Augustibrud - fy fasen vilka gubbsjuka idioter du verkar ha på ditt jobb!! Den typen är den värsta jag vet!
Angående mannens jobb, så är det ingen större fara på taket, men tack ändå för omtanken. Grejen är att han faktist rätt nyligen bytte (internt) till detta jobbet som innebär resor till Kina. Vi resonerade mkt fram & tillbaka (jag var gravid då) & mannen har redan från början sagt till på skarpen på jobbet att mellan november & mars blir det inga resor alls & även gjort en "reservation" hos sin chef att om det inte funkar sen, så vill han byta till ngt annat internt istället (stor firma), med färre/inga resor. Dessutom har han sagt till redan från början oxå att jag ska vara hemma i ca tio månader & sen ska han vara hemma resterande tid. Firman är väldigt positivt inställda till föräldraledighet & mannen är väldigt mån om att han inte vill missa en massa av bebisens utveckling. Har han väntat med att bli pappa tills han fyllt 44, så finns det inget jobb som är lika viktigt som bebisen
Men visst hade det underlättat om resorna var inom Europa & bara ett par dgr i stöten. Med Kina blir det ju med automatik nästan en vecka för att det ska vara lönt liksom.
Jaja, den som lever får se helt enkelt. Känner mig rätt lugn angående detta för det mesta - egentligen är det ju så att om det är ngn av oss två som är mer karriärist, så är det ju jag! Vi går in i det med öppna ögon helt enkelt & så får vi hur det går framåt vårkanten!
Rent allmänt så har jag varit ganska svajig i humöret den senaste veckan - har ju mått tiptop hela tiden fram till nu, men den senaste veckan har jag börjat få bekymmer med ryggen (om jag suttit för länge/mkt ) & sovit dåligt några nätter, som i sin tur gjort mig trött & mer känslosam än annars (om det är möjligt?! )
Som extra grädde på moset så tror jag att mina husmorsaktiviteter de senaste dagarna varit lite av att "ta mig vatten över huvudet". Blir så TRÖTT på mig själv! Vill så himla mkt, men det GÅR ju liksom inte att hinna med att göra 17 miljoner olika varianter av sylt/marmelad/kakor/chutney & dessutom hinna träffa kompisar, gå på stan, äta frukost länge, fixa en massa andra grejor hemma, promenera, cykla, läsa böcker, kolla Tv, kolla bra DVD's, prata i tfn & läsa här. Vaddå optimist?? Jag??
Jaja, är iaf medveten om det & mannen är väldigt bra på att säga till mig att tagga ner... och jag lyssnar faktist på honom! För det mesta iaf