• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Jag fick ju nya Potterboken igår! :) Så det kommer bli en hel del läsa framöver tror jag...

Ibland är det "tur" att man har 2 timmars pendling varje dag till och från jobbet! ;) :D

• sweetstreet

Nä nu ska jag ut och kolla stan lite.
    Det är underbart väder här nu. Efter superfuktigt och varmt så är det äntligen lite svalare (27 grader) och TORRT!!!! :) :) :)

Så det är bäst att passa på att vara ute nu. För jag tror det ska bli varmare o fuktigare igen nu i veckan. Buhu!

• sweetstreet

Och Lappis!
    Mina tummar är fortfarande inte användbara pga att de hålls hårt för dig nu!! :p

ingentantingentantingentant....!

*sjunger vidare*

• Lapinette

Vi åker till Parga om drygt en vecka, 30/7. Ska bli superskönt! Dels att få komma iväg och sen få flytta hem igen. Så detta är sista veckan i mammas lägenhet.

Vädret har vart fint här i helgen. Sol och cirka 24 grader. Toppen!

• Piggelin1

Sweet,
    ser verkligen fram emot värmen med stort V - det gör inget om den är fuktig... Är så himla svältfödd här & nu, så det mesta i sol- & värmeväg är mer än hjärtligt välkommet!! Verkar som om vi kommer att få chansen att bada i Atlanten till veckan - Cape Cod och/eller Newport.

Mmm, gillar verkligen smakmenyer jag med (eller heter det provsmakningsmenyer? ) - åt en grym sjurätters sådan i vintras på en exklusiv italienare i stan.

Grattis på födelsedagen, September! Själv tycker jag att det ena namnet idag är väldigt fint Fast mannen glömde bort det - & Muggles, han hade dessutom glömt diskussionen om det, som vi hade precis innan vi åkte hem från er igår. Han var nog mer slirig än jag trodde (& för den delen vad han själv trodde oxå )

• Piggelin1

Lappis, låter som du haft en mysig helg på landet! Läst ngn bra bok i hängmattan??!

• Lapinette

Avsmakningsmenyer...kan vara himla gott men har även blivit besviken. Så både positiva och negativa minnen. Annars så älskar de ihopsatta menyer i Frankrike men då endast 3-5 rätters vilket vi tar ofta när vi är där.

Vad har jag läst? Två böcker som svärmor köpte till mig när hon var här i våras. Den senaste heter Mannen som vände insidan ut med Fred Vargas. Den var bra men lite annorlunda. Boken innan var en typisk kriminalare som utspelar sig i Venedig (makens släkt är därifrån). Författaren heter Donna Leon.

• Tinga

Åh, Lappis, så glad jag blev av att se att tanten ännu inte dykt upp! Jag håller tummarna för att det dröjer minst ett år tills hon visar sitt fula tryne för dig igen. Tror du det hjälper om jag sjunger duett med Sweet? Isåfall gör jag gärna det, fast jag inte är någon sångstjärna direkt!

Ingen tant, ingen tant, ingen tant... tralalala...

Muggles - jag förstår att du inte sprungit på ett tag nu; det är väl inte så många som joggar i 36:e veckan?!?! Men jag tycker det låter härligt att du fortfarande kan ge dig ut och promenera, och hoppas att det blir detsamma för mig om jag någon gång blir gravid.

Sweet - låter som att ni firade bröllopsdagen ordentligt, på alla sätt och vis! Grattis!

September - du har väl redan hunnit försvinna härifrån, men grattis på födelsedagen! Hoppas att du får en riktigt skön semester i Grekland också!

• Tinga

Apropå helgväder; i Skåne och södra Halland har det varit kass. Igår var det mulet, och idag på eftermiddagen har ett riktigt oväder dragit in. Usch; ska det aldrig bli någon ordentlig sommar i Sverige i år?

• mugglesfan

Tillbaka från min promenad (skönt trots regnet!) och vad skådar mitt norra öga?! Ingen tant hos Lappis?! Nu jädrar - hoppas du lurade tanten genom att åka till landet - hon letade säkert i stan efter dig

Jag skrålar i takt med Tinga och Sweetan och fortsätter hålla tummarna. Att du har tantkänningar utan tant är mkt positivt (det hade ju tom Sept innan senaste plusset och även jag och Cicci). Hoppas att det fäster och boar in sig!!!

Och du - då blir du utan vin i Grekland! (men vem saknar grekiskt vin?! )

Svar på tråden När märker man av det?