• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Förresten fruLLis,

Jätteskönt att höra att Cicci och firren mår bra!!!!!! :)
    Man har ju undrat en del.

Men det låter prima att provsvaren var bra.

• Meddelande borttaget
  • pirr!

Tack för grattiset sweet! Spännande med egg-starter piller. Håller tummarna och känner stort hopp!
    Jag har haft mensvärk sedan i onsdags (och nu i efterhand när jag har räknat var det BIM-dagen)av och till, men av lite annan karaktär än vanligt, mer tryckande och dragande. Det är väl det enda. Sen har jag varit väldigt gråtig och lättrörd, men det brukar jag vara innan mens så det var inget som jag tolkade som symtom.
    Jag tror nog att jag hänger lite mer här nu, för det känns som du säger lättare nu när jag vet att vi faktiskt kan bli gravida- och BT är tryggare än FL!!
    SEn måste jag ju hålla tummarna och fortsätta uppdatera mig på hur det går för er andra!
    VAd är planeringen efter ÄL-pillren du tar?

• nu är jag fruL

ha ha ha
    jag skrev precis ett låååångt inlägg som tyvvär blev cencurerat.
    Jag gissar att det var ordet kå*tslag som gjorde det ha ha ha

lappis gumman
    Hur mår du?
    jag blir så orolig när du drar dig undan och blir tyst så här. Men jag förstår det helt och hållet. Jag gjorde ju detsammma när tanten kom och tråden blev för tung att va i....

Massa kramar iallafall och jag lider med dig gumman vad nu det kan vara värt...
    kram

pirr!!!!

GRATTIS!!!!!!!!!!!!
    Åhhhhh har ni försökt så länge som ett år. Då kan jag verkligen förstå att plusset är helt otroligt. Grattis till tusen. !!!!!
    jag vill också veta lite symptom och grejer. det är alltid kul

sweetan:
    hejsan gumman!
    Mycketr trevligt att höra att ni jobbar järnet på att öka makens spermieproduktion
    Det lät för nån vecka sedan som om du verkligen var i stoooort behobv av en rejäl dos simmare och sex
    ha ha ha
    Hoppas du får vad du tål

annars då?

• sweetstreet

Pirr,
    Tja, planen är att vi ska sexa järnet nu i veckan eftersom jag gissar att ÄL kommer bli till helgen . Tyo fredag eller lördag. Men annars är det nog inte så mycket mer vi kan göra för att öka chanserna denna cykeln??

• sweetstreet

FruLLan,

jo det har varit jädrigt najs at ha maken tillbaks!!! :D :D :D
    Vi firade även vår 1-åriga bröllopsdag i lördags. Jättemysigt.

Hm, jag har dessutom ev. en resa på gång till london. En konfrerens i början av september.
    OCH OOOOOM jag åker så vill jag ju självklart svippa över till Sverige en sväng också!!! :)
    Det skulle isåfall bli i slutet av augusti. Typ om någon månad eller så.
    Men inget är bestämt än så vi får se.

Jag ska prata med chefen nu idag eller imorgon för att se vad hon säger....

Men åååååå vad det skulle vara kul att komma till Stockholm. Om så bara för ett par dagar!!!!! :) :) :)

• nu är jag fruL

sweetan
    Åh vad mysigt med bröllopsdag. Gjorde ni nåt speciellt?
    Vi är inte riktigt såna som firar högtidsdagar och grejer. vår bröllopsdag spenderade vi i en bil på väg hem från sweren rock. men det gick bra det med. Vis a att vi skulle fira den mer ordentligt efteåt.... men det har inte blivit av.
    Hmmmmm
    kanske man skulle göra

tar du dig till den här sidan av atlanten så skulle jag verkligen försöka se till att få komma hem till sverige också. Det mesta av jobbet är ju redan gjort liksom....
    hoppas att det går att ordna.

pirr
    förresten
    Akta dig för FL!

• sweetstreet

Jag hopps självklart jättemycket på dessa pillren nu. Det är ungefär samma sort som gjorde Syrran på smällen! :)
    Så i Sverie heter de väl pergo eller så??
    Här heter de clomid.

Det enda läskiga är att jag verkligen känner ett sååååå stort hopp nu att jag är rädd att jag kommer bli jätteknäckt om det inte tar. Samtidigt som jag ju VET att det är samma som för Lappis. Deta är ju egentligen "första försöket" eftersom min livmoder antagligen gjort att de tidigare försöken inte varit några som "kan räknas". Så jag VET logiskt att jag inte ska deppa även om det inte lyckas på ett par gånger. För 7 är väl fortfarande medle eller????
    Så egentligen så har jag hela sommaren o hösten/vintern på mig innan jag borde bli besviken ifall inget hänt.
    Men jag vet att då kommer jag inte KÄNNA. Tänket är en grej och Känslorna något heeeeelt annat. tyvärr :(

Därför förstår jag verkligen Lappis situation just nu. Även om man hurtigt försöker trösta med att det var andra "riktiga" försöket.... :?

• Tinga

pirr! - jättegrattis till plusset! Jag förstår att det måste kännas helt underbart så länge som ni kämpat för det!

Lapinette - vart tog du vägen? Jag försöker komma på några tröstande ord, men jag kommer inte på något bra. Tänker på dig, tjejen.

• sweetstreet

Jo vi gick och såg Harry Potterfilmen först. Och sedan gick vi till en restaurang och testade deras asmakningsmeny (eller vad det heter) och det var såååå mysigt och gott!

Måste bara klaga också! För vi blev gruvligt irriterade på folket i biosalongen när vi såg Potterfilmen!!!!! Hm, jag tror tyvärr att biofilmen kommer ta död på sig själv om folk inte börjar inse vad man kan göra och INTE göra när man sitter bland andra människor och kollar film!!!!!
    Det absolut värsta var ett par som tagit med sina två barn på bion!!!!!! Och då snackar jag BARN! Den äldsta var kasnke 4-5 år eller så (vilket är alldeles för litet för senaste Potterfilmen!) och den yngsta var en bebis!!!! :o :o :o Fatta!!!! Några månader gammal!!!
    Och självklart började bebisen gnälla och gny och sedan skrika! Men tror ni mamman gick ut? Hm, så småningom gjorde hon det. Men hon kom tillbaka. Och så höll hon sedan på. Gick in och ut ut biosalongen med sin gråtande bebis. herregud!!!!!!
    Hur tänker folk egentlgien????

Svar på tråden När märker man av det?