• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Piggelin1

Sweet,
    nu är det inte långt kvar tills vi flyger över till amerikat!! Håller tummarna att det inte är fler ledningar som pajar & orskar explosioner när vi kommer till Manhattan den 31 juli!
    Förmodar att du jobbar på som vanligt om dagarna, så vi siktar på att träffa dig/er kvällstid när vi kommer ner!

• Victory

Nu har jag semester!!! Och det har jag firat här i min ensamhet med lite god mat och några glas vin! Mår PRIMA!
    Men jag har inte tänkt lämna er bara för att jag får semester. Snarare tvärtom, nu har jag ju tid att sitta på BT! Det har varit så stressigt på jobbet på sistone. Idag fick jag jobba över lite för att jag satt i den här tråden och slöade lite på morgonen? hummm? Men min chef har semester så what the f*ck! Lite komp är ju bara bra att ha när jag ska ta ledigt till vintern! Däremot kommer jag att ha ganska fullt upp här hemma på semestern också så vi får väl se hur mycket jag hinner kika in. Måste ju kolla hur det går för Lappis, bl.a.

Tinga : Men vi har sett hur du ser ut i alla fall, Haha! Så nu får du skynda dig in i fotoalbumet!
    Jag ska ?bara? vara ledig två veckor nu, jag har ju redan varit ledig två veckor tidigare i sommar. Och sen blir det drygt två veckor vid Thailandsresan i vinter! Så här mycket semester/sommarlov har jag inte haft sedan jag gick högstadiet!
    Förresten vet jag ett annat problem på ert garderobsbekymmer: Skaffa större garderober!

Jag gillar också att löpträna, men en halvmara, hur långt är det egentligen? Jag brukar springa runt 7-8 km. Tror inte jag skulle orka mycket längre. Och inte går det fort heller! Det är inte flåset det är fel på, utan kroppen. Benen börjar värka och kroppen känns trött om jag tränar för ofta. Börjar jag bli gammal?!
    Men jag tror att Central Park är lite mer intressant än Södra Pitholmsvägen!

Lappis! Jag hoppas så innerligt för er skull, ni är verkligen värda det nu! Jag önskar av hela mitt hjärta att tanten håller sig undan den här gången!!! Jag skulle kunna stå över en månad bara för att ni ska få chansen för nu vill jag att ni lyckas!

På tal om springande spermier förresten: Har jag sagt att vi kollat på makens spermier i ett mikroskop? Han har ett mikroskop sedan han var liten och en gång för ganska länge sedan kollade vi om det fanns något liv i den där ?smeten?. Och vet ni vad? Det gjorde det!!! Man kunde se massor av spermier simma omkring lite planlöst. Så vi vet i alla fall att han har några och att de är simkunniga!

Jag börjar vara ganska kärlekskrank nu efter några veckor utan jufs (har ju bl.a haft tant). Sa till mannen på skarpen över telefon idag att snart börjar jag se mig om efter andra män om han inte tillfredsställer mig snart! Då lovade han att det ska bli av i helgen. Bäst att han håller det löftet, annars...!

Är det nåt bra på TV ikväll tro?

• Victory

Hjortron: Förstod jag det rätt att det är första månaden du testar Apiforce, så du vet inte än om det har gett någon effekt? Jag gillar inte heller att "mixtra" med kroppen, gillar inte hormoner och sånt. Men om det skulle funka för att korta cykeln kan det ju vara värt att prova. Vi ska också söka hjälp till hösten om det inte tagit. Vi verkar ganska lika du och jag!

• Lapinette

Victory - så gullig du är! Blir gråtmild av din omtanke. Jag har också en kväll hemma själv då maken sitter på ett flyg från Amsterdam just nu. Hade flera kompisar som erbjudit både öl ute och vin hemma men jag ville bara "hem" och försöka komma ikapp här. Har inte varit här en enda kväll så det var massor med disk och annat att ta igen.

Var och dansade efter jobbet och på vägen hit (mammas hem) så gick jag förbi och tittade på vårt nykaklade badrum. Badkaret var även på plats samt ekskivan med underskåp och tvättmaskin. Ahhhh...vad fint det blir. Så annorlunda mot förut.

Annars så har jag en konstig känsla i magen och ömma bröst men som jag sagt tusen gånger tidigare kan detta lika gärna vara en förvarning om tantbesök på söndag.

• Victory

*hhoppashoppashoppashoppashoppashoppas
    hoppashoppashoppashoppashoppashoppas
    hoppasoppashoppashoppashoppashoppas
    hoppashoppashoppashoppashoppashoppas*

• Victory

(att det blir plus för Lappis alltså!)

• Lapinette

Jag hoppas med! Men efter så många besvikelser har man blivit lite luttrad...säger jag nu, vet hur det blir på söndag.

• BrudSommar2006

Bebisen har haft en jobbig dag idag, just nu har mormor lagt sig på sängen med henne när hon äntligen somnat. Jag skulle kunna lägga mig nu lätt, jag är jättetrött eftersom hon vaknade redan vid fyra i morse men natten blir så lång om hon börjar strula om jag lägger mig redan. Får se om jag går och vilar en stund medan jag kan eller inte.

Löpträning är inget för mig och jag förstår inte hur jag ska orka motionera någonting alls när man konstant är så här trött men något kommer jag att bli tvungen att göra så småningom för att bli av med all extra vikt som inte verkar försvinna, känner mig jättetjock just nu! Fast banting får visst vänta tills jag slutat amma.

Vi ville också ha en smidig vagn men ville absolut ha stora hjul runt om och de svängbara är alltid små. Vi är mycket ute på landet och vill kunna ta oss fram både där och i snön i förorten också. De med separat liggdel verkar ha lite mer plats för barnet än de kombinerade med mjuklift?

Bland annat Acta Graco bilstolar har ju vagnar som de går att sätta på men jag har aldrig tittat på de vagnarna så jag vet inte hur de ser ut. Babyskyddet till bilen är i alla fall jättebra, skönt att bara kunna klicka i stolen och slippa fiffla med säkerhetsbältet. I vissa bilar är bältena inte tillräckligt långa heller.

• Lapinette

Träna bör man annars dör man! Har alltid motionerat och har endast uppehåll då jag är sjuk eller har semester. Måste få komma iväg och svettas, rensa hjärnan och vara lite social.

• Lapinette

Ser 7 luftballonger glida över Stockholm. Min mamma bor högt upp på ett berg samt på sjättevåningen så jag ser ut över hela stan och Globen härifrån. I augusti hoppas jag på att jag och maken ska segla luftballong.

Svar på tråden När märker man av det?