• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Usch vilket trist väder, det verkar bara vara att inse att det inte blir någon riktig sommar i år. På sätt och vis är det bra att det blev den här sommaren när jag ändå inte kan sitta i solen med bebisen och inte kan bada. Fast jag hade hoppats kunna sitta på en filt i gräset med henne så att hon skulle kunna få vara utan blöja mer men det har ju inte gått dessvärre.

• BrudSommar2006

Lilla Iris är en underbar liten bebis! Hennes tandlösa leende lyser upp hela ansiktet och hon understryker det med att fäkta entusiastiskt med armar och ben. Hon har fått ett Spöket Laban som mobil i barnvagnen och hon kan ligga länge och titta på den och fäkta med armarna, hon fokuserar inte sina rörelser än. När hon ligger på mage på golvet lyfter hon huvudet långa stunder nu, hon har blivit så stark! Fast när hon blir ledsen skrynklar hon ihop hela sitt lilla ansikte så att det skär i hjärtat på en! Hon ser otroligt skum ut när hon bajsar och blir helt röd i ansiktet, otroligt komiskt att se men inte lika komiskt att ta reda på. Vi har bytt upp oss till tredje blöjstorleken idag, 5-8 kg. Vi började med klädstorlek 50 och får snart byta ut 56 mot 62, hon har redan 62 i långbyxor och är uppe i strumpor för 4-månaders, hon verkar ha stora fötter lilla fröken. Dressar med hela fötter går inte, de är för små i fötterna för den storlek hon har. Vi leker cykla med fötterna och härma ansiktsuttryck.

Annars är hon på dåligt humör ofta och det är ett himla sjå att hålla henne på gott humör! Hon sover lite och blir tröttare och tröttare utan att vija sova. Det är väl så det är att vara bebis!

• BrudSommar2006

Jag fortsätter monologen. Tillägg på flaska är jätteskönt! Vi har kunnat åka och handla själva och jag kan gå och vila ibland eller gå en promenad på alvaret medan mamma är barnvakt, eller jag kanske ska säga att mormor är barnvakt.

Så klart att det är tråkigt att min mjölk inte räcker så att jag inte kan amma så mycket som jag vill. Framför allt blir man ledsen när man sitter och ammar och hon suger allt mer frenetiskt för att få ut de sista dropparna och till sist blir ledsen för att hon inte får mer mat. Man vill hjälpa henne men kan liksom inte, hon tycker ju att det är mysigare att amma än att ta flaskan. Fast är hon riktigt hungrig vill hon hellre ha flaska eftersom det går fortare att få något i sig.

Ja det var väl dagens bebisfunderingar det här!

Jag skriver ju dagbok åt henne också med alla mina funderingar och allt som händer henne i fall att hon vill läsa senare i livet.

• sweetstreet

Å vad roligt att du skriver dagbok BS! Sådant är jättekul att läsa när man blir "gammal" sedan. Mina föräldrar skrev inget varje dag, men de hade ett album som de satte in bilder och skrev lite noteringar i vilket jag tycker är kul att titta i nu med...! :)

Typ första gången man stod, eller satt eller andra "milstolpar" i livet.

• sweetstreet

Vårbrud,
    har inte kommit mer än ett par sidor in i Potterboken än så det lär nog dröja en liten stund innan jag kommit till slutet.

En kollega till mig har en Potter-tokig lillasyster. Hon läste tydligen ut boken under lördagen!!! :o Helt otrolgit!!!!

• sweetstreet

Lapinette,

Jag tänker såååååå mycket på dig!!!!!!!!
    Men det känns ändå bra att ni har bestämt er för ytterligare ett försök innan ivf tycker jag eftersom det ju mycket väl kan vara så att ditt sekret har förstört tidigare chanser så att detta ändå "bara" är ert 2:a.

Skickar kramar igen till dig ändå!!!! :p

• sweetstreet

Imorgon bitti blir det UL för min del. Ska då kolla äggisarna.

Hoppas att mina Egg starters har gett resultat!

• sweetstreet

Vem står på tur till nästa BIM?????

• Snart så....

Morron i regnet,

Neeeej Lappis, erat försök att lura tanten lyckades inte. Massa kramar till dig

Sweet, håller tummarna för att dina egg-starters gett resultat. får kolla av BT senare idag efter rapport från dig.

Izzie, vi köpte vår Teutonia på babyland, vill ha en butik att åka till OM det skulle bli några problem. Får återkomma med om den är bra eller inte. Vet att AM är nöjd iallafall :)

BS, allt är bara bra nu, både myom+moderkaka hade flyttat sig "ur vägen" så en vanlig förlossning blir det :)

Var hos BM igår och allt är bra, Kick´n mår prima så BM trodde jag skulle gå över tiden. hur stor kommer man bli då???
    Hon tyckte även att jag redan nu skulle packa BB-väskan så den är klar utifall något skulle hända.
    Nu lever man verkligen i ovisshet, Kick´n kan komma vilken dag som helst eller dra ut på det i några veckor.

Igår fick jag även makrill som mina föräldrar tagit med sig från västkusten. (som de även fiskat själva) Mmmmmm jummi :D :D

• nu är jag fruL

hejsan tjejer
    Ett liten tjing innan jag drar på möte....

lappis gumman
    Usch vad jag lier med dig
    jag förstår att du verkligen inte orkar fler jävla tanter nu... fy faaaan att det sak trilskas så
    Önskar jag kunde göra nåt....

men jag tycker det är skitbra att ni inte ger upp insemination, jag skulle nog köra på det ända fram till IVF, varför inte liksom ... vad har ni att förlora? Hoppas verkligen att det funkar snart. KRAM!!!!

snartis!
    fasiken vad skönt att allt ser bra ut. hmmm vad konstigt om hon kan se att du kommer gå över tiden redan nu.

Vi har precis varit hos BM på morgonen. Det var en vikarierande BM eftrsom vår är på semester. Men hon var bra hon med. Lugn och trygg och gammal i gården så att säga.
    jag vet att min BM hade bokat in blodprov idag för att kolla antikroppar eftersom jag är RH negativ. men det tog hon inget.... Måste se till att det görs nästa gång.
    Borren ser ut att ha växt till sig lite MEN det ska man ta med en nypa salt efetrsom alla BM mäter olika. Men det känns även som han växty ikapp lite sen jag släppt ororn för det eländiga födelsedagskalaset som stressade mig enormt läääänge.

På fredag ska vi dock göra ett nytt tillväxt UL så då får vi mer svart på vitt om han vuxit eller inte. Men jag känner mig helt övertygad om att han växer som han ska nu (när kalaset är över ). Visst han kanske inte är en jätte bebis men jag är övertygad om att han ändå följer sin kurva som han ska. Så det är lugnt.

Dock sitter han fortfarande i säte....
    så det är ju oroande. Jag vill ju verkligen få föda vaginalt. Så jag hoppas som sjutton att han vänder på sig snart. Dumma unge
    Någon frågade om vändningsförsök. det gör man normalt i v 37 så det blir då om två veckor ungefär. men än finns ju tid för att han ska vända sig normalt innan dess.

Näe nu måste jag åp möte.
    kraaaaaaam

Svar på tråden När märker man av det?