• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Frejis

God morgon!
    Tänkte skriva några rader. Vi åker till Grekland imorgon och blir borta i två veckor. Jag kan säga redan nu att jag kommer att sakna tråden även om jag har försökt att trappa ner på mitt skrivande här.

Lapinette - äsch, denna tant som ännu en gång kom till er :( Hoppas bara att fallet inte blev så djupt och att ni fortsätter att kämpa för att få en liten bebis. Jag är helt säker på att det kommer att fungera, men att det av någon anledning (kanske ingen?) tar tid.

Pirr - jättestort grattis till plusset, kul med fler "nya" plus i tråden. Såg att tipset var att inte göra någonting, det ger ju hopp. Kul att det fungerade för er och jag hoppas att du är med oss i tråden lite oftare!

Och jo, jag glömde nästan att berätta, att jag har träffat Page i verkligheten! :) vi tog en liten fika i fredags när hon kom upp till Stockholm. Det var jätteroligt och det skulle jag vilja göra om. I augusti eller september är det verkligen dags för en ny tråddejt, tycker ni inte det? Och då har Snartis bebis förmodligen anlänt, och frullans Boris är på G - bara h*n bestämmer sig för att vända sig. Man får kanske även se Silverfisken (vad blev det för namn Cicci?) live, det vore kul! Livia och A.M., er har vi inte träffat alls, det vore kul! Och lilla Iris! :)

Brudsommar, det låter mysigt med dagboken, jag tror att det blir en värdefull läsning för din dotter. Om inte annat, när hon själv ska ha barn! :)

Skönt att se Sweet på krigsstigen igen! Tänkte skriva ÄL-stigen, men då tänker jag av någon anledning på mördarsniglarna! ;)

Som det ser ut för oss nu kommer vi inte att göra någon ivf under hösten och förmodligen inte heller under våren 2008. Det blir kanske en tredje insemination någon gång under hösten, men något datum är inte bestämt. Jag känner faktiskt att jag vill leva som vanligt och droppa alla tankar på BIM, ÄL och testandet ett tag. Det blir för mycket för relationen och jag känner mig inte heller så desperat för att få barn just nu. Hm, kanske borde säga tillräckligt desperat för att jag skulle vilja göra ivf nu med allt vad det innebär. Fast det här kan ju förändras över dagen och i början av augusti skriver jag att nu ska vi göra ivf:en etc... Knepigt det här! men nu vill jag iaf ta det lugnt.

• Tinga

Go' morron!

Åh, Lappis, jag är så ledsen för din skull! Dumma, dumma tant som dök upp! Jag säger som de andra; förmodligen kan detta bara räknas som ert andra "riktiga" försök, men det är klart att det är en klen tröst. Jag tycker det låter klokt att ni satsar på en insemination till, om ni kommer hem precis i ÄL-tider. Är labbet på Sophiahemmet öppet då, så att du kan göra ett nytt sekrettest? Jag antar att det vore intressant att veta om du verkligen har ett "mördarsekret" eller inte. Om man vet att så är fallet borde det ju vara det som ställt till det för er, och då borde ni ha goda chanser att lyckas med en IVF, tycker jag (utan att veta ). Skickar en kram!

Snartis - måste vara jättespännande att ha så kort tid kvar till födsel nu! Att ha en packad väska i hallen måste ju verkligen påminna en hela tiden om att något kan hända när som helst!

Frullan - tänk att man måste holla koll på blodprov och sådana viktiga saker själv! Man tycker ju att det borde finnas rutiner för sådant, typ att i vecka den och den testar man det och det, osv. Tur att du har järnkoll! Hoppas att Boris snart vänder sig, så att du får föda vaginalt, när det nu är det du är inställd på. Finns det någon statistik kring om bebisar brukar vända sig i rätt läge om de ligger i säte, eller?

BS - tack för dina reflektioner och tankar kring livet med en liten bebis! För mig som har noll koll på småbarnsliv är det jätteintressant läsning! Man kan läsa mellan raderna att det är jobbigt emellanåt, men det som mest syns är din kärlek till Iris! Tack för att du delar med dig.

Själv hjälpte jag pappa och mamma att tömma farmors servicelägenhet igårkväll. En del möbler körde vi hem till dem och en del till farmors gård, som fortfarande finns kvar. Att tömma lägenheten kändes inte så jobbigt, eftersom hon bara bott där i ett halvår, men att komma till huset där hon bott i princip hela sitt liv utan att hon var där kändes jättejobbigt. Dessutom var där ju ganska rörigt, eftersom en del av hennes saker därifrån togs med i flytten till lägenheten i vintras. Dessutom bad pappa mig att fundera över om det är någon särskild möbel eller sak som jag vill ha som minne av farmor och farfar, och det gjorde ju inte saken lättare. Usch; jag vet ju att hon inte ville leva längre och att hon var gammal, men det är ändå jobbigt när folk går bort.

• Lapinette

Hej Frejis!

Har saknat dig här! Så ni tänker ta det coolt. Säkert helt rätt taktik dessvärre så funkar det inte för mig som är så pass gammal. Önskar att jag vore 5 år yngre för då hade jag absolut tagit det lugnare och avvaktat med IVF.

Hur är det med Pagen? Hon var ju inne här och lättade lite på hjärtat. Undrar så hur det går för henne och maken?!

• A.M.

Hej Lapinette! Åh. vad dumt att inte inseminationerna tog! Förstår hur ledsna ni är. Hur var det ni hade tänkt - köra IVF snart, eller? Håller verkligen tummarna för er!

Stor kram

• Lapinette

A.M. - min läkare sa åt mig att prova inseminationer under sommaren och sedan återkomma till honom i höst så drar vi igång IVF processen. Han råder mig att inte vänta då alla undersökningar nu under våren visar att jag fortfarande är fertil. Vid min ålder vet man aldrig när det kan börja gå utför och väntar jag ytterligare typ 6 månader måste jag göra om alla tester igen inför en IVF.

• Snart så....

oj, såg att jag helt glömt gratta Pirr

GRATTIS Pirr till plusset! Så roligt när plussen börjar komma för alla som kämpat så.

Frejis, helt rätt! åk på semester och bara njut att vara tillsammans. Släpp barnplanerna för ett tag och fokucera på varandra. Det är så himla lätt att blir "fanatisk" kring detta och glömma bort varandra och låta förhållandet lida.

Kommer vara så avis på dig som får ligga på stranden och dricka goda drinkar :D :D

Åhhhhh Page, saknar henne!! Hur var det med henne och maken?

• Snart så....

hahahaah snacka om att kollegorna är barnkära.
    Igår sa en kollega att det verkligen passade mig att vara gravid med stooor mage. Och nyss kom en annan kollega och fråga om hon fick klappa lite på magen...

• A.M.

Lapinette! Det låter ju bra - så om inte inseminationerna tar nu under sommaren (ni ska köra någon gång till?) så blir det alltså IVF snart! JAg ser dig verkligen framför mig med en eller två barn ... Du kommer bli en toppenmamma, tror jag!

• A.M.

Förresten: har glömt att gratta Pirr! GRATTIS!

• Lapinette

A.M. - TACK! men jag har svårt att ens se mig själv med ett barn. Speciellt nu efter denna krasch! Maken och jag känner inte att vårt förhållande krisar pga av detta utan det känns bara som vi växer mer och mer samman i och med motgångarna. Dock så längtar jag efter "vanlig sex". När det är insemination så hinns det inte med att ha det skönt och härligt själva. Där har det blivit värre i och med inseminationer samt att vi inte bor hemma. Ska bli skönt att komma till Grekland och få sexa till det igen.

Svar på tråden När märker man av det?