• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Frejis

Snartis, Lappis och andra som frågat om Page - Mitt intryck var iaf att hon mådde ganska bra, såg pigg, snygg och fräsch ut :) Så mycket mer vet jag inte om jag kan säga, det är ju bäst att hon berättar själv. Vi får hoppas att hon kommer förbi tråden snart.

Lapinette, jag förstår dig helt att du vill göra ivf så snart som möjligt. Det skulle jag också göra om jag var några år äldre. Men jag är helt säker på att det kommer att fungera för er och som A. M. skriver så kommer du att bli en jättefin mamma med gulliga ungar. Ditt plus är verkligen efterlängtat! och det kommer att vara fest i dagarna tre här när du har plussat! :)

• Frejis

För ett par dagar sedan skulle jag köpa en present till min väninna som fick barn för ett par veckor sedan. Fick jätteångest på PoP på Hamngatan när jag stod där och skulle välja mellan alla småkläder till nyfödda, det var en jättekonstig känsla och det kändes inte bra :( men efter ett tag gick det över. Just då skrek hela kroppen efter en gravid mage och en bebis.

Annars kan jag vara rätt splittrad när det kommer till det. Mentalt kan jag känna att ja, det blir ju jobbigt och hur ska det gå med karriären, men det fungerar nog bra så länge alla inblandade är friska. Japp, hälsan känns viktig och inte bara idag ;) :)

Bäst att jag slutar predika här och återgår till diverse tråkigheter, sådana som packning och strykning.

• Lapinette

Har försökt ringa syster Marie på Sophiahemmet för att boka in ny insemination precis när vi är tillbaka från Grekland men hon är ju på semester och kommer tillbaka den dagen vi åker. Det blir att ringa från Grekland!

• Clown

Finns det ingen som täcker upp för syster Marie, det handlar ju om så viktiga saker.

• Lapinette

Jag trodde också någon skulle ha svarat i telefon istället för henne men det är telefonsvarare. Man kan lämna ett meddelande men då föredrar jag att ringa när hon är tillbaka.

• Storasystern

Lappis - skit också. Fastän att jag höll tummarna... :( :( :( Så rackarns orättvist! Det var ju din tur nu! :(

Pirr - Grattis!!!! Det var på tiden att vi fick ett plus igen! :)

• Tinga

Vi som inte plussat än får väl hoppas att Pirr startat än ny plusvåg och kan dra andra med sig!

• nu är jag fruL

hej tjejer
    lappis
    jag tycker det är kanon att ni planerar både insemination och IVF nu. det finns absolut ingen anledning att dra ut på det. Både du och maken vrkar vara heeeelt redo att skaffa barn. Sen kommer ni nog få lite frossa under graviditeten över att det är en stopoooooor omställning. men det hör till '

För precis som AM så är jag heeeeelt övertygad om attd et kommer bli ett par småkaniner i er familj. Tyvvär tar det ju lite tid och trilskas lite under vägen. men den som väntar på nåt gott...

frejan
    . kul att se dig det blir inte så ofta nuförtiden.
    jag tycker det är lite tråkigt att höra att ni lagt ivf planerna på hyllan för tillfället.... jag vet inte varför det gör MIG så ledsen... men på nåt sätt så känns det tråkigt.
    Fast så är det
    ibland k'änns saker inte helt rätt i tiden kanske.

Vad kul att du träffade page
    man tänker ju en hel del på henne och vad som kan ha hänt. usch som sagt man gissar ju.
    Det var iallafall skönt att höra att hon verkar vara okej iallafall. Har du mer kontakt emd henne kan du vel hälsa från oss och säga att vi tänker på henne och hoppas att allt ordnar upp sig.

Trådträff vore kul

själv så ska jag snart dra härifrån för att kolla på en spis. Sen åker jag till landet för att klappa katterna Så vi ses först på torsdag
    kram på er allihopa

• Tinga

Jag sitter ju här och läser ikapp gamla inlägg (va; skulle jag jobba också? ) och hittade just kokos inlägg om en barnvagn med vändbart handtag. Tidigare har jag inte fattat vad det betydde, men i mina tankar har det mer varit fråga om att vända "upp-och-ner" snarare än "bak-och-fram" (jag vet; det låter jättekonstigt med "upp-och-ner", men så har jag heller inte fattat vad det skulle vara bra för ). Iallafall; koko hade en länk med i sitt inlägg, så nu har jag äntligen fattat vad vändbart betyder i det här sammanhanget! Grattis Tinga till dagens hjärnprestation!

• Tinga

Var håller du hus idag förresten, Sweet? Skulle du kolla äggisarna på morgonen (din tid)? Hoppas att allt gått bra! Jag ser fram emot att läsa rapporten imorgon, för nu ska jag iväg på födelsedagskalas.

Ha en bra kväll, ni som fortfarande är här!

Svar på tråden När märker man av det?