• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Shit, kommer aldrig lära mig att du heter Liten. Sorry!

Då ska jag kolla om jag ser dig...mig lär det inte vara så svårt att missa. Vi är i lilla salen. Jag är den där som står med öppen mun som ett frågetecken, tofs och klädd i svart samt grön Niketröja. That's me!

• Lapinette

Man kan faktiskt ha hundvalp och bebis Frejis!!! Kanske bra att köpa hunden så ni blir med bebis...liksom att jag ska söka jobb .

• Izzie

Hallå i tråden!

Var ett litet tag sedan jag var inne och skrev något, till stor del beror det på att jag faktiskt inte känt mig så himla uppåt. Har helst inte velat tänka på det här med bebis alls och har fortfarande inte bokat tid hos BM trots att jag går in i v 9 på fredag. Jag ska göra det denna veckan, jag lovar, men jag har liksom inte känt mig upplagd för det. Kanske beror allt på att jag har en tuff arbetssituation just nu och att jag dessutom blivit erbjuden två riktigt bra jobb eller att jag bara är osäker på hur allt kommer att förändras. Vet inte riktigt.

Min assega förkylning har fortfarande inte gett med sig, så det gör att jag inte känner mig pigg heller. Jag är så gnällig och har varit det nu i 4 veckor. Trist både för mig och min omgivning. Mår illa stundtals och har fruktansvärt on i brösten. Illamåendet, det extra suget efter mat och att jag inte kunnnat träna pga förkylningen har gjort att jag dessutom gått upp en del i vikt, så jag får knappt på mig några byxor alls. Känns skittråkigt. Hoppas på att åtminstone kunna omfördela lite när förkylningen ger sig och jag kan komma igång med träningen igen. ja, ni hör ju hur gnällig jag är :) Stackars maken...

Hoppas allt är bra med er andra iallafall. Jag orkar inte läsa ikapp allt, men jag håller verkligen tummarna för dig Koko!

Ta hand om er allihop!
    kramar!

• sweetstreet

Heeeeej!!!!!

Ville bara ropa hej från värsta Paradisön!!!

:) :) :)

Shit har aldrig varit på vackrare eller coolare plats! (naturmässigt). HEEEEELT FANTASTISKT!!!!!!

Har faktiskt internet där vi bor men har bara skummat lite i tråden. Och har hittills inte haft tid att skriva.
    Och imorgon drar vi ut på lite hike! :) Så då blir det inget internet....

Det konstiga är att tanten inte kommit än. Hon kasnke gör en "Page" dvs är supersen på semestern??? Kanske är det tidsomställningen som krånglar till det också. Iallafall tycker jag inte om det. :(
    Hon kommer säkert när vi tältar.... buuu! men whatever...! det är ändå underbart här! :D

Grattis Vårbrud! Såg att du plussat!
    Och KOKO!!!!! :p :p :p Du ska se att det blir en liten guldbebbe nu!!!!!! :) :) :)

Nu ska vi ut och flyga helikopter!!!!! Wiiiiiiiiiiiiiiiiiieh!!!!!! :D :D :D :D :D :D :D

Förresten har jag skaffat mig en blogg. :) Om ni vill läsa (bara typ 3 inlägg än så länge :?) så är adressen:
    saltistjejen.blogspot.com/
    :)

tyvärr var sweetstreet redan upptaget!!!!! :o :o :o

Ska försöka skriva lite där under semestern också.

PUSS på er ALLA!!!!!!! :p :p :p

• Hjortron

Go´kväll i tråden!
    Trådbebis på G märker jag..åh, vad spännande. Kul att få va med på ett liiitet hörn där det händer

BrudSommar2006 Det är vi och ett annat par kvar som budar. Vi hoppas såklart på att vinna men med vår otur så gör vi antagligen inte det. Har inte så mycket att sätta emot i en budgivning, boende i hyrerätt som vi gör. Men, men..dom kanske drar sig ur till slut?

Annars då?

• mugglesfan

Heeeeeeeeeeeeeeej Sweetan!!! kul att höra ifrån dig! Oj, ska du bli på smällen NU?! Jaja, det är väl som de där som blev det på adoptionsresan...

Hjortron: hoppas ni kan få huset. BrudSommar vann ju en budgivning men sedan gick huset till en som betalade mindre för att de kunde flytta in snabbare, man vet aldrig hur det kan gå tydligen.

Sitter här och försöker få igång min jobbdator via vår trådlösa router så att jag ska kunna jobba hemifrån. Det går sådär Man är ju ingen IT-expert precis... "Connection failed" Jaha?! Och nu då?! Inte kan jag lösa det från jobbet heller, måste ju göra det här hemifrån. Grrrr

• Victory

Hallå! Har inte hunnit läsa ikapp så förlåt om jag missat något viktigt.

Vill bara ge en lägesrapport: Mina CB digitial ÄL-tester har kommit!!! Och jag har varit på apoteket och fått en sån där medicinspruta för vår heminsemination! Både jag och maken är otroligt laddade nu! Bara att vänta på att tanten ger sig iväg så vi kan börja! Längtar så mycket!

• Liten med Mindre

Sweet - ha en toppensemester!

Victory - lycka till ofantligt mycket!

Lapinette - jag såg inga frågetecken i salen igår. Däremot en pigg liten kanin som såg stencool ut. Jag hade slagit knut på mig själv om jag försökt samma saker. :D (Fattar inte att jag verkligen dansade avancerad jazz engång i tiden.)

Izzie - det är ok att känna sig nere. Och enligt boken jag läser är det väldigt normalt i början. Beta av en sak i taget. Fast mitt förslag är: boka tid hos BM, köp boken "På smällen - från a till bebis" och läs medan du vilar från förkylningen, ta det jobb som känns roligast och mest positivt, samt kanske det som kan fungera bäst med framtida småbarnsliv.

Jag är också gnällig, grinig, trött/kan inte sova, vill ha symptom eller vill inte ha symptom beroende på vilken minut du frågar, vill ha bebis och får panik varannan minut också. Hatar att besluta saker!

Massor med kramar till dig. Det kommer att fixa sig.

• Liten med Mindre

Förresten - glömde att jag blir skitsur på maken när han säger åt mig att gaska upp mig/sluta tänka negativt/... Fast han ju har så rätt. Blä!

Skönt att veta att det inte är mitt "fel", utan hormonerna som löper amok.

• Frejis

Kul att det kommer att bli en liten trådbebis :) det har säkert redan blivit utan att vi vet om det. Hoppas att allt gick bra Vänner!

Lapinette & Liten - jag måste ha missat er på Odenplan med några minuter. Körde Pump fram till 17.30 och kände mig frestad att kika in i cykelsalen för att se hur det går för Mindre. Kan tänka mig att du ser ut på samma sätt som Liten beskrivit Lappis :)

Det blev så klart böj i tisdags och vi ska till Uppsala senare idag. Lika bra att göra det även om tidpunkten kunde ha varit bättre valt. Det kommer nog att ta hela eftermiddag - jag lovar att kika in sent på kvällen eller imorgon förmiddag och skriva en rapport.

*vinkar till Sweet* Har tittat på din blogg och läst lite. Ha fortsatt kul på semester :) och hoppas att tanten uppför sig någorlunda ok.

Svar på tråden När märker man av det?