• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Fast mest av allt så hoppas jag något annat ... som ni alla förstår och vet.

• BrudSommar2006

Lapinette, vi håller tummarna i alla fall, det vore ju så fantastiskt kul om det äntligen var er tur och ni slapp ivf:en.

Victory, hoppas att ni lyckas också när ni nu har börjat få till timingen bättre, fast något litet hormon som kortar din cykel lite kanske skulle underlätta i alla fall som Sweet och du pratade om tidigare i tråden.

Ska nog gå och vila snart i alla fall. Hoppas att alla som börjar sin semester nu får det riktigt trevligt med fint väder och allt.

• BrudSommar2006

Är själv höjdrädd så luftballong är inget för mig men det är säkert en fantastisk upplevelse. Fast efter att alla de där ballongerna kraschade i stormen härom sistens, det var väl Peter Jöbacks ballong som hamnade mitt i fjärden, så känns det ännu mindre lockande! Men det är mysigt att sitta på vår balkong och se alla ballongerna susa förbi, en del är riktigt nära över hustaken så man ser ordentligt, vi bor ju på nionde våningen.

• Victory

Hoppas att du får sova mer inatt, BS! Själv skulle jag också kunna gå och lägga mig nu, vad är det för fel med det?! Men jag stannar nog uppe en stund till, jag har ju i alla fall semester!

• Lapinette

Har nu tagit hand om hela veckans disk, vattnat blommorna, lagt lite träningskläder i blöt och dammsugit lägenheten. Ska försöka sätta mig ned och slappna av...risken är stor att jag somnar.

Vi får se om jag tittar in i morgon innan vi sticker till landet annars önskar jag alla en trevlig helg. Är åter på söndag kväll med rapport.

• sweetstreet

Victory!
    Hoppas du får en riktigt härlig semester med mycket jufs :D och att ni hinner renovera klart! :)

• sweetstreet

Lappis!

Jag tror och hoppas..... :? :? :? :? :?

• sweetstreet

BS,

oj det verkar verkligen gå upp och ner med Iris humör...! :o

Men det är iallafall skönt att du verkar få lite avlastning nu. :)

• Tinga

Ha, ha; nu vet jag hur ni ser ut allihopa! Ni är jättesöta, men ni ser ju inte ut som jag hade tänkt mig! T ex var jag helt säker på att Liten var mörkhårig och koko ljushårig, men det var ju tvärtom. Känns lite som när man först läser en bok och sen ser filmen; då ser skådisarna aldrig ut så som man tänkt sig att rollfiguren ser ut. Hur som helst är det jättekul att nu ha fått ansikten till nicken man ser här varje dag. Väldigt rara trådbebisar också! Hjälp, vad mycket hår Iris har! Men är det inte vanligt att det här "nyföddhetshåret" trillar av efter ett tag, eller har jag inbillat mig det?

Jag har, precis som Lapinette, haft en riktigt flitig kväll. Först var maken och jag iväg och köpte en linnekavaj till honom. Vi ska på bröllopsfest om några veckor där klädkoden är "ledig", och det fanns inget lämpligt, tyckte vi, i mannens (överfulla ) garderob.

Efter middagen satte vi faktiskt igång att rensa ordentligt i bådas garderober, och det var rejäla högar vi fick ihop. Nu får det bli en tur till någon insamlingsorganisation också, så att vi blir av med grejerna. Efter det strök jag hela högen med (min) tvätt, så nu är det snart ordning på torpet. Bortsett från makens tvätt iofs, för den får han minsann stryka själv!

Säkert jätteintressant (not!) för er att läsa om min kväll, men jag måste ju få tala om hur duktig jag varit!

Victory ? ha en riktigt skön semester! Du verkar ha inlett den på ett lysande sätt med en god middag och vin! Fortsätter du på det viset kan den ju inte bli annat än lyckad. 

En halvmara är 21.1 km, så det är en bit! Du får utöka träningsrundorna lite i taget, så att kroppen vänjer sig vid den ökade träningsdosen. Rätt vad det är, är du uppe i en halvmara! Och att du får ont i benen kan absoluuut inte bero på åldern! (Jag är lika gammal!)

Kolla på simmare i eget mikroskåp; det var en nyhet! Kanske är det det Sweet håller på med på sitt jobb och att det är därför hon jobbar så mycket?!? Det tror jag helt klart på. När jag var liten hade jag också ett mikroskåp; undrar var det är nu? Jag tyckte aldrig att det var så kul att använda det när jag var liten, men det kanske beror på att jag inte hade några spermier att titta på?

Lapinette ? jag hoppas verkligen att du tittar in här på söndag kväll med glada nyheter! Du är verkligen den som står högst på listan när det gäller att ha förtjänat nästa plus. Det var ju ett tag sen det senaste plusset kom, så det borde snart vara dags för ?tredje vågen?.

Piggelin ? trevlig resa till USA! Det låter kul att ha släktingar att hälsa på och få en chans att få lite mer inblick i hur amerikaner lever. Vi träffade några damer på ett vandrarhem vi bodde på, och de berättade jättemycket om det normala livet i USA för en medelklassfamilj, och det var väldigt intressant! Ger en helt annan bild än TV-serier och filmer.

BS - ni kanske får en lugnare dag imorgon, om Iris tröttat ut sig själv idag?

Nähä, kanske ska ta och avsluta det här maratoninlägget, så ni inte blir helt trötta på mig!

• Hjortron

Victory- Förra månaden var den första med apiforce, det var då jag fick "aladåben". Då var jag bortrest från maken så denna månad blir den första sexmånaden med pillren

Svar på tråden När märker man av det?