ska funka i de förhållandena. Snö & slask brukar ju inte vara alltför vanligt här i Gbg, så jag är inte speciellt orolig för vinterförhållandena heller. De vi spanat på är Urban Jungle, Bugaboo & Quinny. Egentligen hade vi inte tänkt börja spana än på ett tag, men tydligen ska tex Urban Jungle vara väldigt mkt billigare i USA & vi åker ju dit nästa vecka. Så därför har vi scannat lite i förväg Tydligen finns det bilbarnstolar som passar direkt på dessa vagnar också & det verkar himla fiffigt.

• Piggelin1

Augustibrud - fy fasen vilka gubbsjuka idioter du verkar ha på ditt jobb!! Den typen är den värsta jag vet!

Angående mannens jobb, så är det ingen större fara på taket, men tack ändå för omtanken. Grejen är att han faktist rätt nyligen bytte (internt) till detta jobbet som innebär resor till Kina. Vi resonerade mkt fram & tillbaka (jag var gravid då) & mannen har redan från början sagt till på skarpen på jobbet att mellan november & mars blir det inga resor alls & även gjort en "reservation" hos sin chef att om det inte funkar sen, så vill han byta till ngt annat internt istället (stor firma), med färre/inga resor. Dessutom har han sagt till redan från början oxå att jag ska vara hemma i ca tio månader & sen ska han vara hemma resterande tid. Firman är väldigt positivt inställda till föräldraledighet & mannen är väldigt mån om att han inte vill missa en massa av bebisens utveckling. Har han väntat med att bli pappa tills han fyllt 44, så finns det inget jobb som är lika viktigt som bebisen Men visst hade det underlättat om resorna var inom Europa & bara ett par dgr i stöten. Med Kina blir det ju med automatik nästan en vecka för att det ska vara lönt liksom.

Jaja, den som lever får se helt enkelt. Känner mig rätt lugn angående detta för det mesta - egentligen är det ju så att om det är ngn av oss två som är mer karriärist, så är det ju jag! Vi går in i det med öppna ögon helt enkelt & så får vi hur det går framåt vårkanten!

Rent allmänt så har jag varit ganska svajig i humöret den senaste veckan - har ju mått tiptop hela tiden fram till nu, men den senaste veckan har jag börjat få bekymmer med ryggen (om jag suttit för länge/mkt ) & sovit dåligt några nätter, som i sin tur gjort mig trött & mer känslosam än annars (om det är möjligt?! )
    Som extra grädde på moset så tror jag att mina husmorsaktiviteter de senaste dagarna varit lite av att "ta mig vatten över huvudet". Blir så TRÖTT på mig själv! Vill så himla mkt, men det GÅR ju liksom inte att hinna med att göra 17 miljoner olika varianter av sylt/marmelad/kakor/chutney & dessutom hinna träffa kompisar, gå på stan, äta frukost länge, fixa en massa andra grejor hemma, promenera, cykla, läsa böcker, kolla Tv, kolla bra DVD's, prata i tfn & läsa här. Vaddå optimist?? Jag??
    Jaja, är iaf medveten om det & mannen är väldigt bra på att säga till mig att tagga ner... och jag lyssnar faktist på honom! För det mesta iaf

Svar på tråden När märker man av det?