• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Jag tittar in en sväng. Minns att Cicci svimmade i badrummet när hon började läcka råmjölk! Jag var orolig att min mjölk skulle komma sent efter att ha hört att hon fått mjölk så tidigt och visst, det tog ett par dagar då hon fick ersättning på kopp men sedan kom den igång. Cicci var visst tidig med det mesta!

Fast ikväll vill det sig inte med mjölken, tycker att den rinner till så dåligt, på två timmar har det inte runnit till alls och ändå har jag läst att på två timmar så ska det ha runnit till igen till 75%.

• vårbrud2008

Izzie
    Vad skönt att det gick bra idag på UL. Visst känns det som en lättnad när man får se att man verkligen har något i magen och att hjärtat slår?
    Jag är nervös varje dag??.

Piggelin1
    Min sambo var mycket resande när sonen föddes och jag fick vara själv med sonen, som inte tyckte om att sova. Jag säger bara Tack gode gud för mina föräldrar, vilken avlastning!!!!!
    Efter ett år hade min sambo fått nog av alla resor så han bytte jobb. Han upptäckte ju hur mycket han missade med sonen.

• -August-

God morgon!
    Idag blir det slutspurt infor Gotlandssemestern, som borjar kl 12.00. Underbart! Jag lamnar ett helgratt och regnigt London

Horrni, hall tummar och tar for att jag har AL nu pa semestern - och att jag hittar den - och att min man har jattefina och utvilade simmare :D. Heja heja!

Jag tittar in lite under veckan. Maste ju hora hur det gar for Lappis! Lycka till alla andra AL-jagare!!!

• Victory

Godmorgon alla mammor och gravida och symptomletare och uppgivna och hoppfulla och... ja, då har jag väl täckt in alla!?

Sweet! Jag tänkte på dig när jag hörde om explosionen! Skönt att du klarade dig!

Brud i Augusti: Vilka hemska gubbar till kollegor du har!! Finns det ingen jämställdhetslag i England? Jag har för mig att de har hårdare lag än vi har. Så jag skulle anmäla dem för sexuella trakasserier! Ja, det är sant, det kan man göra. Om man känner sig kränkt av en sexuell jargong på arbetsplatsen kan det klassas om sexuella trakasserier, i alla fall i Sverige! Skulle i alla fall vara roligt att se deras min om man satte dig dom?! Hehe!

Tinga: Jag har ju också väldigt lång väntan på ÄL. Sist kom den på dag 24. Nu har tanten just gett sig av men det dröjer väl än någon vecka innan jag kan börja testa och sen dröjer det väl ytterligare någon vecka innan ÄL dyker upp. *suck*

Muggles: Är du redan i v 35? Jag minns ju när du plussade, känns som igår. Eller... när jag tänker efter så känns det som en evighet sedan! I alla fall när jag tänker på att vi ocskå har försökt sedan dess och ännu tidigare också.

Nu jobbar jag min sista dag innan semestern, det kommer att bli en hääärlig dag eftersom jag bara ska städa undan lite och ha det roligt! Sen jobbar tyvärr maken kväll men jag får väl roa mig med att laga en god middag till mig själv och dricka några glas vin! *längtar*

• Victory

Härligt med semestern Augusti! Då är vi två! Men jag kommer inte att resa någonstans, istället blir det renovering av huset.

Jag håller tummarna för er under semestern. Vi har också tänkt hinna med Äl under semestern, om den nu inte bestämmer sig för att vara extra sen den här månaden!

• Lapinette

Izzie - härligt att allt såg bra ut! Måste kännas skönt.

Muggles - svårt att säga om det är någon skillnad i sympton. Igår kväll fick jag springa på toa flera gånger samt att jag var uppe i natt (vilket jag normalt inte brukar vara). Vad mer, är helt slut, men det kan lika gärna bero på allt vin jag har druckit de senaste dagarna. För det har inte blivit senare till sängs utan mest att jag varit ute var och varannan kväll denna vecka (IGEN!). Gillade dina procentuträkningar...det enda jag har kommit fram till är att om jag har sekretproblem så ökar chansera radikalt med insemination.

Victory och Augusti - ha en riktigt skön semester!

Själv har jag en dryg vecka kvar på jobbet. Ser verkligen fram emot Grekland!

Är det någon som vet vart Frullan tagit vägen? Hon ska väl fortfarande jobba men jag har inte sett henne här denna vecka?

• Victory

Lappis! Åhh, vill inte hoppas för mycket men nog låter det väldigt mycket som symptom... Hihi! Eller kanske istället ska säga "Nä, jag tror inte du är gravid, du ska se att tanten kommer på söndag" för att inte bidra till några falska förhoppingar!?

På vilket sätt ökar chanserna med insemination om man har segt sekret? Sprutar dom in simmarna direkt i livmodern eller?

• Lapinette

Victory - har man "mördarsekret" som jag "eventuellt, kanske, vi får se", har så kan jag inte bli gravid naturlig väg. De två lösningar som då finns är
    1.) insemination för då sprutas simmarna in ovanför själva sekretet
    2.) IVF

Om jag inte har mördarsekret utan bara var där och gjorde testet för tidigt så är jag en av de många som oförklarligt inte har blivit gravid än.

• -August-

Jag KAN inte halla tassarna borta fran tangentbordet och an mindre ogonen borta fran BT

Izzie - ja, sa kul att allt var bra. Skont att fa borja kanna att det ar pa riktigt.

Victory - Ha en harlig ledighet. Att vara hemma nar man har saker att pyssla med ar bara skont tycker jag. Haller tummarna for lite govader.

Lappis - Vi vill ju inte hoja dina forvantningar till skyarna men det later ju onekligen som nagra ugglor i mossen.

Jag tog med mig mina tva tajtaste jeans nu pa semestern... Jaja, aven om det gallde att man skulle kopa dyra nya, sa kanske lite av oturen kan smitta av sig pa den har metoden

• Hjortron

Victory- Jag hade läst massor om apiforce det senaste halvåret men inte vågat chansa. Vill helst att kroppen ska vara "ren utan tillsatser" när jag blir pregnant men vad gör man när det gått ett år utan? Det känns som att alla medel är tillåtna nu och blir det inget i sommar så startas utredning i höst. På FL har jag läst att väldigt många med lång cykel fått den rejält nerkortad med hjälp av apiforce. Hade det varit jag med lång cykel så hade jag nog snarast vänt mig till MVC och fått tabletter därifrån istället. Det jag märkte av förra månaden med apiforce var att jag fick en rejäl "aladåb", dvs mycket segt tjockt slem, ungefär som sådant som håller fast schampo- och hudkrämsprover som sitter i tidningar ibalnd . Om det är positivt eller inte får väl vara osagt men någon reaktion fick jag iallafall. Tyvärr var jag ifrån mannen dom dagarna så första försöket att bli gravid med pillrerna är den här helgen.

Lapinette- Visst blir man irriterad varje månad med gravsymptom och så kommer kärringen som ett brev på posten...Falska förhoppningar suger. Samtidigt måste det väl vara bättre för psyket att man är hoppfull och förväntansfull än dyster och uppgiven varje månad? Jag håller hur som helst tummarna för dig och tror på att det tagit sig den här gången.Erkänn att det blir mysigt med en vårbebis istället för om den hade fötts under vinterhalvåret Det är någon mening med allt...

Svar på tråden När märker man av det?